Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,681   Posts: 1,548,512   Online: 812

Page 3 of 14 FirstFirst 12345678913 ... LastLast
Results 21 to 30 of 140

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    @Harry: Echt prachtige foto, maareh... ik zie links en rechts boven donkere hoekjes, te veel versteld? Doe ik ook nog wel eens fout, maar ik dacht dat ik de enige was...
    Nou maak je maar niet druk om die fout. Je bent niet de enige. Volgens Robert White hebben veel engelse fotografen er last van. Ze laten dan ook hun compendiums gewoon weg. Dat doe ik nu maar ook. De zon afschermen met de schuif van de cassette. Bij erg laagstaande zon krijg je dan wel de schuif op de foto. Die schuif moet je dan maar buiten de vergroting laten.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Dat jij dat nou net weer moet zien... Inderdaad net over het randje.
    De foto kan nog wel iets gekropt worden aan de bovenzijde. Het effekt van de witte strepen in de lucht die parallel lopen met de bomen wordt hierdoor nog sterker geaccentueerd... en dat was uiteraard de bedoeling tijdens de pre-visualisering...
    Harry, dan crop je de foto toch! Als dat toch al de bedoeling was.
    Wat ik mij afvraag is of het (polarisatie) blauw bedoeld was of dat dat toeval is. Bij fotos van Willie Jan zie je het (polarisatie) blauw ook. Ik heb zelf de gepolariseerde reflectie van de hemel onderdrukt. Maar de voorkeuren kunnen op dit vlak verschillen. Zo komt mij het blauw op de foto van Geert meer natuurlijk voor.
    Maar goed, ik ben geen echte kleurenwerker. Ik had de gepolariseerde reflectie van de hemel weggewerkt (zonder polarisatiefilter, maar door verstellingen) voor zwart-wit opnamen en zo heb ik de kleurendias van Willie Jan in een ruk meegenomen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jed,
    Er is niet gewerkt met enig filter. Dus is het Kodak blauw direct uit het doosje. Vindt het wel bij dit landschap passen. Ook bij het scannen ervan heb ik niets gerommeld één op één gescand zonder tussenkomst van P***shop.
    Omdat ik het niet kan laten toch maar een gecorrigeerde versie gemaakt zonder dat schoonheidsfoutje.
    Mooi hé...
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails nijmegen-08.jpg  
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Jed,
    Er is niet gewerkt met enig filter. Dus is het Kodak blauw direct uit het doosje. Vindt het wel bij dit landschap passen. Ook bij het scannen ervan heb ik niets gerommeld één op één gescand zonder tussenkomst van P***shop.
    Omdat ik het niet kan laten toch maar een gecorrigeerde versie gemaakt zonder dat schoonheidsfoutje.
    Mooi hé...
    Alhoewel ik geen kleurenwerker ben, vind ik dat dat aparte blauw ook wel wat heeft. Ik vind dat het in jouw foto ook wel op een bijzondere manier werkt. Maar het feit dat het afwijkt van de realiteit intrigeert mij. Vooral omdat je ziet hoe de afwijking tot stand komt. Nu kun je de polarisatie regelen met een filter, maar het wordt ook beinvloed door (de hoek van) het objectief. Dat doet ieder dergelijk oppervlak. Voorbeeld: Ik heb een stopwatch met een plastic afdekking in de doka. Deze stopwatch wordt verlicht door de dokalamp. Ik kan de cijfers niet lezen zonder bril (als gevolg van polarisatie effecten). Zet ik mijn bril op, dan wordt de polarisatie straling weggedrukt em kan de cijfers lezen. Het gebruik van filters is eigenlijk een wat geregeld gebruik. In zwart-wit druk ik de polarisatie straling weg om van overstraling af te komen.

Jed

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Die zwemfotos zien we zeker pas bij de bespreking

Jed
    Zwemfoto's? Er is een haai gesignaleerd :-)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails zwemmer.jpg  

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Jaap,

Ben je februari ook van de partij ? Zou leuk zijn. Als een van de meer actieve leden van 't forum.
    Heel graag. (Helaas kon ik de afgelopen keer niet, mijn oudste dochter werd 5 en ik zat de hele dag tussen taart en kinderen...)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Heel graag. (Helaas kon ik de afgelopen keer niet, mijn oudste dochter werd 5 en ik zat de hele dag tussen taart en kinderen...)
    leuk welkom !
    tot nu toe aangemeld
    Jed
    Harry
    Obelix
    Jaap
    (ikke)

De rest, laat even weten of je komt. Is handig om te weten i.v.m. broodjes en zo.

Shooter
    Multi Format
    Ik niet

G

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Ik ben er ook bij , onder voorbehoud, ik moet het nog door het parlement lootsen ;-)

Shooter
    Medium Format
    Ja,Ik zal er zijn
    ik neem aan weer om 09.30 uur ?

Ruud

Page 3 of 14 FirstFirst 12345678913 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin