Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,521   Posts: 1,572,233   Online: 841

Page 6 of 6 FirstFirst 123456
Results 51 to 55 of 55
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Mee eens.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Een analoge druk is een referentiepunt. Dat is voor ieder gelijk. Daar is geen gezeik over schermen die verkeerd gecalbreerd zijn, een scanner die niet schoon was, of software, waar je naast de juiste optie geklikt hebt.

Jed
    Daar ben ik het 100% mee eens.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Maar eens te meer, de beoordeling en persoonlijke ervaring van kunst is iets zo persoonsgebonden, dat ik het volstrekt normaal vind als jij een hele andere ervaring hebt bij Emil's beelden. Ik kijk er dus niet van op als jij na 6 beelden het wel hebt gezien. :o

Zolang iedereen de ander maar in zijn waarde laat om zijn eigen beleving bij de beelden te hebben

Marco
    Marco,
    iedereen heeft het volste recht om te denken van een prent wat hij ervan vind (tenzij je in china woont).
    Bij mij was het wauw effect al snel over en vond ik veel foto's te donker. De randen als schilderstreken laten zien is iets wat ik in het begin ook deed, maar uiteindelijk kwam ik daar van terug. Het leidt te veel af van de inhoud.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Idd: een beeld is pas een beeld als het geprint is!
    :-)

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo beste mensen,

Ik ben een weekje naar Amsterdam geweest en lees de verdere berichten daarom nu pas.
    Met mijn ingescande beelden van Griethausen heb ik getracht een tussentijdse impressie te geven van die dag.
    Leuk wat Gary daarover schrijft m.b.t. beelden zoals in je geheugen.
    Ik heb nog wat beelden over om het setje ‘compleet’ te maken. Deze zal ik één dezer dagen plaatsen.

Voor wat betreft een eventuele verdere discussie over de beeldkwaliteit en de beeldende kwaliteit wacht ik tot het moment dat ik een echte afdruk kan laten zien.

Waar ik op dit moment vooral erg blij mee ben is dat de kleine camera uit 1963 na een onderhoudsbeurt in de VS weer op en top werkt en dat zelfs de lichtmeter het heel redelijk doet. De foto’s die ik heb geplaatst zijn gemaakt op een voor mij volstrekt nieuwe documentfilm en ontwikkeld met een speciale ontwikkelaar in een Minox tankje. Als ik kijk naar al deze, nog niet op elkaar afgestemde, dingen dan ben ik heel gelukkig met het resultaat. Op naar het optimaliseren....

Groetjes en bedankt voor de reacties,

Rob

Page 6 of 6 FirstFirst 123456

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin