Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,206   Posts: 1,531,827   Online: 886

Page 5 of 13 FirstFirst 1234567891011 ... LastLast
Results 41 to 50 of 123

Shooter
    4x5 Format
    kouwe klauwe wel...
    iedereen is als we 't toch te koud vinden geheel en al welkom om van de door mij aangeboden gastvrijheid gebruik te maken en in de studio zich te vermaken. 't meenemen van wat objecten voor een still is dan wel leuk.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    iedereen is als we 't toch te koud vinden geheel en al welkom om van de door mij aangeboden gastvrijheid gebruik te maken en in de studio zich te vermaken. 't meenemen van wat objecten voor een still is dan wel leuk.

Ik denk dat we het een moeten doen en het andere niet laten. 5 of 6 uur buiten is in de zomer wel aardig, maar in januari kan het wat veel zijn, zelfs als het prachtig weer is, zoals vandaag. Als het enkele graden boven nul is, met wat wind; dat merk je toch.
    Wat te denken van het volgende programma. We verzamelen bij jouw studio. Als het weer het dan enigszins toelaat gaan we in de buurt op pad om een of meerdere opnamen te maken, die interessant zijn in het licht van 'perspectief' of ruimtelijke weergave. Hierbij 'kjikt de een over de schouder' van de ander mee, zoals eerder vermeld.. Mijn vraag is of het 'kijken over de schouder' ook werkelijk 'begrepen' wordt. En daar gaat het uiteindelijk om. Het lijkt mij daarom goed om na afloop van de opnamen terug te keren naar de studio om daar tijdens een discussie nader in te gaan op het 'waarom en hoe' bij de opnamen. Dit kan dan gebeuren aan de hand van de camera, die in de studio opgesteld is. De effectiviteit van de discussie lijkt mij in de studio-omgeving groter dan 'buiten'. WE gaan naar buiten omdat voor een ruimtelijke weergave nu eenmaal ruimte nodig is. Het uiteindelijke resultaat van de opname, zal overigens pas blijken als de opname afgewerkt is.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Heren,

Is het nu de bedoeling om diafilm aan het eind van de middag te gaan ontwikkelen?

Ik werk zelf met 6x7 / 4x5 / 13 x 18. Ook heb ik nog een 545 met 54 polaroid.
    Wat is nu het verstandigst om te gaan gebruiken?
    Voor de 6x7 heb ik provia 100F en voor de vlak film EPP 13x18 en voor 4x5 E100VS of EPP.
    Ik heb totaal geen ervaring met ontwikkelen laat alles door een centrale normaal doen.

Gaanre even een advies dan weet ik welke cassettes ik moet vullen en welke film moet "ontdooien"

Shooter
    4x5 Format
    Omdat mijn jobo op temperatuur gebracht moet worden of 38 gr voor E6 of 20 gr voor x-tol en 't vrij lang duurt om hem van de ene naar de andere te krijgen moeten we een consensus bereiken wat 't meest wenselijk is.Daarnaast heb ik 2 tanks voor 4X5 waar bij elkaar 20 opnames in kunnen. En 1 8 X 10 waar 5 film's in kunnen (zou een 2e kunnen lenen). Dus tenzij iemand een 13 X 18 jobo tank heeft en die mee neemt is dat formaat geen optie. Rolfilm kan op zich wel maar tot nu toe heb ik daar geen leuke resultaten mee weten te behalen de randen worden bij rotatie ontwikkelen meer ontwikkeld dan de randen. Bij ZW zal het ook nog zo zijn dat iedereen zo zijn eigen ideeŽn heeft. Zelf werk ik op 't ogenblik op T-max 400 die ik bij normaal contrast 6 1/4 minuut geef bij 320 asa. En als 't grijs weer is 8 min bij 640 asa. E6 is E6
    Maar eerst maar even inventariseren wie zijn film wil ontwikkelen en wat de voorkeur is.
    En hoe bekijken we de resultaten ? lichtbak - scan - snele afdruk in de doka (ZW)?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Heren,

Is het nu de bedoeling om diafilm aan het eind van de middag te gaan ontwikkelen?

Ik werk zelf met 6x7 / 4x5 / 13 x 18. Ook heb ik nog een 545 met 54 polaroid.
    Wat is nu het verstandigst om te gaan gebruiken?
    Voor de 6x7 heb ik provia 100F en voor de vlak film EPP 13x18 en voor 4x5 E100VS of EPP.
    Ik heb totaal geen ervaring met ontwikkelen laat alles door een centrale normaal doen.

Gaanre even een advies dan weet ik welke cassettes ik moet vullen en welke film moet "ontdooien"
    Ik vraag mij af of het niet een haastklus wordt als we ook nog film gaan ontwikkelen. Bovendien als je een film ontwikkeld hebt, heb je nog geen print. Bij de workshop in Veghel kwamen we zelfs nog tijd tekort om alle film te ontwikkelen. En het ontwikkelen was daar hoofdzaak.
    Is het niet beter dat de resultaten thuis afgewerkt worden en dat we op een follow-up meeting de resultaten bekijken en bespreken. Wie weet wil Gary ons in de follow-up ook in zijn studio ontvangen. En dan kunnen we ook nog eens terug gaan naar de plek waar de opnamen gemaakt zijn.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik ben ůůk bang dat we met al onze ambities stranden in het "niets". Ben wat dat betreft het wel met Jed eens.
    Wat misschien wel een idee zou kunnen zijn, als iemand een speciale of niet alledaagse ontwikkelaar of techniek gebruikt ons daarop te concentreren.
    Wat dat dan is moeten we met jullie ideeŽn hierover verder invullen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Ik ben ůůk bang dat we met al onze ambities stranden in het "niets". Ben wat dat betreft het wel met Jed eens.
    Wat misschien wel een idee zou kunnen zijn, als iemand een speciale of niet alledaagse ontwikkelaar of techniek gebruikt ons daarop te concentreren.
    Wat dat dan is moeten we met jullie ideeŽn hierover verder invullen.
    Er zijn verschillende benaderingen mogelijk.
    Eerste benadering: Iedereen volgt zijn eigen bekende methode, en dan ga je naderhand, aan de hand van de resultaten, bekijken wat de verschillen zijn. Vervolgens gaat ieder verder met die methode, die hem het meest bevalt.
    De andere benadering is om een methode te nemen, die naar verwachting de beste resultaten geeft. Maar dan moet men zich eerst in de problematiek van de weergave van ruimte (perspectief) verdiepen. De tweede benadering vraagt om begrip wat je ziet en hoe je dat wil weergeven.
    Persoonlijk volg ik meestal de tweede benadering. Maar ik heb ervaren, dat de eerste benadering ook vaak de voorkeur heeft.

Jed

Shooter
    Multi Format

Kroegmeting, Hoe indeling dag

Heren,

Lijkt mij ook een prima plan om de bespreking van de resultaten later een keer te doen. Iemand een voorstel b.v 16 of 23 februari?

Ik schiet op dia en dan lijkt het mij niet noodzakelijk dit af te drukken.
    Of hebben we vierkante meters in gedachte om het resultaat helemaal goed te beoordelen?

Shooter
    4x5 Format
    Wie weet wil Gary ons in de follow-up ook in zijn studio ontvangen. En dan kunnen we ook nog eens terug gaan naar de plek waar de opnamen gemaakt zijn.
    Wat mij betreft prima, ik hoef niet half NL door te rijden. Daarvoor wil ik best koffie/thee en broodjes verzorgen. :-)

Shooter
    4x5 Format
    Ik schiet op dia en dan lijkt het mij niet noodzakelijk dit af te drukken.
    Of hebben we vierkante meters in gedachte om het resultaat helemaal goed te beoordelen?
    Wat dat betreft is dia prima. Een lichtbakje is voldoende. Ik heb een kleintje (A5). Negatieven wordt wat lastiger om die zo te beoordelen.

Page 5 of 13 FirstFirst 1234567891011 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin