Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,303   Posts: 1,536,262   Online: 798

Page 13 of 14 FirstFirst ... 37891011121314 LastLast
Results 121 to 130 of 140
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    ????

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=hka;592727]Zolang de overdracht niet te diepgaand en te technisch wordt zal het voor menigeen geen probleem zijn om het te volgen. Zodra we dat uit het oog verliezen haken de meesten af en schieten we ons doel voorbij.

Dat is nu juist het punt. Het is niet moeilijk een onderwerp te bedenken, waarbij het overzicht al gauw door de toehoorder verloren gaat.
    Een goed voorbeeld is de 'MTF (Modulation Transfer Function)'. Op zich geen moeilijk onderwerp. Velen gebruiken het dagelijks. In de fotografie duikt het begrip in alle stappen op. Daarmee krijg je een situatie dat het overzicht makkelijk verloren kan gaan.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Voor wat betreft volgende bijeenkomsten ben ik voorstander om op de ingeslagen weg voort te gaan. Als je mijn vorige post over workshop's goed leest kun je dat ook opmaken dat ik vind dat een workshop achtig karakter onze kroegmeetingen niet zou mogen bezoedelen. En daar maar apart van georganiseerd konden worden.

Ondanks dat 't grootformaat karakter een deel apugers zou kunnen weren, (wel is waar is iedereen welkom) is 't gezamenlijk fotograferen met een matglas camera op statief leuk omdat je goed bij elkaar kunt zien waar de ander mee bezig is. Zulks is met een hand camera niet zo goed mogelijk.

Plaats van treffen kan natuurlijk mijn studio blijven, maar misschien is verandering ook leuk. En sta ik, en neem ik aan ook de anderen, open voor andere voorstellen. Om ook andere bijzondere locaties te kunnen bezoeken zouden we ook (soms) na een formule van enkel fotograferen + kop koffie in een horeca kunnen uitwijken. Maar zeker in de winter is de bespreking van elkaars werk in een daarvoor zich lenende ruimte goed. Mede omdat dan erg lang buiten zijn niet aangenaam is. En als ik voor me zelf spreek is de winter ook meer het doka seizoen. In de zomer ben ik vaak met iets heel anders bezig getuige; http://www.fram.nl/videof36gary.htm Pas op snelle internet verbinding aan te bevelen, en mogelijk wordt je nat. Maar ja, foto's worden toch ook nat geboren.
    Graag ga ik op de discussie over toekomstige kroegmeetings verder.
    De vorm waarin die nu is, bevalt. Dat betekent dat we een deel van de tijd besteden aan het bekijken en bespreken van fotos en een ander deel van de tijd aan het fotograferen zelf. De afgelopen keer hebben we de fotos in de studio van Gary kunnen bekijken en dat was een optimale situatie wat ruimte en licht ( en daarmee or ook sfeer) betreft. Je zult wel even moeten zoeken om een vergelijkbare situatie te vinden. En, in de omgeving van Nijmegen zullen best wel heel wat leuke plekken zijn te vinden om te fotograferen.
    Gary stelt dat plaats van treffen zijn studio mag blijven, maar wat verandering is ook leuk. Dat is zeker waar. Maar ik voel het toch ook nog wat anders. Het is toch een organisatie voor Gary en niet te vergeten zijn vrouw, met heerlijke soep en zo. En Gary gaat toch ook voor zo een bijeenkomst nog een locatie om te fotograferen af. Ik weet niet hoe de anderen er over denken, maar ik zie het toch ook een beetje als een belasting voor Gary en zijn vrouw.
    Maar ik wil de gelegenheid gebruik maken om over de vorm van de kroegmeeting te discussieren.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    ????
    Ach, ik kon het even niet volgen van catamarans en valkzeilen. Ik dacht even op een ander forum beland te zijn.
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Niet alleen snel internet maar ook een snelle catamaran
    spectaculair indien fullscreen ik ging altijd Valkzeilen in Friesland en vond dat altijd geweldig. De verschillende meren en dorpjes af.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik weet niet hoe de anderen er over denken, maar ik zie het toch ook een beetje als een belasting voor Gary en zijn vrouw.
    Ik denk dat maar 1 persoon dat kan zeggen, Gary dus. Dus op de man af, Gary, wat vindt je, is het een belasting? Ik zelf vind het wel handig om een plek te hebben waar je foto's kan bespreken, naast een plek om te fotograferen. Maar "afwisseling doet eten", zei mijn moeder altijd. Dus wellicht gewoon een tweede plek er bij?
    (Dat is ook fijn voor fotografen als ik, ik heb over het algemeen andere onderwerpen dan natuur...)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    4x5 Format
    Dus op de man af, Gary, wat vindt je, is het een belasting?
    Zoals jullie al ontdekt hebben is mijn atelier buiten ons "privé" domein waardoor wij het NIET als een belasting ervaren. Zeker met zo'n groep van een man/vrouw van 8-10 is het alleen maar leuk. De mogelijkheid om met analogen onder elkaar te zijn is natuurlijk niet zo groot, waarmee het ook noodzakelijk is om er moeite voor te doen als je dat toch wil. Maar ik wil niet dat de groep zich gegijzeld voelt door de plek van samenkomst. Er moet ruimte zijn voor andere ideeën

We kunnen ook bedenken met welke frequentie we bij elkaar willen komen. Mij lijkt een keer of 4-5 per jaar een leuk streven.

Betreft onderwerpen die geschikt zijn voor een TC kan ik me bedenken portret / stilleven / architectuur / landschap. De eerste 2 lijken me niet erg geschikt om als groep te doen. Nu ben ik al in mijn achterhooft bezig om een architectuur locatie in de vorm van industrieel erfgoed te vinden maar makkelijk is dat niet, temeer omdat mijn ervaring op dit punt beperkt is. Dus suggesties / hulp is welkom.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Nu ben ik al in mijn achterhooft bezig om een architectuur locatie in de vorm van industrieel erfgoed te vinden maar makkelijk is dat niet, temeer omdat mijn ervaring op dit punt beperkt is. Dus suggesties / hulp is welkom.
    Industrieel erfgoed binnen onze grenzen zal moeilijk worden. Ten eertse wordt alles hier direct afgebroken en anders wordt het wel hermetisch afgesloten.
    Voor interessante lokaties op dat gebied is een gang over de grens (België of Duitsland) een must.
    Gelukkig hebben we Geert in België die ons misschien op het spoor kan zetten.
    In Duitsland heb ik nog wel wat ideeën voor lokaties.
    Andere suggestie blijven ook welkom.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    We kunnen ook bedenken met welke frequentie we bij elkaar willen komen. Mij lijkt een keer of 4-5 per jaar een leuk streven.

Betreft onderwerpen die geschikt zijn voor een TC kan ik me bedenken portret / stilleven / architectuur / landschap. De eerste 2 lijken me niet erg geschikt om als groep te doen. Nu ben ik al in mijn achterhooft bezig om een architectuur locatie in de vorm van industrieel erfgoed te vinden maar makkelijk is dat niet, temeer omdat mijn ervaring op dit punt beperkt is. Dus suggesties / hulp is welkom.[/QUOTE]

Zo een 4-5 per jaar lijkt mij ook leuk. (Studio) Portret heb ik jaren lang gedaan (op middenformaat). We deden dat met een groep (op locatie en een enkele maal in de studio). Vier personen per groep is ideaal in verband met de uitlichting. Ik weet niet of hier belangstelling voor bestaat en groot die belangstelling is. Mocht er belangstelling zijn, dan kan ik mijn dochter vragen of we in haar (heel grote) studio in Amsterdam terecht kunnen. De studio is zo groot dat er meerdere groepen van 4 kunnen werken.[ We moeten dan nog wel achter een model aan]. Hier ben je wel een hele dag mee aan de gang. Een nadeel van Amsterdam zijn de parkeerproblemen. Een andere dag kun je de resultaten bespreken ( bij Gary!). Maar op locatie werken is natuurlijk ook heel interessant. Ik heb in fabrieken, musea, cafes en ik weet niet wat al gewerkt. Je moet dan wel het hele licht er heen transporteren. Overigens lijkt mij dit meer iets voor de komende winterperiode, maar dat kunnen we eens uitwerken in de komende tijd.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Portret heb ik ook behoorlijk lang gedaan. Niet met modellen maar "echte" mensen waar een verhaal aan vast zat, iets mee was. De laatste portretten hangen bij mij in de studio, het meisje op die foto's had leukemie. Ze wilde graag foto's van zich zelf hebben hoe ze er uit zag voor de behandeling. Als je dit verhaal weet en de hele serie bekijkt beklemt je 't gevoel dat er "iets" staat te gebeuren. Maar om een lang verhaal kort te maken, ze is inmiddels dood. En op een of andere reden is mijn lust om portretten te maken met haar me gegaan.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin