Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,149   Online: 896

Page 12 of 12 FirstFirst ... 26789101112
Results 111 to 115 of 115

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Dat klijkt me nogal duidelijk. Maar de discussie die hier gevoerd wordt is of dat een vereiste is om deel te kunnen nemen aan de bijeenkomsten. Wat mij betreft zijn er 3 voorwaarden om mee te doen.

1e Fatsoenlijk gedrag/houding (voordat dit vergeten wordt, niet dat er reden tot klagen is.)
    2e Eigen fotografisch werk tonen.
    3e Berijd zijn de mede deelnemers inzicht te geven hoe je te werk gaat bij het opnemen. En dus hieruit voortkomend gebruiken van een statief.
    Het statief is slechts nuttig omdat de camera dan stilstaat en een ander kan zien wat iji ziet. Even aangenomen dat het gehele negatief wordt vergroot, hetgeen beslist niet het geval hoeft te zijn.
    Het belang van het matglas is om naar voren te brengen hoe de lichtwerking in twee dimensionale zin er uit ziet. En dat is geen gering belang. Daar schuilt de kracht van het twee dimensionale beeld. De schilders in vroeger eeuwen gebruikten de camera obscura voor dat doel. En die lui die wisten pas goed wat je onder groot formaat moest verstaan!. En het is begrijpelijk dat je op een groot matglas het beeld beter kan beoordelen dan op een klein matglas.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Guus je hebt de idylle van pas gevallen sneeuw mooi vast weten te leggen !

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Ziet er mooi uit guus, ik zie uit naar de uiteindelijke vergrotingen.
    --Mike

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Guus,
    daar kun je beslist verder mee. De eerste spreekt me bijzonder aan. Mooi standpunt. Heb ik dus weer niet gezien...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by FotoGys View Post
    Ik heb een tijdje getwijfeld over mijn eigen opnamen, zeker nadat ik die van Gary mocht zien die hij heeft geupload.

Voorlopig kom ik tot de volgende keuze die ik vermoedelijk zal uitwerken tot definitieve print voor de volgende bijeenkomst, maar deze keuze kan nog wijzigen

Guus
    Een mooi uitgangspunt Guus. Ik ben benieuwd om het uiteindelijk resultaat te zien. Ja, wanneer zal dat zijn? Het bekijken van sneeuwfotos zal toch wel niet met een portret-sessie samenvallen. Zelf moet ik overigens nog met de sneeuw-fotos aan de gang.
    Het is in ieder geval een prachtige streek, en wel erg bijzonder in de sneeuw. Als het in het komende winterseizoen nog weer eens wil sneeuwen ga ik er zeker nog eens een kijkje nemen.

Jed

Page 12 of 12 FirstFirst ... 26789101112

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin