Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,211   Posts: 1,531,986   Online: 1119

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 31 to 40 of 51

Shooter
    Multi Format
    Afgelopen zondag had ik het weer zitten, blijkbaar was het een uitgestelde versie van vrijdag 13. Ik heb de fouten niet beseft tot wanneer ik mijn ontwikelde negatieven zag.

Eerste vel:
    Mooi licht in het bos achter ons huis en de dauw was nog overal aanwezig. Ik doe mijn setup voor een 2:1 van een vochtige, glinsterende paddestoel op een rottende boomstronk.
    Wat dacht je? Bellows factor vergeten. Sterk onderbelicht. Miljaar.

Tweede vel:
    Geen honderd meter verder is een moeras. Licht valt tussen de bomen op contrasterende sprieten riet en het detail in het ondiepe water komt goed door. Leuk.
    Focussen, licht meten, diaframga instellen, sluiter dicht, cassette erin, belichten en weg.
    Wat ben ik vergeten? Darkslide uit de cassette halen. Mooi toch, die supertransparante negatieven? Miljaar

G

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Wat ook goed werkt is als je het neg in de verkeerde opening hebt gestopt.

Na belichten wil je de schuif er terug insteken, ploept je neg in de bellow of je krijgt de schuif er niet meer in...

Shooter
    35mm
    Het meest vervelende wat ik ooit heb gedaan is twee opdrachtfilms in de tank gedaan en er slechts voor één film ontwikkelaar ingegooid. Na een halve minuut verstreken te zijn kwam ik daar achter, paniek!! Toen pleurde ik zo puur de ontwikkelaar erbij en daarna water waarvan ik op de tast de temperatuur bepaald had
    De meeste opnamen waren gelukkig nog bruikbaar, een gedeelte van een film was zeer onregelmatig ontwikkeld, wat wil je, pure ontwikkelaar erbij....

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Hanfo
    Het meest vervelende wat ik ooit heb gedaan is twee opdrachtfilms in de tank gedaan en er slechts voor één film ontwikkelaar ingegooid. Na een halve minuut verstreken te zijn kwam ik daar achter, paniek!! Toen pleurde ik zo puur de ontwikkelaar erbij en daarna water waarvan ik op de tast de temperatuur bepaald had
    De meeste opnamen waren gelukkig nog bruikbaar, een gedeelte van een film was zeer onregelmatig ontwikkeld, wat wil je, pure ontwikkelaar erbij....
    noem het persoonlijke stijl

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Hanfo
    pure ontwikkelaar erbij....
    Pure rodinal?
    (moet je mss ook even proberen
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Pure rodinal?
    Gezien de huidige schaarste, lijkt me dat géén goed idee

G

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by PieterB
    Pure rodinal?
    Het was T-max 100 in T-max ontwikkelaar.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Achterom langs...

Wat dacht je dan van dit. Zorgvuldig mijn filmhouders geladen, een dag met bepakking van tussen de 25 en 40 kg op mijn nek berg op berg af met het idee prachtige opnamen gemaakt te hebben. Totdat ik het zaakje ontwikkeld had en er niets van begreep dat de negatieven zo dun waren. Analyserend tot de ontdekking gekomen dat ik de emulsie aan de verkeerde kant had zitten. Alle begin is moeilijk, nietwaar. Moet dus nog een keer terug naar die plek. Gat, wat vervelend nou...
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Wat dacht je dan van dit. Zorgvuldig mijn filmhouders geladen, een dag met bepakking van tussen de 25 en 40 kg op mijn nek berg op berg af met het idee prachtige opnamen gemaakt te hebben.
    Veel gezonder dan dat we hier zitten te photoshoppen...
    En een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen Harry, dus het zal jou niet meer gebeuren...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    Veel gezonder dan dat we hier zitten te photoshoppen...
    En een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen Harry, dus het zal jou niet meer gebeuren...
    Photoshoppen wat is dat!!!
    Is dat winkelen in een fotozaak...
    harry

Release, the best you can do...

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin