Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,205   Posts: 1,531,776   Online: 935

Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 11 to 20 of 51
    Vord.exe's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Tjah

Enigste wat ik me zo kan bedenken is dat ik in de Doka stond
    en me klaar aan het maken was om 2 rolletjes te ontwikkelen
    de een Delta 3200 belicht op 3200 en de ander Delta 400
    en dacht goh laat ik ze dan maar eens even tegelijk doen (dit was overigens in de doka van onze school) dus ik pak een extra tank
    het licht gaat uit ik spoel ze op, doe ze in de tanks.
    licht gaat aan .. en je dan pas realiseren dat je totaal niet hebt opgelet op welke
    spoel welke film nou zit .. maar goed ik dacht ik heb een 50:50 kans .. niet dat me dat mee zat maar goed.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Vandaag weeral een thermometer stuk (een tijdje geleden ook al eentje). Zo'n alcoholthermometer van hama...

Kent er iemand een steviger model?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    @PieterB: Wij Nederlanders kauwen op de achterkant van een BIC-ballpen als we ons gaan vervelen of zenuwachtig worden.

Ik kan me voorstellen dat je liever op een alcohol- dan een kwik-thermometer......

Wat doe jíj eigenlijk met de thermometer, vroeg hij discreet?

TIP: Hama 8501. Tankthermometer. Speciaal geconstrueerd voor ontwikkeltanks. Schaal in Celcius. Met merkstreepje bij 18 graden. Vervaardigd van stevig plastic. 130mm lang. Aan de foto te zien: per 0.2 graad een streepje.

Soortgelijke van Kaiser: Dosenthermometer nr. 4080
    Oost West, Emulsie het best

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Emulsief
    @PieterB: Wij Nederlanders kauwen op de achterkant van een BIC-ballpen als we ons gaan vervelen of zenuwachtig worden.

Ik kan me voorstellen dat je liever op een alcohol- dan een kwik-thermometer......
    :rolleyes:
    Wat doe jíj eigenlijk met de thermometer, vroeg hij discreet?
    gebruiken. temperatuur meten. laten vallen in de maatbeker, wanneer er niets meer inzit?
    TIP: Hama 8501. Tankthermometer. Speciaal geconstrueerd voor ontwikkeltanks. Schaal in Celcius. Met merkstreepje bij 18 graden. Vervaardigd van stevig plastic. 130mm lang. Aan de foto te zien: per 0.2 graad een streepje.

Soortgelijke van Kaiser: Dosenthermometer nr. 4080
    thx. Hopelijk zijn die iets steviger dan het glazen model van hama....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB

gebruiken. temperatuur meten. laten vallen in de maatbeker, wanneer er niets meer inzit?

thx. Hopelijk zijn die iets steviger dan het glazen model van hama....
    Ik durf het bijna niet meer te opperen: is het niet handiger om de lengte of hoogte of diepte van een maatbeker te meten met een rolmaat of duimstok in plaats van een thermometer te laten vallen en tellen hoeveel seconden hij daar over doet?

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Handig?

Voor de echte Willie Wortel: maak een maatbeker met ingebouwd temperatuurmeter. Maar je zult zien dat je ook deze kan laten vallen en dat deze kapot kan gaan. Allemaal de schuld van Isaac Newton. Die heeft de zwaartekracht uitgevonden...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Zeg Merlin,

Je zegt van jezelf dat je de ideale man bent, maar volgens mij beschikte Newton over meer aantrekkingskracht. De eenheid van kracht is zelfs naar hem genoemd....

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Emulsief
    Zeg Merlin,

Je zegt van jezelf dat je de ideale man bent, maar volgens mij beschikte Newton over meer aantrekkingskracht. De eenheid van kracht is zelfs naar hem genoemd....

LOL
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    lach maar allemaal

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    lach maar allemaal
    Sorry PieterB, ik was even vergeten dat Newton bij jou negatieve associaties teweeg zou brengen. Nee, ik lach niet: het is zonde van al dat alcohol in die thermometers.

Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin