Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,991   Posts: 1,524,216   Online: 1111

Page 7 of 13 FirstFirst 12345678910111213 LastLast
Results 61 to 70 of 123

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Dat kan wel is iets verder ± 3 km, omdat we dan niet over 't wandel/fietspad kunnen. Daar zetten we dan de auto's neer. Het lijkt me GEEN goed plan om rond te gaan rijden om een compositie te zoeken. Dan is er van uitwisseling geen sprake meer.
    Zeker niet rondrijden. Ik rij, als het kan, met camera, statief etc naar de plek waar ik denk dat het wel wat is. Dan ga ik te voet, zonder al het spul, de plek verkennen. Als het resultaat van de verkenning positief is, haal ik al het spul uit de auto en begin aan de opname. In dit geval zou de verkenning door een groep kunnen gebeuren. Ook tijdens die verkenning kun je al van gedachten wisselen over wat je ziet en je plannen.
    Eigenlijk is het net zoals de schilders in vroeger eeuwen werkten. Alleen zij zaten op een paard, voordat zij tot de wandeling en discussie overgingen. Een benadering die mij toch wel aanspreekt.
    Dus als Gary een plek voorstelt, waarvan hij denkt: dat is een leuke plek! Dan lijkt mij dat prima. Uiteindelijk is Gary bekend met de omgeving, en wij niet.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Of wij van de "plek" fotografisch iets kunnen maken weet ik niet. Maar dat 't een hoog cultuur historische waarde heeft is wel zeker. Zins mensenheugenis is dit de plek waar de Waal overgestoken wordt. De Rivier, voor de lage landen een van de krachtigste natuur fenomenen. Hoe schreef Marsman dat ook al weer;" traag door een eindeloos laagland ....." En daarbij komt nog dat actueel is dat Rijkswaterstaat deze plek ingrijpend wil wijzigen voor 2015 om een betere waterdoorstroming te maken. Al met al vind ik 't een mooie uitdaging. Zelf heb ik in de loop der jaren tientalle films in een radius van enkele honderden meters vol geschoten. Hierbij een voorbeeld van 't menselijk perspectief.....

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Dat valt wel mee, ik 'leen' anders wel een winkelkarretje van een nabije superette

G
    Ik gebruik altijd een 3 wieler kinderwagen om mijn zware tas in te leggen.
    ik krijg snel last van mijn rug, vandaar. Dan ligt je tas ook niet in de modder.

Daniel

Shooter
    4x5 Format
    Of wij van de "plek" fotografisch iets kunnen maken weet ik niet. Maar dat 't een hoog cultuur historische waarde heeft is wel zeker. Zins mensenheugenis is dit de plek waar de Waal overgestoken wordt. De Rivier, voor de lage landen een van de krachtigste natuur fenomenen. Hoe schreef Marsman dat ook al weer;" traag door een eindeloos laagland ....." En daarbij komt nog dat actueel is dat Rijkswaterstaat deze plek ingrijpend wil wijzigen voor 2015 om een betere waterdoorstroming te maken. Al met al vind ik 't een mooie uitdaging. Zelf heb ik in de loop der jaren tientalle films in een radius van enkele honderden meters vol geschoten. Hierbij een voorbeeld van 't menselijk perspectief.....
    Een traag stromende rivier, dat is net wat we zoeken met die lange tijden van onze cameras. We moeten dit dus beslist vastleggen voor Rijkswaterstaat dit verandert. De Lorelei zal vreemd opkijken als ze ineens al het water ziet weglopen. Ich weiss nicht was soll es bedeuten... wordt echt actueel.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Mocht 't zo zijn dat 't merendeel op 4 X 5 gewerkt heeft zou ik 't leuk vinden dat er van elke opname een 2e belichting op t-max 400 gemaakt is. (maximaal 10 stuks.)
    die kunnen dan terwijl wij de innerlijke mens aan 't versterken zijn in de jobo draaien. Die zijn dan in 50 min klaar en droog. Deze kunnen we dan bekijken. Naast natuurlijk wat we meegenomen hebben. Dan zal de tijd snel op zijn.[/QUOTE]

Gary, ik wil nog even terug komen op jouw verzoek van de 2e belichting op T max. Hoe stel jij je dat voor? Heb jij wat T max, die we in onze cassettes doen voor we op pad gaan?
    Een extrra belichting op T max kan natuurlijk altijd. Ikzelf heb echter geen T max op voorraad.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Gary, ik wil nog even terug komen op jouw verzoek van de 2e belichting op T max. Hoe stel jij je dat voor? Heb jij wat T max, die we in onze cassettes doen voor we op pad gaan?
    Een extrra belichting op T max kan natuurlijk altijd. Ikzelf heb echter geen T max op voorraad.
    Ik heb wel wat t-max of als er meer zijn die op dia (E6) gaan werken diafilm. In ieder geval begrijp ik dat obelix op dia gaat werken. Zelf zou ik 't van 't weer laten afhangen. Grijs /mist -> dia. Mooi zon ->ZW Maar de eerlijkheid doet me bekennen dat dia voor mij een hybride proces is. De afdruk doe ik digi. En misschien is een analoog forum daar niet de plaats voor.

Shooter
    Multi Format
    Ikzelf heb ook geen Tmax, gebruik nog een restant Ilford en voorts Fortepan.
    Dus, Gary, als je echt de Tmax wil ontwikkelen, zal je voor de meesten wel een velletje moeten voorzien.

G

Shooter
    4x5 Format
    Dus, Gary, als je echt de Tmax wil ontwikkelen, zal je voor de meesten wel een velletje moeten voorzien.
    Het is de vraag of, hoeveel waarde, van de zelfde dag resultaten te zien, met de opname vers in 't geheugen, we hechten. Als we later weer bij elkaar komen om te evalueren is 't deels weggezakt, deels zullen we waarschijnlijk niet allemaal kunnen. Ik kan zelf pas na de carnaval. Ben vrienden in Frankrijk opzoeken en fotootjes nemen:-)) En je ziet wel je eigen negatieven redelijk snel maar interessants is juist dat van een ander te zien.

Als er een andere film meer kwalificeerd als de grootse gemene deler die we in een standaard sopje kunnen roteren ben ik onmiddellijke om.

Shooter
    Multi Format
    Gary et al.,

aangezien we toch eerder op perspectief gaan werken dan op de kunst van het belichten en ontwikkelen, lijkt het me dan toch niet zo onzinnig om op polaroid materiaal te gaan werken, ook al kunnen we last hebben met de temperatuur.
    De 'instant gratification' is dan nog beter dan digitaal

Ik wil gerust een paar dozen sponsoren.

G

Shooter
    4x5 Format
    Het is de vraag of, hoeveel waarde, van de zelfde dag resultaten te zien, met de opname vers in 't geheugen, we hechten. Als we later weer bij elkaar komen om te evalueren is 't deels weggezakt, deels zullen we waarschijnlijk niet allemaal kunnen. Ik kan zelf pas na de carnaval. Ben vrienden in Frankrijk opzoeken en fotootjes nemen:-)) En je ziet wel je eigen negatieven redelijk snel maar interessants is juist dat van een ander te zien.

Als er een andere film meer kwalificeerd als de grootse gemene deler die we in een standaard sopje kunnen roteren ben ik onmiddellijke om.
    Ik denk niet dat je dezelfde dag, na het ontwikkelen van welke film ook, veel kunt zeggen. Het idee, echter om een poarameter constant te houden kan interessant zijn voor vergelijkende conclusies. Zo hebben we in Veghel de ontwikkelaar constant gehouden en de rest gevarieerd. [Nog mooier is natuurlijk als maar een parameter gevarieerd wordtt, maar dat lukt niet altijd].

Jedf

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin