Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 73,620   Posts: 1,622,837   Online: 1072

Page 12 of 17 FirstFirst ... 267891011121314151617 LastLast
Results 111 to 120 of 169

Shooter
    Multi Format
    Heren helaas lukt het mij niet erbij te zijn i.v.m. privé omstandigheden.
    Gary weet wat ik bedoel en als je meer wilt weten vraag het hem morgen gerust, ik doe het niet op het forum omdat het buiten ons niemand wat aangaat.

Wens jullie wel veel succes en een goede lezing van Harry.
    Hoop wel op een nieuwe kans in het najaar.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Gary en alle andere aanwezigen van vandaag,

Dit was een heel mooie zomerse dag in een prachtige omgeving. Heel interessant om al die mannetjes met hun geliefde 'apparaatjes' in de weer te zien. Jammer Gary dat de negatieven na al dat gesjouw niet zijn geworden wat je ervan verwachtte. Als je zin heb sjouw ik binnenkort nog een keer achter ja aan voor een herkansing.

De brug is voor zover ik uit de volgende tekst (foto op pag. 9) inderdaad ontworpen door Eiffel.

De brug staat hier ook genoemd.

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten die dit alles gaat opleveren. Ik probeer aanstaande week mijn film te ontwikkelen; ik moet nog wat fixeer en een stopbad regelen (ROVO?).

Heerlijke soep, lekkere broodjes een aardige mensen. Mijn dag kan niet meer kapot.

Oh ja, Michael, geef me even je e-mail of gebruikersnaam voor de kopie die ik je zou sturen.

Goed weekeinde,

Rob

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Erg leuke dag inderdaad. Om even in herhaling te vallen: goeie kop thee, leuke APUG-collega's -al heb ik niet eens iedereen echt gesproken-, leuk kijkje in de doka van Gary, interessante locatie, daarna heerlijke soep en broodjes, fraaie foto's en 2 leuke lessen van Hans en Jed.

Ja, dit was m'n eerste keer, maar als 't aan mij ligt zeker niet de laatste. Erg leuk, leerzaam en gezellig.

Gary, bedankt voor de goede zorgen en Jed, bedankt voor het chauffeuren tussen Gary en de brug!

Ah, en Rob, bedankt voor het in laten zien van 't boek, heb er meteen een voor mezelf besteld .

Groetsels,
    /Jacco (mist hier en daar nog wat 'mappings' van de APUG user ids op de echte namen...)

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Dit was ook mijn eerste echte kroegmeeting, en ik heb er al heel veel van geleerd.
    Gary en zijn vrouw bedankt voor de goede zorgen, en het gebruik van de studio, Harry en Jed voor de presentatie.

Ik heb nu ook weer wat gezichten gezien die bij een profile horen.

Nu nog veel Fixen , eindelijk weet ik nu waar het bij mij mis gaat.
    Heb net nog een rolletje ontwikkeld en die is vele malen beter dan wat ik de laatste tijd heb ontwikkeld.

Nu nog alle info die ik van iedereen heb gehad op een rijtje zetten en gaan verwerken.

Een hele goede dag heb ik gehad.

Mike.
    --Mike

Shooter
    4x5 Format
    Het was een dag om op terug te kijken. Gary en zijn vrouw ontvingen ons weer voortreffelijk. En het weer liet ons ook bepaald niet in de steek in een prachtig landschap.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik sluit me aan bij de rest, het was een prima dag! Het weer was goed, aan het onderwerp moest ik echter even wennen. Het duurde even voordat ik het te pakken had, voordat ik het op de rails had, zogezegd. Het gezelschap wederom super gezelschappig. Ik heb prachtig fotowerk gezien, we bevinden ons onder de Grooten der Photografie. We hebben aangetoond dat we in alle vriendelijkheid van mening kunnen verschillen, maar het toch met elkaar eens kunnen zijn...
    Zoals altijd was de ontvangst bij Gary formidabel. Mike heeft een extra les gegeven "Het nut van fixeren op het behoud van negatieven". Maar Mike, je noemt kroegmeeting. Het was een meeting, ik heb een kroeg gezien, maar volgende keer kunnen we beter naar binnen gaan...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Maar Mike, je noemt kroegmeeting. Het was een meeting, ik heb een kroeg gezien, maar volgende keer kunnen we beter naar binnen gaan...
    Pfew, ik was al even bang dat ik toch te vroeg het gezelschap had verlaten en daarmee het kroeggedeelte had gemist .

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Was voor mij een prima dag. Ik sluit me helemaal bij Jaap aan wat betreft de gevoerde discussies. We hadden weer mazel met 't weer. Het gezelschap was heel prettig. De getoonde beelden prachtig.

En ondanks mijn wat minder geslaagde eerste ontmoeting met een staining ontwikkelaar ben ik daar nu ik een eerste afdruk in 't spoelwater heb liggen toch aangenaam verrast. Het geeft samen met 't negatief formaat een beeldkwaliteit die heel bijzonder is. Ondanks heel veel praktische bezwaren die aan zo'n lompe camera zitten, ben ik er zeker niet op uitgekeken.

Mike wat betreft fix. Het is heel makkelijk te testen met een stukje onbelichte film. Daarbij noteer je de tijd die nodig is om de film helder te krijgen = clear time. (gewoon in 't licht 't stukje in de fix doen.) De fixeertijd voor je film moet dan 2 keer de clear time zijn. Door regelmatig de clear time te bepalen kun je ook zien of je fix al op is. Mijn regel is dat zodra de clear time met 30% is toegenomen de fixeer op is.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wie na het zien van Gary's doka een onbedwingbare behoefte heeft gekregen aan een grotere koker kan deze nu vinden op marktplaats. Precies het model dat Gary heeft gedemonstreerd voor 400 eurie: Dust pictograph S.3000.

Shooter
    4x5 Format
    Precies het model dat Gary heeft gedemonstreerd voor 400 eurie: Dust pictograph S.3000.
    dit is 't kleinere zusje van de mijne. 4 X 5 i.p.v. 5 X 7 Vooral de zuil is korter en minder handig als je 50 X 60 vergrotingen maakt. Maar neemt ook veel minder ruimte in. Vooral de bediening die is maar een kwart zo groot. En de voeding zit bij de zuil. Vooral de laatste 2 zaken maken 't waarschijnlijk een veel praktischer ding.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin