Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,693   Posts: 1,548,963   Online: 783

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 46

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Als ik even turf wie belangstelling hebben is dat;

Marc
    Geert
    Mike
    Gary
    Harry
    Jed
    Guus
    Adri
    Ruud
    Kraker

10 tot nu toe. Dus nog niet vol ! En meestal valt er wel iemand af.....

Het zou wel heel jammer zijn als we niet van elkaars werk kunnen kennis nemen op deze dag. Voor mij is het DE motivatie voor de bijeenkomsten. En het geeft ook inhoud, wat mij betreft, aan het forum. Per slot gaat het om fotografie en het product daarvan is platen. Zonder dat is het bezigheids therapie.
    Er heeft me nog maar 1 iemand gemaild met de data waarop die wel/niet zou kunnen.
    Graag individueel mailen, zo kan ik een overzichtje bijhouden in spreadsheet ;-)

1, 8 of 15 maart 2009

Graag had ik van de geïntereseerden gehoord welke van voorgestelde data voor hen helemaal NIET past. Een mailtje naar info@sheetfilm.be is hiervoor de gemakkelijkste weg, geen PM ofzo, da's niet echt overzichtelijk bij te houden.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Als we de dag een beetje voor onze geest proberen te halen dan hebben we ook te maken met een beperkte tijd. Enigen van ons zitten minimaal 3 uur in de auto om er te komen. Dat is één. Om dan nóg een groot deel van de morgen te besteden aan een lecture over licht o.i.d. is niet bepaald in de geest zoals ik dat zie. Er wordt (ergens geluncht, erg gezellig dus) kost ook weer wat meer tijd) dan blijft er maar weinig over voor een van de belangrijkste onderwerpen die zo'n dag interessant maakt nl. foto's van elkaar bekijken.
    Als dat laatste in de verdrukking komt vraag ik me af of ik wel alle moeite moet nemen om 6 uur in de auto te zitten om een paar "modellekes" te fotograferen?
    Met andere woorden dit vraagt echt om bezinning!
    Ik ga er van uit dat we gewoontegetrouw vanaf 9:00 samenkomen, om dan om 10:00 van start te gaan. Dat we sluiten om 16:00 a 16:30. Als mensen 3 uur per rit onderweg zijn, is het niet overdreven om te zeggen dat het een lange dag is. Bij de keuze of je de portret sessie meemaakt of niet zal dat zeker een rol spelen.

Harry heeft het over een lecture over licht. Ik weet niet wat de inleider, die Geert gevraagd heeft van plan is. Maar, ik vind het woord lecture niet juist getroffen. Het is een inleiding waar gekeken, gewerkt, gediscussieerd en gefotografeerd wordt. Een inleider geeft er richting aan. Maar stel je daar geen lezing of zo onder voor. Het is iets heel anders dan zeg maar fotograferen in een landschap. Je moet je licht zelf maken met materiaal dat we niet kennen en een model dat we niet kennen. Je fotografeert en je kunt zien hoe een en ander uitgewerkt heeft.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Vooreerst veel beterschap gewenst aan Ben.

Verder heb ik nog een aantal vragen gekregen, waarop hier antwoord:
    - er is tijd voorzien voor het bespreken van prints. Dit moment zou in de voormiddag plaatsvinden zodat anderen inspiratie kunnen opdoen en eventueel van de maker van het beeld assistentie kunnen krijgen om de belichting te reproduceren.
    - lunch: plaats & eventuele prijs: gezien de studio nogal vol gaat staan, vrees ik dat we niet de ruimte hebben om er gezellig met z'n 12'en (ik reken mezelf en mijn collega voor het gemak niet mee...) kunnen plaatsnemen, vandaar het idee om buitenshuis te eten. Mochten hiertegen bezwaren zijn, dan hou ik daar graag rekening mee.
    - deelnameprijs huur studio: het is mijn studio niet (ik maak er zelf wel gebruik van) dus denk niet dat ik op jullie kap wat centen wil binnenhalen :-)

Qua reisafstand moet ieder voor zichzelf uitmaken wat haalbaar is.

ook dit nog:
    vergeet me niet te mailen met je voorkeurdata! (ook diegenen die veronderstellen dat ik wel weet dat ze zullen komen)
    1, 8 of 15 maart

Groetjes,
    G

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Je moet je licht zelf maken met materiaal dat we niet kennen en een model dat we niet kennen. Je fotografeert en je kunt zien hoe een en ander uitgewerkt heeft.

Jed
    Oh ja: om te voorkomen dat we de modellen al te lang vervelen tijdens het instellen van lampen etc. etc.: ik wil best ook een half uurtje als dummy-model ingezet worden, hoor.

Ik voorzie overigens nog wel een ...probleem? Nee, niet perse een probleem. Als de eerste van een groepje eenmaal de lichten heeft ingesteld, dan is mijn (zeer beperkte) ervaring dat de tweede er vaak al niet meer veel aan gaat veranderen. Hoe kunnen we het in die zin voor de volgende personen toch "spannend" houden/maken?
    Alles afbreken en daarna weer opbouwen is onzin...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Oh ja: om te voorkomen dat we de modellen al te lang vervelen tijdens het instellen van lampen etc. etc.: ik wil best ook een half uurtje als dummy-model ingezet worden, hoor.

Ik voorzie overigens nog wel een ...probleem? Nee, niet perse een probleem. Als de eerste van een groepje eenmaal de lichten heeft ingesteld, dan is mijn (zeer beperkte) ervaring dat de tweede er vaak al niet meer veel aan gaat veranderen. Hoe kunnen we het in die zin voor de volgende personen toch "spannend" houden/maken?
    Alles afbreken en daarna weer opbouwen is onzin...

Dit is de 'clou' van studio werk ... Je moet leren licht bouwen in de studio. Dit zijn idd. oefeningen die voor de sporadische studio gebruiker vreemd zijn - de meeste hebben - vermoed ik - de 2 parapluutjes pasfotoopstelling voor ogen. Je kan in de studio elk licht bouwen (bv. een oefening die ik ooit gedaan heb is "maak een portret alsof het model verlicht wordt door de reflectie van water" ) allemaal mogelijk.
    Echter het is niet duidelijk voor mij wat men wil bereiken ...

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Mijn ervaring met begeleiden van portretsessies is dat gewoon opdrachten het beste werken. Bv 1 sessie met 1 lamp en reflectiescherm, 1 sessie met glamouruitlichting en 1 Sessie et Rembrandtverlichting. Mijn 2 eurocenten;-)

Ben

@Geert, beter wordt ik niet meer.
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Enigen van ons zitten minimaal 3 uur in de auto om er te komen.
    Als dat laatste in de verdrukking komt vraag ik me af of ik wel alle moeite moet nemen om 6 uur in de auto te zitten om een paar "modellekes" te fotograferen?
    Met andere woorden dit vraagt echt om bezinning!
    Ik onderschrijf Harry's opmerking over de reisafstand en heb, mede gelet op mijn rugprobleem, al overwogen om de dag ervoor aan te reizen en een hotelletje te pakken, zodat ik op de dag zelf de dagactiviteiten kan bijwonen en alleen nog een terugreis voor de boeg heb als afsluiter.

Lijkt me goed om dit met elkaar, degenen die op dezelfde reisroute zitten, te overleggen en de mogelijkheden te onderzoeken. In de avond zouden we al kunnen voorbabbelen onder het genot van een pilsje, Brussel onveilig maken of wat dan ook ondernemen.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Breunes View Post
    Mijn ervaring met begeleiden van portretsessies is dat gewoon opdrachten het beste werken. Bv 1 sessie met 1 lamp en reflectiescherm, 1 sessie met glamouruitlichting en 1 Sessie et Rembrandtverlichting. Mijn 2 eurocenten;-)

Ben

Ben, dat lijkt me geen goed nieuws, zoals 'jij', met je achtergrond, dat zegt. Ik hoop dat ik me vergis!

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Breunes View Post

Ben

Het beste toegewenst, Ben

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Dit is de 'clou' van studio werk ... Je moet leren licht bouwen in de studio. Dit zijn idd. oefeningen die voor de sporadische studio gebruiker vreemd zijn - de meeste hebben - vermoed ik - de 2 parapluutjes pasfotoopstelling voor ogen. Je kan in de studio elk licht bouwen (bv. een oefening die ik ooit gedaan heb is "maak een portret alsof het model verlicht wordt door de reflectie van water" ) allemaal mogelijk.
    Echter het is niet duidelijk voor mij wat men wil bereiken ...

-M-
    En het blijft niet alleen bij het licht. Ook met de modellen en achtergronden en omgeving kan eindeloos gevarieerd worden. In het begin moet je je noodzakelijkerwijs beperken tot enkele basisuitlichtingen. Ben, heeft daar enkele genoemd.

Jed

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin