Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,493   Posts: 1,571,396   Online: 1096

Results 1 to 3 of 3
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    I was verbaasd dat überhaupt een artkel met zoveel details over dit thema in deze krant zou verschijnen. Maar de artikel is vol van tegenspraak in het advies de autor blijkt aan Kodak te geven. Ten spijt van dat hij een boek over Polaroid heeft geschreven denk ik niet dat de autor veel kennis over heeft wat voor een bedrijf Kodak eigenlijk was en stilaan nog is.
    Ook een dieper kijk naar de grote concurrenten van Kodak zou hebben getoond hoe moelijk het is een in wezen chemisch bedrijf annex fijnmechanika annex electronica over te leiden naar een in wezen veranderd markt.

Wat ik van de "raadgeving" van de auteur heb begrepen (en in het engelstalig gedeelte heb geuit) is het volgt:

-) Kodak lost 98% revenue in the US-film market

-) Kodak should dare to raise prices as aficionados would pay them

-) Kodak should not try to sell film by means of first selling cheap cameras

-) Kodak should sell single-use cameras

-) Kodak should contract-manufacture for Lomography Comp.

-) Kodak should stick to manufacture high-end photographic films as they are unique on the market and could set higher margins on them

-) Kodak should make something from the goodwill its name has

Maar misschien hebben jullie dit artikel anders begrepen. Ik ben benieuwd.
    Last edited by AgX; 12-02-2012 at 06:30 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Ook een dieper kijk naar de grote concurrenten van Kodak zou hebben getoond hoe moelijk het is een in wezen chemisch bedrijf annex fijnmechanika annex electronica over te leiden naar een in wezen veranderd markt.
    Ik kan me helemaal vinden in die analyse. Daar komt bij dat Kodak in de voorbije jaren geen duidelijke strategie heeft gevolgd: de onzekerheid over hun doelen en toekomst heeft heel wat mensen doen overstappen naar andere fabrikanten van films en aanverwante producten. Op veel "goodwill" zullen ze dus niet meer moeten rekenen, en wat hoge prijzen voor liefhebbers betreft: er is voldoende materiaal te vinden aan democratische prijzen dat de Kodakproducten kwalitatief evenaart.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin