Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,342   Online: 1066

Page 1 of 17 123456711 ... LastLast
Results 1 to 10 of 169

Shooter
    4x5 Format

3e bijeenkomst 2008

Een nieuwe draad, dat is voor nieuwkomers makkelijker dan een lange draad door te spitten.

Wat we eerst moeten doen is inventariseren in welke periode er voldoende belangstelling is voor een bijeenkomst.

Mij lijkt na de voorjaar vakanties en ruim voor "de zomer". 24 mei of in een van de weken er na.

En als Ruud's voorstel uitgewerkt kan worden zal 't zwaartepunt dan op fotograferen liggen neem ik aan.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mijn voorkeur zou naar de 17e mei uitgaan. Rest van die maand ben ik onder de pannen (lees werk).
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    17e mei kan ik niet. Al een zeilwedstrijd afgesproken.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wellicht dat het me nog lukt de 24ste nog vrij te maken. Plan hem daarop mocht het helemaal niet gaan dan sla ik een keer over.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Mijn voorkeur zou naar de 17e mei uitgaan. Rest van die maand ben ik onder de pannen (lees werk).
    Ik kan de weekenden in mei in het algemeen wel, in juni niet. Mei is ook de maand met relatief veel goed weer in onze streken.
    Het komt mij voor dat de titel van de thread duidelijk moet maken dat het hier om fotografie, onafhankelijk van het formaat gaat. Dus zodra we wat meer duidelijkheid over de inhoud van de dag hebben kunnen we deze thread starten. Deze thread is orienterend.

Jed

Shooter
    Multi Format

Meeting

Heren,

Wat gaan we nu doen eerst vastleggen wat we willen en dan een datum?
    Of moeten we een poll maken met een aantal mogelijke data.
    Dan weten we in ieder geval wanneer we samen komen.

Mijn voorkeur gaat naar architectuur uit voor een keer.

Shooter
    4x5 Format
    Het is op 't moment even afwachten op reacties in 't algemeen. Tot nu toe hebben Jed, Harry en ik iets laten weten wat betreft data. Daar naast Zoekt Ruud uit wat de mogelijkheden in de buurt van Luik zijn. En Harry weet pas na dit weekeinde of hij de 24e mei kan. Als ik gastheer ben zijn alleen de 24e of 25e beschikbaar.

Shooter
    4x5 Format
    24 mei gaan Harry en ik in ieder geval op stap. We hebben als locatie een oude niet meer in gebruik zijnde spoorbrug gekozen om heen te gaan ± 30 min rijden van mij uit. Het wordt de beproefde formule van eerst fotograferen en daarna wat nabespreken foto's bekijken. Als thema om extra aandacht te geven lijkt ons goed om nog eens contrast beheersing op de agenda te zetten.

Een ieder die kan en wil meedoen is hierbij van harte uitgenodigd !

Om tijdens 't foto's maken tot uitwisseling te komen is 't hoogst wenselijk om een camera op statief te gebruiken. Zo kan een ander tenminste ook zien hoe jij de uitsnede bedacht had. En kun je er over praten. Mijn ervaring heeft geleerd dat 't anders een individuele bezigheid blijft en is de moeite om als groep op stap te gaan een beetje voor jan joker.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    24 mei gaan Harry en ik in ieder geval op stap. We hebben als locatie een oude niet meer in gebruik zijnde spoorbrug gekozen om heen te gaan ± 30 min rijden van mij uit.
    Pas perfekt in mijn interesse :-)

Ik ben er graag bij, nadat ik mijn agenda (=vriendin) geraadpleegd heb op dubbelboekingen. Het concertseizoen is dan al voorbij dus dat kan geen probleem vormen.

G

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    24 mei gaan Harry en ik in ieder geval op stap. We hebben als locatie een oude niet meer in gebruik zijnde spoorbrug gekozen om heen te gaan ± 30 min rijden van mij uit. Het wordt de beproefde formule van eerst fotograferen en daarna wat nabespreken foto's bekijken. Als thema om extra aandacht te geven lijkt ons goed om nog eens contrast beheersing op de agenda te zetten.

Een ieder die kan en wil meedoen is hierbij van harte uitgenodigd !

Om tijdens 't foto's maken tot uitwisseling te komen is 't hoogst wenselijk om een camera op statief te gebruiken. Zo kan een ander tenminste ook zien hoe jij de uitsnede bedacht had. En kun je er over praten. Mijn ervaring heeft geleerd dat 't anders een individuele bezigheid blijft en is de moeite om als groep op stap te gaan een beetje voor jan joker.
    Dit is in ieder geval een omschreven plan. Het is overigens wel goed om de locatie aan te geven. Stel je voor dat die brug een half uur in mijn richting staat, dan ben ik een uur extra aan het rijden. Als niets tegenzit, kun je op mij rekenen.
    Ik zie dat je de contrastbeheersing op de agenda hebt gezet. Daar heb ik het ook eerder over gehad in een inleiding (bij de opening van de B&W factory van Fred). Maar het onderwerp kan niet genoeg aandacht krijgen. Trouwens de aerial perspective is ook een voorbeeld van contrastbeinvloeding, al doet de natuur het werk voor ons. Een andere zaak is, hoe we als fotografen deze contrastbeinvloeding benutten.

Op deze dag kunnen we ook de resultaten uit de Ooipolder bekijken.

Jed

Page 1 of 17 123456711 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin