Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,328   Posts: 1,537,152   Online: 858

Page 9 of 12 FirstFirst ... 3456789101112 LastLast
Results 81 to 90 of 115
    mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    2. afstand naar de meetings. Niet iedereen rijdt graag 200Km of meer (enkel).
    3. fixatie op grootformaat. Bijlange niet iedereen is daarin geïnteresseerd.
    5. - waarschijnlijk omdat ze van zichzelf vinden dat ze daar de kennis/authoriteit niet voor hebben.
    6. fotografen zijn in wezen solitair. Ik zie het ook niet zitten om (bij wijze van spreken) met 15 op een rijtje een gelijkend beeld te staan maken.
    2 Ik kan alleen voor mezelf spreken en niet voor anderen.
    De afstand is te doen, ik leer op zo'n dag meer dan dat ik maanden op het web informatie loop te lezen.
    Mischien dat mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer er meer problemen mee hebben.
    3 De fixatie op grootformaat is niet het geval, er wordt ook met 35 mm en zelfs met minox 8x11mm gefotografeerd.
    Afgelopen zaterdag was ik de enige die zijn grootformaat aan het uitlaten was.
    5 Ik ben de laatste tijd een paar mensen tegengekomen die APUG lezen maar van zichzelf vinden dat ze de kennis niet hebben.
    Maar wat ik heb ervaren is, dat op de meetings en op het forum je goed wordt geholpen en ervaring wordt uitgewisselt ook als je nog niet ervaren bent.
    Het is geen elite groep, ik ervaar het meer als "gilde".
    6 Ik heb nog nooit gelijkende beelden gezien op de meetings. Het is ook niet zo dat we allemaal op een kluitje gaan staan als we fotograferen.
    --Mike

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Ook ik kan me bij de Mike, Harry, Gary, Ruud en Jed aansluiten.

Ik beschik alleen maar over middenformat met slecht 1st. 75 mm objectief. Voorlopig zie ik mij ook nog niet de stap naar groot formaat maken, dit heeft nogal wat consequenties in de hardware die daarvoor nodig is, maar ook b.v. in de ruimte die dit alles in beslag gaat nemen. Als ik dan zie wat ik nog allemaal moet leren beheersen om tot zulke mooie platen te komen als op de meetings worden getoond , nou dan kan ik nog wel even vooruit met mijn Mamiya 6. Tenslotte wordt de foto gemaakt op het moment van afdrukken en hiervoor moet je leren kijken, componeren en besluiten.
    Het valt mij op dat als je wat geregelder met de fotografie bezig bent je toch heel snel vooruit gaat in je resultaat, ik zie dat als de eerste grote stappen vooruit, maar verwacht dat daarna de beheersing van finesses een veel langer leerproces omvatten. Wat mooi dat we een groep hebben die in dit opzicht voor elkaar wat betekend. Het is voor mij in elk geval een verrijking boven op mijn lidmaatschap van een fotoclub waar ondertussen de hoofdmoot digitaal werkt.

Je kunt stellen dat in korte tijd ik me al helemaal thuis voel binnen deze "elite" groep van gewone, vakkundige maar bovenal enthousiaste mensen. Het gaat om analoge fotografie tenslotte.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Shooter
    4x5 Format
    Als ik zie hoe de kwaliteit van het besproken werk en de kwaliteit van de besprekingen in een jaar omhoog gegaan is, dan mogen we best tevreden zijn. Het overtreft mijn verwachtingen. Klaarblijkelijk inspireren de deelnemers elkaar. En daar gaat het toch maar om. Het is een goede aanvulling op de schriftelijke communicatie via de APUG website.

Er is een limiet van 10 deelnemers gesteld in verband met de ruimte. Maar als de ruimte veel groter zou zijn, vraag ik mij af of een grotere groep wenselijk zou zijn. Nu is de communicatie goed..
    Als er meer belangstelling is, dan zullen we dat ongetwijfeld via deze site horen.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Ik ben het geheel eens met de vorige opmerkingen.werk met 6 x 6 en ervoor met KB
    De bijeenkomsten en het fotograferen met elkaar gaat bijzonder prettig.
    ikzelf ben er geweldig door op vooruit gegaan en de positieve instelling van iedereen heeft bij mij bovendien het plezier in het fotograferen en leren kijken enorm vergroot

Als er mensen zijn met drempelvrees : stap er over heen en je merkt wel of het je ligt Het is geen competitie !!

Opm

Ik heb een rolletje ontwikkeld in TANOL ( had ik nog ) Er staan beelden op,hangt nu te drogen
    andere rol ga ik in HC 110 ontwikkelen.
    in tanol ziet het er pittig genoeg uit.

verheug me op de volgende meeting

Ruud.

Shooter
    4x5 Format
    Ik wil in de loop van volgend jaar anders wel eens iets organiseren rond fotografie in studio, uiteraard hier in de buurt ;-)
    Ik ben van de partij ! Nu maar duimen dat het op een dag is dat ik kan.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    fijn zo!

Ik wil in de loop van volgend jaar anders wel eens iets organiseren rond fotografie in studio, uiteraard hier in de buurt ;-)

G
    Voormij is het vrij simpel ik zou graag komen maar het quasi uitgesloten op zaterdag. Er zijn maar weinig zaterdagen dat ik vrij ben en tot nu toe was er nog geen match.

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Voormij is het vrij simpel ik zou graag komen maar het quasi uitgesloten op zaterdag. Er zijn maar weinig zaterdagen dat ik vrij ben en tot nu toe was er nog geen match.

-M-
    Yes we can. We might change the day we meeet from Saturday to Sunday. And still playing the same game, Is that an option?

Jed

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Zondag is voor mij ook OK.
    --Mike

Shooter
    Medium Format
    Zou voor mij ook kunnen
    ik doe volgende keer weer mee
    Ruud.

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    G
    Ik meld mij graag aan voor een sessie fotografie in de studio.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Page 9 of 12 FirstFirst ... 3456789101112 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin