Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,909   Posts: 1,521,586   Online: 810

Results 1 to 9 of 9
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Geheime code in inktjet printers

Ik wil geen anti-digitaal thread starten. Maar ik dacht dat deze informatie toch belangrijk was. De meesten van ons gebruiken printers.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...101801663.html

In het kort komt het hier op neer: elke inktjet kleurenprinter druk een geheime code af in je afdruk, zodat elke afdruk gelinkt kan worden aan jouw printer. Officieel is dat bedoeld om valsemunterij tegen te gaan. Maar het kan natuurlijk ook voor allerlei andere doelen gebruikt worden (opsporen van copyright schending, anti-terrorisme etc.)

Geef mij maar een barietje.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Ik wil geen anti-digitaal thread starten. Maar ik dacht dat deze informatie toch belangrijk was. De meesten van ons gebruiken printers.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...101801663.html

In het kort komt het hier op neer: elke inktjet kleurenprinter druk een geheime code af in je afdruk, zodat elke afdruk gelinkt kan worden aan jouw printer. Officieel is dat bedoeld om valsemunterij tegen te gaan. Maar het kan natuurlijk ook voor allerlei andere doelen gebruikt worden (opsporen van copyright schending, anti-terrorisme etc.)

Geef mij maar een barietje.
    Als je de printer niet registreert via internet bij de makers vinden ze je nooit. Als je kwaad wilt is er altijd wel weer een oplossing.
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik denk dat jij als zwart-wit-terrorist beter bent op te sporen aan barietpapier, dat wordt een stuk minder verkocht dan printers...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Ik denk dat jij als zwart-wit-terrorist beter bent op te sporen aan barietpapier, dat wordt een stuk minder verkocht dan printers...
    Vooral als je hem ook signeerd...
    harry

Shooter
    Medium Format
    .......... en hoe zat het ook al weer met die I.P. adressen op internet.......

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Het gaat om laserprinters van een aantal merken. Trouwens door het printpatroon zijn printers zowiezo te achterhalen. Kijk maar eens naar een inktjetafdruk.

Ben

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    .......... en hoe zat het ook al weer met die I.P. adressen op internet.......
    Nou, een (afdruk van) een (laser)printer heeft zelf geen IP-adres, een barietafdruk ook niet.

Een computer die op internet is aangesloten kán een vast IP-adres hebben, maar de meeste krijgen elke week een nieuwe toegewezen door een DHCP-server. Een IP-adres is dus niet kenmerkend. Wat weinig mensen weten is dat een moderne Intel-processor een nummer heeft, die je van buiten kan opvragen. Ook het MAC-adres van een netwerkkaart is vrij uniek.

Via een provider is altijd iemand te herleiden met een computer die is aangesloten op het internet. Maar een stand-alone computer dus niet. En er is geen verband tussen computer en printer. Tegenwoordig kan je zelfs zonder tussenkomst van computer je geheugenkaarten printen. Dan maken alle nummer op de pc toch ook niet uit...

Als je dan toch een terroristische aanslag gaat plegen, die je van te voren gaat uitprinten op een printer, maak dan eerst een zwart-wit kopie van het origineel. Daar gaat de beveiliging...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Wat weinig mensen weten is dat een moderne Intel-processor een nummer heeft, die je van buiten kan opvragen. Ook het MAC-adres van een netwerkkaart is vrij uniek. ...
    Dit processornummer kun je in de Bios gewoon uitzetten en dan krijg je weer het gevoel dat je anoniem bent...
    harry

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    Dit processornummer kun je in de Bios gewoon uitzetten en dan krijg je weer het gevoel dat je anoniem bent...
    Op het gevaar af dat dit de topic niet meer is: wat mij stoort is dat zoiets standaard AAN staat. Net zoiets als een firewall die uit staat en hulp op afstand wat in Window$ XP standaard aan staat.

Wist je trouwens dat je ook geen bankpapier kan scannen met Photoshop CS/CS2? Ook al beveiliging tegen valsmunterij...
    En nu we toch over Photoshop bezig zijn, weet je wat je ziet als je in het Lagenpalet rechtsboven klikt op het pijltje naar rechts, terwijl je de alt-toets blijft indrukken, en met je muis het venster opent en naar "Paletopties..." gaat...?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin