Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,717   Posts: 1,514,816   Online: 851

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: FOTOHUIS ROVO ?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

FOTOHUIS ROVO ?

Quote Originally Posted by Fotohuis
    Ik zeg maar niks, nog veel gekker gedaan, dus wees gerust met deze prachtige aankoop en ik wens je er bijzonder veel fotoplezier mee. (Werk overigens nog 2 dagen voor een bedrijf die toeleverancier is voor de productie van halfgeleiders )

Robert
    Robert, betekent dit dat je langzaam aan kunt leven van je doka-handel? Dat zou goed nieuws zijn.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    (Werk overigens nog 2 dagen voor een bedrijf die toeleverancier is voor de productie van halfgeleiders )
    Aan de grote glimlach te zien denk ik in totaal twee dagen, dus tot woensdag. Maar je bedoelt twee dagen per week? Dat zou mooi zijn.

Quote Originally Posted by argentic
    oeioei. Nou heb ik gevloekt in de kerk.
    Betekent dat je kan leven van vloeken in de kerk?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Betekent dat je kan leven van vloeken in de kerk?
    Niet als je gereformeerd bent. Als je katholiek bent misschien wel. MAar volgens mij zijn we nu Off Topic.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    APUG Forums > APUG Nederlandse Forums > Algemene discussies > Off-topic discussies
    Grinnik :-D

G

Shooter
    Medium Format
    Robert, betekent dit dat je langzaam aan kunt leven van je doka-handel?
    Spijtig genoeg niet, tenzij ik misschien een bijstandsuitkering aanvraag. Het had meer strekking op het investeren in analoog apparatuur.

De markt in Nederland is te klein om hiervan te kunnen leven en binnen de EU is de BTW en transportkosten in NL te hoog om goed mee te kunnen doen binnen Europa. Je ziet dus vaak een éénrichtingsverkeer van Duitse (foto-)producenten en leveranciers naar Nederland toe.

Daarnaast is er door de verregaande digitalisering op dit moment (nog) een overschot aan professionele doka apparatuur op de gebruiktmarkt, zodat in dit marktsegment weinig nieuw verkocht wordt.

Ik voorspel dat binnen een paar jaar doka materialen vrijwel uitsluitend nog via het internetmedium verkrijgbaar zullen zijn en dat een groot aantal fotozaken zullen verdwijnen.
    Het gebruik van digitale camera's heeft ook tot gevolg dat er veel minder foto's worden afgedrukt. Over niet al te lange tijd zal er wel een analoge bodem in zicht zijn waar deze markt zich zal stabiliseren.

Robert

Shooter
    Multi Format
    Ik dacht, eerlijk gezegd, dat jij een fulltime fotohandel had?

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik voorspel dat binnen een paar jaar doka materialen vrijwel uitsluitend nog via het internetmedium verkrijgbaar zullen zijn en dat een groot aantal fotozaken zullen verdwijnen.
    Het gebruik van digitale camera's heeft ook tot gevolg dat er veel minder foto's worden afgedrukt. Over niet al te lange tijd zal er wel een analoge bodem in zicht zijn waar deze markt zich zal stabiliseren.

Robert
    Dat is precies wat ik ook vermoed. Menig fotograaf zal niet kunnen overleven zonder de afdrukken. En doka zal bijna uitsluitend via internet gaan.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Vandaag liep ik langs een fotowinkel hier in Rotterdam. Er hing een grote affiche in de etalage: Voorkom dat uw digitale foto's verloren gaan, laat een analoge afdruk maken.
    (of iets van dien aard) Leve de ironie zullen we maar zeggen.
    Last edited by clogz; 05-19-2005 at 12:53 AM. Click to view previous post history.
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Multi Format
    Voorkom dat uw digitale foto's verloren gaan, laat een analoge afdruk maken.
    Dat is wel de beste die ik onlangs nog gehoord heb :-)
    Off the record: een afdruk is altijd analoog, net zoals het geluid van een CD dat is.

Over wie/wat vertelt die slogan nu het meest?
    - de fotozaak die meer afdrukjes wil verkopen?
    - de gebrekkige kwaliteit van een digitaal opslagmedium (niet specifiek op Digi bedoeld, maar ook schijven, cdRW's ...)
    - de kiekjesmaker voor wie het niet uitmaakt hoe zijn toestel werkt maar wel nog een [I]echte[\I] foto in handen wil hebben?

Mijn ouders behoren alleszins tot de derde soort: ze hebben wel een digitaaltje maar geen PC. Aansluiten op TV gaat wel, maar 500 en een stuk lijnen doen een foto geen goed.
    Nog het liefst gaan ze met hun opslagkaart naar de 1-uurs service en komen ze daarna hun mooie foto's tonen. Mooi omwille van het onderwerp, uiteraard.

BTW, lekker off-topic en ik weet dat er al honderdmaal teveel over gepallaberd is, maar ik kon het niet laten ;-)

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Gouden eieren

Robert
    Zoals al eens eerder op dit forum gezegd is heeft de fotohandel zijn eigen kip met de gouden eieren geslacht en ondervindt daarvan nu de konsekwenties.
    harry

Release, the best you can do...

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin