Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,205   Posts: 1,531,761   Online: 969

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 31 to 40 of 51
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argentic
    4 keer per jaar is mij persoonlijk teveel, omdat ik ook aan enkele Amerikaanse uitwisselingen deelneem. Maar als jullie dat willen wil ik het best organiseren. Of als een ander het wil organiseren is dat natuurlijk ook prima. Belangrijk is alleen dat het voor iedereen soepel loopt.

G.
    4 maand per jaar lijkt me echt veel.
    Hou rekening met de verlof periode.

Voor de volgende bariet uitwisseling, ik doe mee... :-)

Fred

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Beste Mensen,

Je zou best 4 data voor 2005 kunnen afspreken, bv de deadline op de eerste dag van de vier seizoenen: 21 maart, 21 juni, 21 sept en 21 december.

Om de organisatorische last tot een minimum te beperken zou ik op mijn eigen webserver een systeempje kunnen programmeren om je voor een bepaalde uitwisseling in te schrijven. Zodat je zelf bepaald of je 1x, 2x, 3x, of 4x per jaar meedoet.

Na een initieele aanmelding krijg je een user id en password van mij. Twee maanden voor de deadline krijgt iedereen een reminder per email om zich in te schrijven voor uitwisseling. Een maand voor de deadline stopt de inschrijving en worden de postadressen aan de deelnemers voor deze uitwisseling gemailed. Tot die tijd kun je jezelf via de website aan of afmelden.

Nadat de inschrijvings deadline verstreken is, is je deelname onherroepelijk, door alsnog zonder goede reden niet meedoen betekend dat je voor een jaar in de ban gaat.

Spelregels, verzendtips, administratrivia kunnen ook op de website gezet worden.

Wat denkt U?

Huib

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Je zou best 4 data voor 2005 kunnen afspreken, bv de deadline op de eerste dag van de vier seizoenen: 21 maart, 21 juni, 21 sept en 21 december.
    Goed idee. Alleen 21 december is niet haalbaar (voor mij althans)

Na een initieele aanmelding krijg je een user id en password van mij. Twee maanden voor de deadline krijgt iedereen een reminder per email om zich in te schrijven voor uitwisseling. Een maand voor de deadline stopt de inschrijving en worden de postadressen aan de deelnemers voor deze uitwisseling gemailed. Tot die tijd kun je jezelf via de website aan of afmelden.
    Houd er rekening mee dat we in groepen moeten kunnen indelen, met bv 7 tot max. 10 personen per groep (eventueel een randomizer inbouwen om te vermijden dat altijd dezelfde personen in de dezelfde groep zitten)

Spelregels, verzendtips, administratrivia kunnen ook op de website gezet worden.
    Misschien de foto's en kommentaren ook nà afloop van de uitwisseling...
    bv. In vorm van een artistieke website maw. publiekelijk toegankelijk - we maken toch het beste wat we kunnen ?
    Je hebt dan een horizontale invalshoek: de barietuitwisseling opzichzelf met de verschillende deelnemers en een vertikale invalshoek met de werken van een deelnemer doorheen de verschillende barietuitwisselingen.

We hebben zo een extra middel, buiten APUG om, om onze werken voor te stellen en digis te bekeren

Wat denkt U?
    Ik ben ervoor. Geef maar een seintje als je hulp nodig hebt.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Lijkt me een zeer goed idee Huib. Als je dat in elkaar kan frutselen prima. Wellicht kunnen we een persoonlijke gallery openen bij APUG onder de naam Bariet, waar alle uitwisselaars (die allemaal het wachtwoord hebben) foto's kunnen plaatsen en die dan ook op de algemene Gallery zullen verschijnen. Op deze manieren zullen alle foto's van de uitwisseling snel terug te vinden zijn tussen de overdaad.

Ben

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Huib,

Uitstekend voorstel. Mijn zegen heb je.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Verloopt hier allemaal heel fijn,
    Heb ik eindelijk weer internet, kom ik weer niet toe aan mijn wekelijkse portie apug.

Ik heb mijn mail in je PM gegooid.

Alvast bedankt.
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Huib,

Zit er al schot in je "barietuitwisselings-site" ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Zit er al schot in je "barietuitwisselings-site"
    Ben ik mee eens. ik heb de volgende serie klaar, maar ik weet niet naar wie ik ze moet sturen en misschien moet ik er wel bijdrukken;-)

Ben

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    druk druk druk op de zaak, plof s'avonds op de bank als een uitgeknepen vaatdoek, na een hele dag achter het beeldscherm slechts beperkte 'lust' om het thuis de dag dunnetjes over te doen.

Genoeg gejammer: moest even een 'ontwerp' maken hoe je zo een systeem het beste kunt opzetten. Ik heb het volgende in gedachten en zie dit als een RFC (Request for Comment).

Het systeem zal meerdere uitwisselingen (exchanges) ondersteunen. Een exchange wordt beheerd door een rara, beheerder (exchange-admin).

De exchange-admin:
    stelt een schedule op (1 of meerdere datums)
    stelt parameters in (min-max # deelnemers, etc etc)
    accept of reject inschrijvingen (ivm met wel of niet internationaal)
    geeft de Exchange een naam
    opent en sluit inschrijvingen voor een Exchange

Users kunnen zich inschrijven voor 0,1 of meerdere exchanges (Ben!!!) Vooraleerst moeten users een user-id aanvragen: minimale info aan te levereren: Naam, postadres, Woonplaats, Email. Exchange-Admin's moeten zichzelf ook inschrijven, zo kan namelijk iemand wel de exchanges beheren zonder noodzakelijk zelf mee te doen.

Het systeem zal automatisch reminders sturen en inschrijvingen sluiten a.d.h.v. per exchange ingestelde parameters.

Software zal GPL'ed worden, misschiens dat deze site ze op termijn kan hosten.

Graag uw commentaar.

Huib

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Tsjonge jong Huib, dat moet ik eens rustig bestuderen met m'n :for dummies boek erbij. Maar het lijkt me een aardige omschrijving van de benodigde functionaliteit.

ben

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin