Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,955   Posts: 1,522,808   Online: 990

Page 11 of 17 FirstFirst ... 567891011121314151617 LastLast
Results 101 to 110 of 169
    Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Gary, ik zag net het weer bericht 24 graden moeten we zonnebrand meenemen? En rekening houden met teken, of andere ongemakken bij de locatie?
    Voor zover ik weet is er in de wijde omtrek van lent/nijmegen maar een oude in onbruik geraakte spoorbrug. Als het deze locatie betreft is er van niet echt spraken van een rivier maar van een zijarm c.q. oude waterloop. Geen nood voor eventuele wateroverlast dus :-)

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb begrepen dat Harry het zone systeem zal brengen.
    Brengt Harry het licht in de duisternis? Dat zou geweldig zijn
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Brengt Harry het licht in de duisternis? Dat zou geweldig zijn
    Ik zal alleen voor wat extra fog zorgen voor de base zorgt Gary??
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Willie Jan is er zaterdag niet bij hij heeft zijn Zones inmiddels terug gevonden, denk ik...
    Hoi Harry,

ik ben net terug uit la france van een vakantie en nog veel te doen...
    Helaas red ik het nu niet.

Met mijn zones gaat het prima. zwart rijden in de metro levert extra zones op!

Mijn ontwikkel techniek verbetert nog steeds. ik ontwikkel in pyro HD en nu 15 min met eerste 10 sec kiep en daarna 1x kiep na 8 min. Dat gecombineerd met vaste gradatie papier wordt e.e.a. poepscherp en steeds frisser van print. Misschien dat ik er eind van het jaar helemaal uit ben.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Hoi Harry,

Mijn ontwikkel techniek verbetert nog steeds. ik ontwikkel in pyro HD en nu 15 min met eerste 10 sec kiep en daarna 1x kiep na 8 min. Dat gecombineerd met vaste gradatie papier wordt e.e.a. poepscherp en steeds frisser van print. Misschien dat ik er eind van het jaar helemaal uit ben.
    Willie-Jan, jammer dat je er niet kunt zijn. De contrastomvang komt aan de orde.

Nu ken ik de pyro HD niet, maar met het kiepritme, en dat soort ontwikkelaar, zul een flinke portie 'kant-effect' hebben. Is dat niet wat jij als poepscherp omschrijft? Ik kan het van hier wat moeilijk beoordelen, omdat ik de drukken niet heb gezien.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hoi Harry,

Goed te horen dat je lekker bezig bent. Als je aan het eind van het jaar zover bent hoop ik eens wat van je vooruitgang te mogen aanschouwen. Ben ik reuze benieuwd naar. We zoeken allemaal het ultimo in onze hobby en wat is er dan leuker als je dat ook als resultaat terug ziet.
    Tot een volgende keer dan maar...
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Willie-Jan, jammer dat je er niet kunt zijn. De contrastomvang komt aan de orde.

Nu ken ik de pyro HD niet, maar met het kiepritme, en dat soort ontwikkelaar, zul een flinke portie 'kant-effect' hebben. Is dat niet wat jij als poepscherp omschrijft? Ik kan het van hier wat moeilijk beoordelen, omdat ik de drukken niet heb gezien.

Jed
    Jed,
    het poepscherp verkrijg ik door vaste gradatie papier te gebruiken (kentona) ipv variable contrast papier.

Shooter
    4x5 Format
    Jed,
    het poepscherp verkrijg ik door vaste gradatie papier te gebruiken (kentona) ipv variable contrast papier.
    Inderdaad, vast gradatie papier laat in het algemeen meer fijne details zien dan variabel contrast. Of dat is wat jij 'poepscherp' noemt kan ik moeilijk op afstand beoordelen. Dat moet je zien. Dus dat zal dan wel op het eind van het jaar worden. Overigens neem ik een aantal drukken op vaste gradatie gedrukt morgen naar de meeting mee. Dan kun je het verschil zien.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Overigens neem ik een aantal drukken op vaste gradatie gedrukt morgen naar de meeting mee. Dan kun je het verschil zien. Jed
    Ik heb gisteravond nog een foto afgedrukt op vaste gradatie rc papier (arista II uit de us of a).

Ik ben er nog niet uit wat ik zo mag aan die vaste gradatie papieren..
    misschien dat ik er ooit achter kom.
    Lijkt wel of ze vetter zijn dan die vc papieren en toch meer doortekening geven in de grijstonen...

Shooter
    Multi Format
    Amuseer jullie morgen, ik zal er dan toch niet zijn.

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin