Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,000   Posts: 1,524,337   Online: 750

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 46

Shooter
    Medium Format
    Ik doe in ieder geval mee en geef me hierbij op
    werk met de 6 x 6 hasselblad maar ik heb geen flits app of andere belichtingssysteem

datum is voor mij akkoord.
    moet alle opm nog even goed lezen en kan dan inhoudelijk reageren

groetjes

Ruud

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Wel, is zou toch wel wat willen zeggen overkunstlicht, daar dit goedkoop is (bouwlamp) - continu - gemakkelijk te meten - en toch wel een speciale ambiance kan brengen. ook heeft niet iedereen de mogelijkheid om zware flitsers te gebruiken in het dagelijkse leven.

-M-

en de modellen in evakostuum rillen minder
    Het continu licht geeft zeker een speciale anbiande, maar de modellen vertonen een verschrikte blik door het felle licht. Als het om naaktmodellen gaat, moet de temperatuur in de ruimte aangepast zijn.

Overigens is de opmerking over het soort kunstlicht maar bijzaak in mijn voorstel.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Hier ben ik weer.

@Jed: tegenwoordig is er ook continulicht dat géén hoge temperatuur uitstoot. Het lijkt me dus ook voor jou leuk om daarmee kennis te maken. We kunnen dan ook dadelijk over de voor- en nadelen hiervan spreken.

Toch even melden dat ik NIET de ambitie heb om zelf enige vorm van introductie/lezing te geven. Ik wil enkel de mensen samenbrengen. Mijn collega Herwin is beter onderlegd om het gebruik van het materiaal uit te leggen.

Vandaag heb ik met Herwin ook gekeken naar mogelijke data: 1, 8 of 15 maart. We gaan naar maximaal 12 deelnemers, in groepen van 4.
    Eerder heb ik zelf teveel familiale verplichtingen en later zijn we reis :-)

Ik kan ook bevestigen dat er een deelnameprijs zal gevraagd worden. Hierin zal ook een lunch vervat zitten, dit om organisatorische redenen (optimalisatie van de tijd).
    Graag had ik van de geïntereseerden gehoord welke van voorgestelde data voor hen helemaal NIET past. Een mailtje naar info@sheetfilm.be is hiervoor de gemakkelijkste weg, geen PM ofzo, da's niet echt overzichtelijk bij te houden.

goretjes,
    G

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Ik weet niet hoe dicht we (men, jullie) al bij het maximum van 12 zitten, maareh, als er nog plaats is, dan ben ik bij deze uitermate geinteresseerd om deel te nemen aan deze sessie.

Heb niet veel ervaring met studiowerk (een avondje klooien tijdens een cursus iets-minder-beginnend-fotografie is alles wat ik weet), maar juist daarom lijkt het me erg interessant.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Als ik even turf wie belangstelling hebben is dat;

Marc
    Geert
    Mike
    Gary
    Harry
    Jed
    Guus
    Adri
    Ruud
    Kraker

10 tot nu toe. Dus nog niet vol ! En meestal valt er wel iemand af.....

Het zou wel heel jammer zijn als we niet van elkaars werk kunnen kennis nemen op deze dag. Voor mij is het DE motivatie voor de bijeenkomsten. En het geeft ook inhoud, wat mij betreft, aan het forum. Per slot gaat het om fotografie en het product daarvan is platen. Zonder dat is het bezigheids therapie.

Shooter
    35mm
    Yow mannen,
    ik wil er ook graag bij zijn maar heb gene middenformaat....( als jullie er niets op tegen hebben, dat ik voor jullie voeten lopen ist goe
    Wil dat ook wel eens zien hoe dat allemaal in zijn werking gaat, want ik ken daar de botten van.
    En ik woon in oudergem,brussel.
    Je kan me niet uitsluiten he.(beschouw me zo'n beetje als een pupil van jullie "ouwe rotten" int vak)

tot ltr

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Hier ben ik weer.

@Jed: tegenwoordig is er ook continulicht dat géén hoge temperatuur uitstoot. Het lijkt me dus ook voor jou leuk om daarmee kennis te maken. We kunnen dan ook dadelijk over de voor- en nadelen hiervan spreken.

Toch even melden dat ik NIET de ambitie heb om zelf enige vorm van introductie/lezing te geven. Ik wil enkel de mensen samenbrengen. Mijn collega Herwin is beter onderlegd om het gebruik van het materiaal uit te leggen.

Vandaag heb ik met Herwin ook gekeken naar mogelijke data: 1, 8 of 15 maart. We gaan naar maximaal 12 deelnemers, in groepen van 4.
    Eerder heb ik zelf teveel familiale verplichtingen en later zijn we reis :-)

Ik kan ook bevestigen dat er een deelnameprijs zal gevraagd worden. Hierin zal ook een lunch vervat zitten, dit om organisatorische redenen (optimalisatie van de tijd).
    Graag had ik van de geïntereseerden gehoord welke van voorgestelde data voor hen helemaal NIET past. Een mailtje naar info@sheetfilm.be is hiervoor de gemakkelijkste weg, geen PM ofzo, da's niet echt overzichtelijk bij te houden.

goretjes,
    G
    De hitte is meer een probleem voor de fotograaf. Het gaat hier om het verblindende effect van continu licht voor het model. Het hindert in de communicatie tussen fotograaf en model. Zo heb ik het ervaren. Het effect is het meest opvallend als het model wordt uitgelicht en de rest van de ruimte is relatief donker.
    Het voordeel van continu licht is dat het goedkoop is en ken erg mooi werken. Verder is het uit technisch oogpunt eenvoudiger. Een nadeel is dat de onderlinge lichtsterkten moeilijker regelbaar zijn, maar tegenwoordig is dat met thyristor regelingen ook wat makkelijk.
    Ik begrijp dat je inderdaad iemand (Herwin) op het oog hebt, om het gebruik van het materiaal in een introductie uit te leggen. Dat was waar ik op wilde wijzen. Uitlichten is een vak apart. Ook na een introductie kom je nog genoeg onbekende zaken tegen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Het is denk ik nodig om van te voren een tijds indeling te maken van de dag. Voor dat je het weet komen we niet toe aan wat we eigenlijk willen. Wat voor mij zou zijn in de praktijk zien hoe het een en ander werkt. En kiezen we er voor om tijd in te ruimen om elkaars meegebrachte werk te bekijken of niet. Tot nu toe heeft dat de tijd na de lunch (14.00-16.30) in beslag genomen. Doe je dit niet, komt er tijd vrij om in de ochtend een meer theoretisch verhaal aan te horen. En misschien kunnen diegene, die van zichzelf vinden dat ze de beginselen al beheersen, op diegene die de lezing houdt na, dan alvast aan het werk gaan.
    Als we de dag een beetje voor onze geest proberen te halen dan hebben we ook te maken met een beperkte tijd. Enigen van ons zitten minimaal 3 uur in de auto om er te komen. Dat is één. Om dan nóg een groot deel van de morgen te besteden aan een lecture over licht o.i.d. is niet bepaald in de geest zoals ik dat zie. Er wordt (ergens geluncht, erg gezellig dus) kost ook weer wat meer tijd) dan blijft er maar weinig over voor een van de belangrijkste onderwerpen die zo'n dag interessant maakt nl. foto's van elkaar bekijken.
    Als dat laatste in de verdrukking komt vraag ik me af of ik wel alle moeite moet nemen om 6 uur in de auto te zitten om een paar "modellekes" te fotograferen?
    Met andere woorden dit vraagt echt om bezinning!
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by dionysos View Post
    Yow mannen,
    ik wil er ook graag bij zijn maar heb gene middenformaat....( als jullie er niets op tegen hebben, dat ik voor jullie voeten lopen ist goe
    Wil dat ook wel eens zien hoe dat allemaal in zijn werking gaat, want ik ken daar de botten van.
    En ik woon in oudergem,brussel.
    Je kan me niet uitsluiten he.(beschouw me zo'n beetje als een pupil van jullie "ouwe rotten" int vak)

tot ltr
    Hallo,

De deelnemers die met kleinbeeld wensen te werken kijken even na of ze een zgn. X contact hebben om aan de flitsers aan te sluiten, ander is er een verloopblokje nodig om op de voet van de flitsaansluiting te zetten.

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik denk dat Harry het grootste probleem benoemt. Zelf kom ik niet daar ik door ziekte helaas aan huis gekluisterd ben. Mijn keus zou zijn: de avond ervoor aankomen, een hotel nemen, zodat je 's morgens vroeg aan de slag kunt. 's Avonds in het hotel kun je dan bijpraten en dergelijke. Dat lijkt me handiger dan een halve dag verspillen met reizen.

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin