Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,460   Posts: 1,570,628   Online: 711

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 21 to 30 of 51

Shooter
    Multi Format
    het is zonde van al dat alcohol in die thermometers
    Daarom ben ik ook voorstander van kwikthermometers ;-)

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Nu je het zegt: die Blue Caracao is niet zo bijzonder. Liever iets pittiger
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Nu je het zegt: die Blue Caracao is niet zo bijzonder. Liever iets pittiger
    met een scheutje Rodinal erbij wordt alles drinkbaar.

G

Shooter
    Multi Format

Meten is weten

@PieterB:
    Spoel je na het meten van de temperatuur de maatbeker om? Of is deze methode bedoeld om een gestoken scherpe korrel te krijgen?

Als ik jouw methode goed inschat, vermoed ik dat je de maatbeker niet omspoelt: de reinigende werking van alcohol doet de rest....

Tot slot: Ik zou als ik jou was geen kwikthermometer aanschaffen. Deze is namelijk een paar gram zwaarder dan jouw laatste exemplaar. Dat zou dan weer inhouden dat de telling sneller dient te verlopen zodat je weer over een geijkte meting beschikt. Meet wel met de punt van de thermometer naar onder. Andersom mag natuurlijk ook, maar dan moet je de maatbeker ook omkeren. Je krijgt dan wel een kleine meetfout doordat het kwik in het buisje gaat zakken, maar dit hoeft geen probleem te zijn als je het voortaan zo blijft doen!

Scherven brengen geluk, maar hebben ze bij jou in de buurt niet een wensput? Is veel goedkoper en van het wisselgeld koop je wat alcohol.

Ik wens je veel plezier met jouw nieuwe thermometer
    Oost West, Emulsie het best

Shooter
    Large Format
    Thuis badjes klaar gezet, filmhouders klaar. Om te ontdekken dat ik geen film in de houders had gestoken...
    Tja die ken ik, ik heb zo een uur met de grote koffer met de Cambo TC achter me aan slepend op een bloedhete dag de loonse en drunense duinen afgestroopt...met lege kassettes....Gelukkig had ik 1 polaroidje die alsnog de dag goed maakte ;-)

Grootste doka misser: mijn chemo weggooien omdat die niet goed meer werkte, niet beseffend dat het slechts 15 graden was... :rolleyes:

grootste doka misser van iemand bij de cursus destijds. Buiten de doka zijn pak papier openmaken om te kijken hoeveel vellen hij nog had (0 dus)

Grootste studio misser:
    Per ongeluk de flitsstand van X naar M verzetten op de TC sluiter, en maar niet snappen waarom al die polaroids blanco bleven, dus maar op film verder gaan (die dus ook blanco waren).

Shooter
    Medium Format
    Ah juist. Mijn grootste dokamisser was het even niet opletten en als eerste de fixeer in het ontwikkeltankje gieten. Het resultaat was een prachtig stuk kerstboomversiering. Ik kon wel janken...
    "An armed society is a polite society. Manners are good when one may have to back up his acts with his life." --Robert Heinlein

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Emulsief
    Je zegt van jezelf dat je de ideale man bent, maar volgens mij beschikte Newton over meer aantrekkingskracht. De eenheid van kracht is zelfs naar hem genoemd....
    Ik doelde natuurlijk op de in zijn Prinicipia Mathematica gepubliceerde gravitatiewet uit 1687. Maar ik ben niet altijd serieus. Als we het over zwaartekracht hebben, dan MOET ik wel meer aantrekkingskracht hebben, want ik ben tweehonderd pond, schoon aan de haak. En ik ben reuze sterk, de eenheid van kracht zou gemakkelijk de Merlin kunnen heten...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    @PieterB: heb je dit gelezen?

Quote Originally Posted by Merlin
    Ik doelde natuurlijk op de in zijn Prinicipia Mathematica gepubliceerde gravitatiewet uit 1687. Maar ik ben niet altijd serieus. Als we het over zwaartekracht hebben, dan MOET ik wel meer aantrekkingskracht hebben, want ik ben tweehonderd pond, schoon aan de haak. En ik ben reuze sterk, de eenheid van kracht zou gemakkelijk de Merlin kunnen heten...
    Je zou je kunnen afvragen hoeveel Merlin een moderne plastic thermometer kan hebben...

Nu we toch off-topic zijn: 200 pond? En je kon toch zo goed toveren? Gebruik je soms een alcohol-thermometer als toverstafje?
    Oost West, Emulsie het best

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Alcohol hoort toch niet in een thermometer maar in een sierlijk heupflesje als je er op een koude winterdag op uit gaat om te fotograferen.
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by clogz
    Alcohol hoort toch niet in een thermometer maar in een sierlijk heupflesje als je er op een koude winterdag op uit gaat om te fotograferen.
    en op smaak gebracht met jenever extracten - denk ik toch
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin