Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 76,255   Posts: 1,680,494   Online: 807

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 50 of 51
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Het lijkt verdacht veel op een forum... (of een veilingsite)

Ik zelf denk dat voor een eenvoudige applicatie als dit (zeer weinig concurrent users, beperkte functionaliteit) een combinatie van PHP en MySQL het makkelijkste is. Je kunt vrij eenvoudig scripten of wat zwaarder zelfs Object Oriented code maken in PHP. Een Java of .NET oplossing lijkt me nogal zwaar. Op welk platform (Unix, Linux, M$-Windows) moet het gaan draaien?
    Er is al heel veel op dit gebied, kijk maar eens op sourceforge.net. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Hoi Jaap,

Ik heb dat alternatief ook al eens overwogen maar kwam tot de slotsom dat het verbouwen van een "het lijkt erop applicatie" meer werk is dan van scratch af aan iets nieuws schrijven. Ja, MySQL/PHP/Apache "moet" het zijn omdat dit al op mijn servertje draait :-)

Huib

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Interressant zou ook zijn de status van de uitwisseling te kunnen volgen (bv. als je werk is verzonden dat markeren. zo weten de deelnemers dat er iets staat aan te komen.
    Een gallery van eerdere bariet uitwisselingen misschien ? zo kunnen bezoekers misschien smaak krijgen en de volgende keer mee doen ?
    Mogelijkeheid geven tot een thematische of technische bariet uitwissling (bv. alleen sepia gekleeurde barieten) ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Marc,

Moeten we tegenover de verzend notitie ook een ontvangst notitie plaatsen? Moeten we daar nog een betekenis aan verbinden?

Wat betreft de thematiek: naast de naam van de exchange wordt er ook een langere omschrijving voorzien waarin doelgroep, doestelling en de aard beschreven kan worden.

Gallery: mijn harddisk is klein, misschiens wel een URL registreren die naar een file op een andere server wijst? zodat er wel een gallery gemaakt kan worden alsof het van de server afkomt?

Huib

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Huib
    Moeten we tegenover de verzend notitie ook een ontvangst notitie plaatsen? Moeten we daar nog een betekenis aan verbinden?
    Optioneel misschien. Een 'verzonden' flag heeft het voordeel dat we weten wanner de bariet uitwisseling compleet is en dat er tijdig gereageerd kan worden als er iets mis is met de verzending.
    Wat betreft de thematiek: naast de naam van de exchange wordt er ook een langere omschrijving voorzien waarin doelgroep, doestelling en de aard beschreven kan worden.
    Eventueel een oproep aan de geachte forum deelnemers of dit een goed idee is.
    Gallery: mijn harddisk is klein, misschiens wel een URL registreren die naar een file op een andere server wijst? zodat er wel een gallery gemaakt kan worden alsof het van de server afkomt?
    Dit is zeker een alternatief. Maar ik dacht dat het volume relatief klein is (10 images per keer) dat het nog doenbaar is.

Marc.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Kwestie van planning: ligt de deadline van 2e barietuitwisseling al vast ? Wie doet nu mee ?
    Huib: vordert het projectje ?

greetz, M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Kwestie van planning: ligt de deadline van 2e barietuitwisseling al vast ? Wie doet nu mee ?
    Huib: vordert het projectje ?

greetz, M.
    Goede vraag. Ik heb me tot nu toe een beetje op de vlakte gehouden omdat Huib met een site bezig is. Maar het wordt wel tijd dat we een deadline vast stellen voor de 2e uitwisseling. Met een frequentie van 2 keer per jaar in het achterhoofd stel ik 2 mei voor. Mocht Huib voor die tijd zijn website online hebben, en intussen nog een extra uitwisseling organiseren, dan is dat natuurlijk ook prima.

Misschien moeten we eens gezamelijk nadenken over het aantal keren per jaar (2x, 3x, 4x?) En wanneer dan de beste maanden zijn om de data te plannen. Eventueel komen we dan tot een vast schema, zodat je al een jaar van tevoren weet wat de data worden. B.v. elke 1e maandag in mei o.i.d.

Reacties graag.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Quote Originally Posted by argentic
    Goede vraag. Ik heb me tot nu toe een beetje op de vlakte gehouden omdat Huib met een site bezig is. Maar het wordt wel tijd dat we een deadline vast stellen voor de 2e uitwisseling. Met een frequentie van 2 keer per jaar in het achterhoofd stel ik 2 mei voor. Mocht Huib voor die tijd zijn website online hebben, en intussen nog een extra uitwisseling organiseren, dan is dat natuurlijk ook prima.

Misschien moeten we eens gezamelijk nadenken over het aantal keren per jaar (2x, 3x, 4x?) En wanneer dan de beste maanden zijn om de data te plannen. Eventueel komen we dan tot een vast schema, zodat je al een jaar van tevoren weet wat de data worden. B.v. elke 1e maandag in mei o.i.d.

Reacties graag.
    Tijd is een schaars goed, ik had zo gepland om in de week tussen kerst en nieuwjaar er tijd aan te besteden, ik heb dan een week verlof, ik moet er eens rustig voor kunnen gaan zitten, in de avonduren lukt dat niet.

Ik organiseer verder geen extra uitwisseling, op termijn kan iedereen dat zelf doen via de website.

Keep faith,

Huib

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Dan moeten we 2 mei maar aanhouden. Iedereen melden bij Argentic, waarna iedere deelnemer een adreslijst krijgt. Lijkt me een goed plan.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Keep faith,

Huib
    We doen ons best
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin