Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,932   Posts: 1,522,198   Online: 1063

Page 6 of 13 FirstFirst 123456789101112 ... LastLast
Results 51 to 60 of 123

Shooter
    Multi Format
    Akkoord, een nabespreking hoeft zelfs niet zolang erna te zijn.

G

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Heren,

Lijkt mij ook een prima plan om de bespreking van de resultaten later een keer te doen. Iemand een voorstel b.v 16 of 23 februari?

Ik schiet op dia en dan lijkt het mij niet noodzakelijk dit af te drukken.
    Of hebben we vierkante meters in gedachte om het resultaat helemaal goed te beoordelen?
    Zowel 16 als 23 februari zijn bij nog open.
    Voorlopig lijkt het mij belangrijk hoe we te werk gaan op 26 februari. We zouden kunnen afspreken, dat ieder zijn eigen methode volgt, tenzij er wensen zijn voor een andere aanpak.
    Zoals Gary eerder aangaf, kunnen we tijdens het fotograferen 'over de schouder' van de ander heen kijken. Dat zouden we dan naderhand, in de studio van Gary, kunnen uitdiepen in een gesprek.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Misschien raadzaam om een samenvatting te maken van hetgeen we gaan doen die dag.
    Er is nu zo veel gemaild....

Zover ik weet komen we bijeen 26 Januari om 9 uur, vervolgens naar de uiterwaarden.

Een analoog collega fotograaf van mij heeft ook wel zin om mee te gaan.

Shooter
    4x5 Format
    We zijn straks met 8 - 10 hele eigenwijze mensen. En dat moet ook zo zijn. Maar daardoor is 't lastig een gemeenschappelijk idee te krijgen wat we willen. Maar als gastheer zal ik een poging doen om mijn kijk op de dag weer te geven.

Bij "buiten" weer
    9.00 uur aankomst
    tot 9.30 kennismaken / kop koffie / klaarmaken om aan de gang te gaan.
    9.30 lopen richting dijk ▒ 600 meter
    We splitsen ons op in 2 a 3 groepjes die hopelijk niet al te ver van elkaar af een compositie zoeken. Hier lijkt mij 't aardig dat er een met standaard objectief een met groothoek en een tele gaat werken of andere formaten. (geert met zijn ULF) En stellen de camera op om de foto te nemen. En hopelijk ontstaat daarbij een gesprek over 't hoe en waarom. En de mensen die nieuwsgierig zijn kunnen hopelijk omdat we niet zo ver uit elkaar zijn verschillende "matglazen" bekijken. Dus niet direct als de sluiter af is gegaan de zaak weer afbreken maar de anderen de gelegenheid geven te kijken. Eventueel een 2e belichting uitvoeren.
    Dit spel kan zich een aantal keer herhalen. Tot 14.00uur

14.00 uur terug op basis.
    Koffie / thee / broodjes / soep om op te warmen.
    Mocht 't zo zijn dat 't merendeel op 4 X 5 gewerkt heeft zou ik 't leuk vinden dat er van elke opname een 2e belichting op t-max 400 gemaakt is. (maximaal 10 stuks.)
    die kunnen dan terwijl wij de innerlijke mens aan 't versterken zijn in de jobo draaien. Die zijn dan in 50 min klaar en droog. Deze kunnen we dan bekijken. Naast natuurlijk wat we meegenomen hebben. Dan zal de tijd snel op zijn.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Gary,

Dit verhaal spreekt me zeer aan.
    Vooral het meekijken naar de andere en dat andere een oordeel geven over hoe ik ingesteld hebt.
    Ik ben tenslotten een beginneling op 4x5 en heb een duwtje in de rug nodig.

Daniel

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    We zijn straks met 8 - 10 hele eigenwijze mensen. En dat moet ook zo zijn. Maar daardoor is 't lastig een gemeenschappelijk idee te krijgen wat we willen. Maar als gastheer zal ik een poging doen om mijn kijk op de dag weer te geven.

Bij "buiten" weer
    9.00 uur aankomst
    We splitsen ons op in 2 a 3 groepjes die hopelijk niet al te ver van elkaar af een compositie zoeken. Hier lijkt mij 't aardig dat er een met standaard objectief een met groothoek en een tele gaat werken of andere formaten. (geert met zijn ULF) En stellen de camera op om de foto te nemen. En hopelijk ontstaat daarbij een gesprek over 't hoe en waarom. En de mensen die nieuwsgierig zijn kunnen hopelijk omdat we niet zo ver uit elkaar zijn verschillende "matglazen" bekijken. Dus niet direct als de sluiter af is gegaan de zaak weer afbreken maar de anderen de gelegenheid geven te kijken. Eventueel een 2e belichting uitvoeren.

Mocht 't zo zijn dat 't merendeel op 4 X 5 gewerkt heeft zou ik 't leuk vinden dat er van elke opname een 2e belichting op t-max 400 gemaakt is. (maximaal 10 stuks.)
    die kunnen dan terwijl wij de innerlijke mens aan 't versterken zijn in de jobo draaien. Die zijn dan in 50 min klaar en droog. Deze kunnen we dan bekijken. Naast natuurlijk wat we meegenomen hebben. Dan zal de tijd snel op zijn.
    Mooi programma.
    Zoals eerder gezegd, breng ik een extra 4x5 TC incl. lenzen mee voor wie er zelf geen mocht hebben.

En nu maar hopen op goed weer!

G

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Bij "buiten" weer
    9.00 uur aankomst

Mij lijkt het ook een goed programma. Ofschoon ik graag loopt, vraag ik mij af of we niet naar de dijk kunnen rijden. Je bent dan wat mobieler met het zware spul. Ik zie Geert al; een camera op zijn rug en een op zijn buik. Een soort kameel op de zijkant.
    Bovendien kun je je handen weer eens opwarmen met een auto in de buurt.
    Gary, je schrijft:'Naast natuurlijk wat we meegenomen hebben'. Bedoel je daarmee dat we eerdergemaakte fotos meenemen, die de perspectief illustreren? En dat we die fotos dan bekijken met de 'perspectief' als thema.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    vraag ik mij af of we niet naar de dijk kunnen rijden.
    Dat kan wel is iets verder ▒ 3 km, omdat we dan niet over 't wandel/fietspad kunnen. Daar zetten we dan de auto's neer. Het lijkt me GEEN goed plan om rond te gaan rijden om een compositie te zoeken. Dan is er van uitwisseling geen sprake meer.

Shooter
    4x5 Format
    Gary, je schrijft:'Naast natuurlijk wat we meegenomen hebben'. Bedoel je daarmee dat we eerdergemaakte fotos meenemen, die de perspectief illustreren? En dat we die fotos dan bekijken met de 'perspectief' als thema.
    Dat kan eigenlijk van alles zijn. Graag wel met TC gemaakt. En met verstellingen kan natuurlijk meer dan alleen maar perspectief be´nvloed worden. ;-) . Graag wel slechts een kleine selectie per persoon. Dan komen we allemaal aan bot ! Zelf heb ik "natuurlijk" nog wat uiterwaarden beelden die deze winter gemaakt zijn. Mijn foto's worden vaak gekenmerkt door het juist een minimaal perspectief. Ooit heb ik de kreet geuit "een Plat Landschap"

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik zie Geert al; een camera op zijn rug en een op zijn buik. Een soort kameel op de zijkant.
    Jed
    Dat valt wel mee, ik 'leen' anders wel een winkelkarretje van een nabije superette

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin