Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,299   Posts: 1,535,741   Online: 810

Page 7 of 17 FirstFirst 12345678910111213 ... LastLast
Results 61 to 70 of 169

Shooter
    4x5 Format
    Mijn uitgangspunt is dat ik deze bijeenkomsten louter voor mijn hobby doe. Vroeger was ik lid van een fotoclub, maar door de komst van een meerderheid van digi heeft het gesprek over kwaliteit een andere dimensie daar gekregen waardoor mijn interesse is afgenomen. En om 't ontstane gat op te vullen vind ik deze bijeenkomsten leuk. We kunnen elkaars werk en werkwijze bekijken en bespreken. Voor mij is techniek iets wat altijd een vraag moet dienen.

Nu was de vraag van Obelix, een van de deelnemers;

Is hier door jullie veel in de doka aangedaan of gewoon een kwestie van veel experimenteren en nu weten hoe het wel moet. Is hier het zonesysteem of iets anders op los gelaten?
    Naar aanleiding van drukken van Jed en mij. Het leek me leuk om de 24e een antwoord op deze vraag te geven. Hoe pas je een systeem in de praktijk toe om tot de gewenste contrastbeheersing te komen. Maar het is zeker niet de bedoeling om dit als enig thema de revue te laten passeren. Ik wil bijvoorbeeld ook graag werk van anderen en mij zelf ZIEN..

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Nu was de vraag van Obelix, een van de deelnemers;

Naar aanleiding van drukken van Jed en mij. Het leek me leuk om de 24e een antwoord op deze vraag te geven. Hoe pas je een systeem in de praktijk toe om tot de gewenste contrastbeheersing te komen. Maar het is zeker niet de bedoeling om dit als enig thema de revue te laten passeren. Ik wil bijvoorbeeld ook graag werk van anderen en mij zelf ZIEN..
    Je kunt het ook nog anders zeggen: Laat weten hoe je tot een resultaat komt. En dat kan je dan illustreren aan de hand van een bestaande foto. Het is een soort toelichting op je foto. Bovendien lokt een degelijke aanpak vragen uit. Mogelijk is dat wat Obelix bedoelt.

In wezen is dat ook ons uitgangspunt wanneer we buiten in het veld staan te fotograferen. Alleen gaat het buiten om een foto die nog genomen moet worden.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    AA heeft als stokpaardje "Pre-visualiseren". Dat is hier dan mooi op van toepassing...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    AA heeft als stokpaardje "Pre-visualiseren". Dat is hier dan mooi op van toepassing...
    Ja, dat is mooi! Wie neemt het "Pre-visualiseren" voor zijn rekening? Ik bekijk het van een wat andere kant, die overigens ook niet van mij zelf is. Noem het maar de 'kodak benadering'.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Noem het maar de 'kodak benadering'.
    Was dat niet "U drukt op de knop en wij doen de rest"

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De "service" van K gaat nog verder ze geven zelfs met yellow-bordjes, met de tekst "Take here your picture", aan waar je de foto moet nemen. Dus dat pre-visualiseren hebben ze ook al voor je gedaan...
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Daar komt het ongeveer op neer. Kodak maakt het in ieder geval in heel wat minder woorden dan AA duidelijk waar het om gaat. En wat Kodak op papier zette is nog relevant ook.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik kan waarschijnlijk toch! Over een week weet ik het 100% zeker, maar een oppas is te regelen (trouw-pa en trauma).
    Dus als het je uitkomt Gary, ben ik er bij... en dan zal ik mijn zilveren prenten meenemen.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ik kan waarschijnlijk toch! Over een week weet ik het 100% zeker, maar een oppas is te regelen (trouw-pa en trauma).
    Dus als het je uitkomt Gary, ben ik er bij... en dan zal ik mijn zilveren prenten meenemen.
    Goed nieuws Jaap dat je er wellicht ook bij bent. Zal voor je duimen...
    harry

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Zijn nieuwe nog niet zo actieve apuggers ook welkom?

Mijn uitgangspunt is dat ik deze bijeenkomsten louter voor mijn hobby doe. Vroeger was ik lid van een fotoclub, maar door de komst van een meerderheid van digi heeft het gesprek over kwaliteit een andere dimensie daar gekregen waardoor mijn interesse is afgenomen. En om 't ontstane gat op te vullen vind ik deze bijeenkomsten leuk. We kunnen elkaars werk en werkwijze bekijken en bespreken. Voor mij is techniek iets wat altijd een vraag moet dienen.
    Hallo Gary,

ik kan mij helemaal vinden in je bovenstaande stelling. Ben sinds kort weer aan het opstarten met mijn analoge fotografie, wel bekend bij Harry, en heb al de nodige uren op apug doorgebracht.
    Ik houd mij aanbevolen om samen met Harry naar deze meeting te komen, er vanuit gaande dat er nog plaats is, op 24 mei a.s.

Groet,

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin