Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,498   Posts: 1,543,086   Online: 1018

Page 3 of 12 FirstFirst 123456789 ... LastLast
Results 21 to 30 of 115

Shooter
    4x5 Format
    Als het zo slecht weer is dat we zowel 's ochtends als 's middags niet naar buiten kunnen is een dagdeel besteden aan bekijken van de meegebrachte prenten en daarna het begrip kroegmeeting maar eer aandoen en de discussies in de plaatselijke horeca voortzetten een optie.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Mijn voorstel had ik gedaan, zodat iemand die zich geroepen voelt iets kan voorbereiden. Maar ik ben flexibel, als we gewoon gaan discussiëren zonder vast onderwerp is dat ook goed...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Helaas kan ik toch niet komen, het is dan te druk op het werk . De datum valt in een piekdrukte en we hebben uitbreiding gehad. Erg jammer want ik ben juist door de meeting weer gemotiveerd om meer analoog te werken.

Voor Heyda een meevaller want ze kan nu van de reservelijst af.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik zie me nog niet zo één twee drie met een LF de stad inlopen op zaterdag, vlak voor Sinterklaas, om daar beelden te schieten. Anderen misschien wel.
    Het zou daarom wellicht een idee kunnen zijn om dan de groep in tweeën te splitsen waarbij de ene de stad verkennen en de anderen de natuur induiken.
    Ik ga voor de laatste.
    Uiteindelijk zijn we te gast bij Gary en kan me voorstellen dat met 10 man de doka induiken niet gaat lukken. Met één man/vrouw meer in de doka heb je al het idee dat het erg vol is en je concentratie volledig zoek is.
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Als dit een verlanglijstje gaat worden, dan wil ik je de mijne niet onthouden:
    1. Doka, dat doe ik nooit met meer dan één, lijkt me een avontuur
    2. Opname in de natuur, altijd goed.
    3. ...
    4. ...
    10. Opname in de stad. Niet echt mijn stiel. Maar verandering van spijs...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    4x5 Format
    De stad op zaterdag, heel mooi met een leica en in mijn eentje... Ik zie hier weinig interactie. Daarnaast heb je een parkeer probleem niet onoverkomelijk maar toch vervelend. We kunnen richting universiteit of philips gebouw. Alleen denk ik niet dat ik dan veel foto's ga nemen.....

Jaap je bent welkom om een keer in mijn doka mee te komen spelen / kijken. Er zijn al enkele van deze groep je voor gegaan. Maar met 10 tegelijk lijkt me niet zo geslaagd. Het is toch een beetje mijn privé heiligdom. Volgens mij is dat ook een van de charmes van een doka.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik maak graag een keer gebruik van deze hartelijke uitnodiging en ik begrijp precies wat je bedoelt.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Ik kan mij vinden in Jaap zijn voorstel om over zelf chemie samenstellen van gedachten te wisselen. Na een eerste mislukte poging ga ik op voor ronde 2, hopelijk brengt dat meer. Ook kan ik me voorstellen dat we eens van gedachte wisselen hoe jullie ervaren rotten nu kijken, wat zijn elementen in een scene die de opname dat extra cachet geven waardoor iedereen roept Oh!!!.

Want ook al ben ik jaaaren met zw (soms lijkt het wel een haat liefde verhouding) bezig, de overschakeling naar middenformaat lijkt wel alsof je begint met de materie, belichting niet goed, ontwikkeling niet goed, hoe weet ik dat de lichtmeter van de Mamiya wel naar behoren werkt enz.

Verder ben ik zeker in voor de stad, straatbeelden zit al maanden in mijn hoofd om als projectje te gaan oppakken, misschien een mooie aanzet! Maar het mag ook landschap zijn, studio ook, heb je al een onderwerp in gedachte? Eigenlijk heb ik nog geen duidelijke voorkeur (wat mogelijk een tekortkoming is), hoewel mensen heeft me alle jaren geintrigeerd.
    Doka mag ook op het programma, hoe kijken en werken jullie in de doka, waar let je zoal op enz.

En dan is het ook nog denkbaar dat het weer mee valt, hoewel op mijn moeders verjaardag, 19-11, heeft het vaker geregend dan dat de zon tenminste als ik afga op mijn herinnering.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Het regent maar 5% van de tijd in NL. Volgens de statistieken. Ik ga elke dag vijftig minuten met de fiets, maar ik wordt maar zo'n vijftien keer per jaar (goed) nat. Kortom: dat het zo vaak nat is, is meer een kwestie van perceptie en (valse) herinnering...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    4x5 Format
    De regen is nog niet zo een punt. Maar er zijn nogal wat van die enorm grijze dagen in November.
    Voor een dergelijke situatie is het handig om een alternatief te hebben, naast het bekijken en bespreken van fotos.
    Het onderwerp 'belichten' is mogelijk een idee. Op alle bijeenkomsten is me weer gevraagd: hoe belicht je in een bepaalde situatie en waarom. Dit kun je natuurlijk overal toepassen. In de studio van Gary, in de stad Nijmegen, in een openbaar gebouw als een kerk en noem maar op. Je kunt het aan de situatie aanpassen. En de een argumenteert de belichting bijv. vanuit een zone systeem, terwijl een ander een andere benadering heeft.
    Het lijkt mij gewoon interessant om van elkaar te horen hoe je te werk gaat.
    Als het weer het toelaat kun je ook nog een opname maken; dan kun je naderhand zien of je ideeen kloppen.
    Ik noem nu het onderwerp 'belichten'. Maar er zijn nog heel wat meer onderwerpen, die je bij slecht weer kunt doen. Zo is 'uitlichten' een ander onderwerp. Ik heb net de film 'gas light' weer eens gezien en dan wordt je werkelijk even geinspireerd. Ik heb de film op een DVD gezet.

Jed

Page 3 of 12 FirstFirst 123456789 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin