Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 74,572   Posts: 1,646,596   Online: 1020

Page 16 of 17 FirstFirst ... 61011121314151617 LastLast
Results 151 to 160 of 169

Shooter
    4x5 Format
    Velux adverteert wel met "donkermakende systemen" voor hun dakramen, maar ik vermoed dat ze bedoelen: donker genoeg om lekker te slapen, en niet: donker genoeg voor die paar gekken die nog een eigen doka willen.
    Ze komen een heel eind, maar een extra donker gordijn is wel nodig. Er blijven wat licht spleetjes zoals bij een "gewone" kamerdeur. Vaak is daar een extra gordijn ook nodig om 't echt donker te maken.

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Ze komen een heel eind, maar een extra donker gordijn is wel nodig. Er blijven wat licht spleetjes zoals bij een "gewone" kamerdeur. Vaak is daar een extra gordijn ook nodig om 't echt donker te maken.
    Net wat ik dacht. Maar goed, een tweestaps-verdonkeringssysteem is misschien zo gek nog niet. Heb je ze overdag allebei nodig, en 's avonds bij nieuwe maan heb je aan de Velux alleen misschien al genoeg. Ik ga thuis eens kijken wat voor maat dat Velux raam is en wat zo'n 99%-verduistering kost...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jaco,
    Als het zo'n kantelraam is kun je heel eenvoudig vijverfolie aan de buitenkant aanbrengen met wat tape of de folie tussen het raam en kozijn klemmen. Je hebt dan geen last van de lucht die vijverfolie verspreidt.

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Jaco,
    Als het zo'n kantelraam is kun je heel eenvoudig vijverfolie aan de buitenkant aanbrengen met wat tape of de folie tussen het raam en kozijn klemmen. Je hebt dan geen last van de lucht die vijverfolie verspreidt.
    Op zich een goed idee, maar de ruimte wordt niet enkel-en-alleen doka, dus ik wil ook zonder al te veel moeite weer licht toe kunnen laten. Vroeger maakte ik hele raamwerken met landbouwplastic en allemaal latjes. Misschien wordt het wel weer zoiets.

Affijn, stap 1 is toch: andere zooi opruimen. Laat ik daar maar eens mee beginnen.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Op zich een goed idee, maar de ruimte wordt niet enkel-en-alleen doka, dus ik wil ook zonder al te veel moeite weer licht toe kunnen laten. Vroeger maakte ik hele raamwerken met landbouwplastic en allemaal latjes. Misschien wordt het wel weer zoiets.

Affijn, stap 1 is toch: andere zooi opruimen. Laat ik daar maar eens mee beginnen.
    Ikea heeft 100% lichtwerende rolgordijnen en die kosten niet zo veel. Kijk maar eens op hun website onder gordijnen.

Shooter
    Multi Format
    Vijverfolie is zeker een goede optie, maar niet persÚ de goedkoopste.
    Ik bevestig die met dubbelzijdige tape, je moet de hechting wel controleren bij zeer warm weer.

In 100% lichtwerende rolgordijnen geloof ik niet. 100% lichtdicht moet het zijn en de intrepretatie van IKEA op dit vlak vertrouw ik niet helemaal.

G

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Ik ga thuis eens kijken wat voor maat dat Velux raam is en wat zo'n 99%-verduistering kost...
    Kraker,

ik verduister mijn doucheraam met een 8 mm (60 x 100 cm) triplex plaat, hierop heb ik een tochtstrip geplaatst die op het kozijn aansluit en compriband die binnen het kozijn juist aansluit. Alles wordt vastgezet met de bevestigingsnokjes voor voorzetramen (gamma spul). Op de plaat een deurgreepje voor het vastpakken en het heeft ook nog weinig gekost. Mogelijk werkt het ook bij een Velux raam.

groet,

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Gary,
    Tijdens de bijeenkomst merkte jij op dat de documentatie van Kodak, waar Jed over sprak, op de Duits website zou staan. Ik heb daar net even rondgesnuffeld maar kon niets vinden wat leek op Jed's titels. Weet jij zo uit je hoofd waar ik zou moeten zoeken?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Hallo Gary,
    Tijdens de bijeenkomst merkte jij op dat de documentatie van Kodak, waar Jed over sprak, op de Duits website zou staan. Ik heb daar net even rondgesnuffeld maar kon niets vinden wat leek op Jed's titels. Weet jij zo uit je hoofd waar ik zou moeten zoeken?
    Nog niet lang geleden zag ik bij de US Amazon dat het document voor weinig geld en ruim voorradig ( 2e hands) te koop is. Ik prefereer de 2nd edition uit 1976; daar staan ook aanwijzingen voor ongecoate objectieven in.

Dat zou ik even proberen.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Hallo Rob

IUk heb zojuist een boek gekocht via amazone
    voor een ouder exemplaar als je dat wilt uitgave 1971 4 e editie zie :

http://www.amazon.com/gp/offer-listi...2314115&sr=1-1

kijk bij booking - good

groetjes

ruud

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin