Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,944   Posts: 1,585,781   Online: 1049

Page 9 of 17 FirstFirst ... 3456789101112131415 ... LastLast
Results 81 to 90 of 169
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Eh, ja, goh, heb er wel zin in, eigenlijk! Maar eerst nog even de vragen: hoe laat begint het ongeveer? En, minder belangrijk: Wanneer valt het (doorgaans?) zo ongeveer weer uit elkaar?
    Rond 09:00 uur verzamelen en rond 16:00 uur, kan eerder of later zijn hangt van de faktoren af, valt de boel weer in stukken.
    Adres krijg van Gary via pm.
    harry

Release, the best you can do...

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Rond 09:00 uur verzamelen en rond 16:00 uur, kan eerder of later zijn hangt van de faktoren af, valt de boel weer in stukken.
    Adres krijg van Gary via pm.
    Check en check. Er komen ineens wat (veel) afspraken op me af, ik moet even kijken wat ik belangrijk vind (wat ik *leuk* vind, weet ik wel: dit!); morgen hak ik de knoop door.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Ik ben een beetje laat met reageren, wist niet of ik dan tijd kon vrijmaken.
    Als er nog plaats is dan zou ik ook graag van de partij zijn.

Ik heb de laatste tijd veel boeken gekocht en gelezen, en foto's gemaakt.
    Toch hebben mijn laatste negatieven nog te weinig contrast.
    Ik zou graag wat meer willen weten over het hoe en waarom.

Groeten.
    Mike
    Nou, dat treft mooi. Ik zou de contrastbeheersing ter sprake brengen. Het is overigens in wezen een 'verrgeten' Kodakverhaal, dat helemaal niet lang is. Ik mag zelfs wel zeggen: 'het is aardig kort'.Ik zal een pagina van het Kodakverhaal kopieren, want er staat een instructieve figuur op. Ik moet dus wel weten hoeveel kopien ik moet draaien van die pagina. Of heeft Gary een kopieerapparaat?

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Of heeft Gary een kopieerapparaat?
    Helaas geen kopieerapparaat.

Het is misschien ook verstandig om het een en ander met Harry kort te sluiten. Hij heeft het op zich genomen om, zoals afgesproken, 't contrastbeheersing verhaal aan de hand van 't zone systeem te behandelen. Daarnaast is elke toelichtend commentaar natuurlijk welkom.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Toch wel leuk om te lezen dat analoge mensen op een digitaal forum een analoge kopie willen maken
    Als lezer op een digitaal forum accepteer ik ook wel een digitale pdf

In ieder geval alvast bedankt voor degenen die de moeite willen doen om hun kennis te delen.
    --Mike

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Helaas geen kopieerapparaat.

Het is misschien ook verstandig om het een en ander met Harry kort te sluiten. Hij heeft het op zich genomen om, zoals afgesproken, 't contrastbeheersing verhaal aan de hand van 't zone systeem te behandelen. Daarnaast is elke toelichtend commentaar natuurlijk welkom.
    Ik heb begrepen dat Harry het zone systeem zal brengen. Welke versie (het zijn er velen, van Fred Archer, via AA met een hele serie, naar nog allerlei opvolgers) het wordt zullen we zien. Ook heb ik begrepen dat Harry het previsualiseren zal brengen. Als alternatief zou ik dan de 'Kodak benadering', laten zien. Ik noem het de 'Kodak benadering', omdat Kodak het op papier heeft gezet. Maar de benadering is allerminst van Kodak afkomstig.
    Je moet het niet zien als een 'toelichtend commentaar'; het zijn verschillende benaderingen.Welke benadering je kiest moet je zelf weten.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb begrepen dat Harry het zone systeem zal brengen. Welke versie (het zijn er velen, van Fred Archer, via AA met een hele serie, naar nog allerlei opvolgers) het wordt zullen we zien. Ook heb ik begrepen dat Harry het previsualiseren zal brengen. Als alternatief zou ik dan de 'Kodak benadering', laten zien. Ik noem het de 'Kodak benadering', omdat Kodak het op papier heeft gezet. Maar de benadering is allerminst van Kodak afkomstig.
    Je moet het niet zien als een 'toelichtend commentaar'; het zijn verschillende benaderingen.Welke benadering je kiest moet je zelf weten.

Jed
    Ik denk dat iedereen wel zowat zijn eigen interpretatie heeft van 'een' zonesysteem. Het mijne beperkt zich tot het plaatsen van een welbepaalde tint uit de compositie op een gewenste grijswaarde en de rest laat ik vallen waar ze vallen. Desgewenst - maar uiterst zelden - met een N- of N+ aanpassing bij het ontwikkelen.

De geplande familiebijeenkomst blijkt nu op zondag te zijn, misschien geraak ik er zaterdag wel, ik geef Gary dan nog een seintje via mail. Enig persoonlijk bezwaar is de huidige prijs van de diesel

G

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Ja, de keuze is gemaakt. Ik zal er zaterdag bij zijn, ik probeer om 9 uur bij Gary te zijn. Ik kom naar de bijeenkomst en neem mee... 1 a 2 camera's, wat film, en... een paar eerdere afdrukken? En pen en papier en goede zin!

Quote Originally Posted by argus View Post
    Enig persoonlijk bezwaar is de huidige prijs van de diesel
    Last time I checked was dat in Nl goedkoper (lees: minder duur) dan in Be, dus zorg dat je meteen even tankt als je in Nl bent

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Nou, ik geloof dat het een aardig gezellige zaak kan worden. Op de diesel blijft het toch niet hangen Geert. Als je het contrast goed onder controle hebt, wordt alles vanzelf goedkoper.De cost gaet voor de baet uit. Of is daar in Vlaanderen een ander spreekwoord voor?

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb begrepen dat Harry het zone systeem zal brengen.
    <platvloers>Awel, dat ken ik wel. Vanaf de digitale parkeerzone gaat het met de strippenkaart een paar zones naar de analoge erogene zone... toch? </platvloers>
    Hoeveel zones heeft jouw zonesysteem?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 9 of 17 FirstFirst ... 3456789101112131415 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin