Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,557   Posts: 1,545,132   Online: 1086

Page 11 of 12 FirstFirst ... 56789101112 LastLast
Results 101 to 110 of 115
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik ben het met Geert en Gary helemaal eens.
    Met 10 man om een model heen staan te springen heeft niet mijn voorkeur. Zeker niet als je met LF of MF werkt dan ben je toch wat beperkter v.w.b. de snelheid van werken.
    Het idee dat er 3 sets mogelijk zijn spreekt me wel aan want dan kun je naast modelfotografie bijvoorbeeld ook een set maken met een stilleven en wellicht weet iemand anders nog een oplossing voor de 3e.
    Rondom elke set staan dan zo'n 3 à 4 personen maximaal dat lijkt me wel een werkbare situatie op te leveren.

G.
    Kan mijn flitsset wel meenemen om de derde plek te voorzien van een "zonnetje".
    harry

Release, the best you can do...

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    [QUOTE=argus;713866]
    Alleen middenformaat, 4x5 en 8x10 lijkt me een goed voorstel! Als je met kleinbeeld in studio gaat werken, wordt het zo snel een individuele belevenis en je ziet geen resultaat op het matglas om te delen met anderen...[/QOUTE]

Nou dan zou ik afvallen op het mij ter beschikking staande camera formaat, maar toch wil ik graag komen.

[QUOTE=argus;713866]
    Er is wel maar 1 flitsmeter aanwezig (hoog tijd voor een backup exemplaar!) maar ik vermoed dat er wel nog mensen eentje hebben.[/QOUTE]

Ik kan de mijne meebrengen een sekonic L758

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by FotoGys View Post
    Nou dan zou ik afvallen op het mij ter beschikking staande camera formaat, maar toch wil ik graag komen.Guus
    Guus,
    Maar je gebruikt toch een middenformaat camera!
    harry

Release, the best you can do...

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Guus,
    Maar die hebben toch niet 'by default' een matglas? (Dat werd genoemd: zodat anderen kunnen meekijken.)

Overigens: studio, ja, interessant; het zag er nog niet uit alsof we ons officieel konden aanmelden, maar ik meld bij deze dat ik geinteresseerd ben.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Het zo dat als je een ander wilt laten zien wat je aan het opnemen bent, dat een camera op statief essentieel is. Dan maakt het wat mij betreft niet uit welk formaat het is.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Het zo dat als je een ander wilt laten zien wat je aan het opnemen bent, dat een camera op statief essentieel is. Dan maakt het wat mij betreft niet uit welk formaat het is.
    Zo denk ik er ook over.
    Als je maar een beeld ziet zoals degene hem gekaderd heeft, dan maakt het niet uit of het een 35mm of LF is.
    Een camera op statief maakt dat mogelijk.
    --Mike

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Als je alleen wil laten zien wat je aan het opnemen bent, is een statief voldoende en het formaat is ook niet relevant. De relevantie van het matglas ligt hem in het feit dat een 3-dimensionale wereld in twee dimensies wordt vertaald en je ook een idee van het scherpteverloop hebt. En dat is geen geringe extra.

Jed

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Guus,
    Ja Harry, weer eens blijkt dat lezen moeilijk is.

Guus

Shooter
    4x5 Format
    Als je alleen wil laten zien wat je aan het opnemen bent, is een statief voldoende en het formaat is ook niet relevant. De relevantie van het matglas ligt hem in het feit dat een 3-dimensionale wereld in twee dimensies wordt vertaald en je ook een idee van het scherpteverloop hebt. En dat is geen geringe extra.
    Dat klijkt me nogal duidelijk. Maar de discussie die hier gevoerd wordt is of dat een vereiste is om deel te kunnen nemen aan de bijeenkomsten. Wat mij betreft zijn er 3 voorwaarden om mee te doen.

1e Fatsoenlijk gedrag/houding (voordat dit vergeten wordt, niet dat er reden tot klagen is.)
    2e Eigen fotografisch werk tonen.
    3e Berijd zijn de mede deelnemers inzicht te geven hoe je te werk gaat bij het opnemen. En dus hieruit voortkomend gebruiken van een statief.

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Wat ik ga uitwerken na een paar uur rondom Nijmegen in de sneeuw

Ik heb een tijdje getwijfeld over mijn eigen opnamen, zeker nadat ik die van Gary mocht zien die hij heeft geupload.

Voorlopig kom ik tot de volgende keuze die ik vermoedelijk zal uitwerken tot definitieve print voor de volgende bijeenkomst, maar deze keuze kan nog wijzigen

Guus
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Z200811-1-001_hf.jpg   Z200811-2-005_hf.jpg   Z200811-3-008_hf.jpg  

Page 11 of 12 FirstFirst ... 56789101112 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin