Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,957   Posts: 1,558,059   Online: 1089

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Wij reclame maken?

Stel: wij hebben een fotozaak, De Zaak.
    Stel: wij van De Zaak weten een heleboel en hebben veel contacten.
    Wij van De Zaak gaan het op Apug een heleboel fantastisch nuttige informatie geven van De Zaak, waar iedereen op Apug blij mee is. Zonder enige twijfel.

En wij van De Zaak doen er steeds opmerkingen bij als "op onze website", "bij ons op voorraad", "officiŽel importeur", "de nieuwe maandactie", "in ons programma/assortiment", "wij kunnen leveren/wij bieden aan" en wij van De Zaak. Wij van De Zaak promoten onze De Zaak artikelen, zoveel wij van De Zaak dat kunnen. De Zaak artikelen!

[size=3]Vind jij dat dit kan?[/size]
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Merlin
    Stel: wij hebben een fotozaak, De Zaak.
    Stel: wij van De Zaak weten een heleboel en hebben veel contacten.
    Wij van De Zaak gaan het op Apug een heleboel fantastisch nuttige informatie geven van De Zaak, waar iedereen op Apug blij mee is. Zonder enige twijfel.

En wij van De Zaak doen er steeds opmerkingen bij als "op onze website", "bij ons op voorraad", "officiŽel importeur", "de nieuwe maandactie", "in ons programma/assortiment", "wij kunnen leveren/wij bieden aan" en wij van De Zaak. Wij van De Zaak promoten onze De Zaak artikelen, zoveel wij van De Zaak dat kunnen. De Zaak artikelen!

[size=3]Vind jij dat dit kan?[/size]
    Neen, in onze Vlaamse mentaliteit kan dat absoluut niet. Je doodt er alleen maar je verkoop door. Dat blijkt trouwens uit je irritatie.
    Als het "mijn zaak" zou zijn zou ik Apug en "mijn zaak" strikt gescheiden houden. In het belang van "mijn zaak". Maw: opdringerigheid doodt de verkoop.

Ook de "gieren_mentaliteit" van "Agfa is dood en nu kopen we nog gauw alle Rodinal die er in voorraad is" toont, op zijn minst gezegd, lancunes in de commerciŽle feeling.

Het enige middel daartegen is: Wat geen aandacht krijgt bestaat niet...

Nochtans kan je wel wat goed werk leveren:
    bvb
    1) Het (belangeloos, nou ja) organiseren van een gratis (of aan fel verminderde prijs) workshop splitgrade printen bvb met een top bariet printer (Andreas Weidner of andere meester printers).
    2) Het creŽren van een voorbeelden boek: papier-ontwikkelaar en deze gratis verspreiden.

3) Het 'als reference' promoten van een meester fotograaf die met een combinatie film-ontwikkelaar-papier- papierontwikkelaar werkt en er daarrond een tentoonstelling van zijn werk organiseren

enz, enz.

Er zij dus genoeg middelen om naam/pub te maken van je zaak onder de doka werkers zonder deze te irriteren.

Ik ben al het stadium voorbij dat ik er me aan erger.

Ben vandaag Focilux binnengestapt en heb er alles gevonden wat ik nodig had: van Ilford Ortho plus tot Delta 3200 tot 1K 50/60 Ilford barietpapier.
    En zo heb je een winkel in Brussel: Foto Guy, er eentje in Luik en eentje in Antwerpen, Grobet waar je alle dokabenodigheden vindt.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Als gebruiker beoordeel je dus elke leverancier in welke mate hij je "added value" bezorgt.
    Die "added value" betekent voor iedereen van ons iets anders
    Kan zijn:
    prijs
    relationeel
    kennis
    leveringstermijn
    mooi gezicht
    sympathieke smoel

In ieder geval moet de zaak op zoek naar "Wat kan ik mťťr betekenen voor de dokawerker als pakweg de professionele winkels? Hoe kan ik me onderscheiden tgo de andere leveranciers?"

Zou dus kunnen zijn:
    De "Kentmere/Ilford/Forte/weet ik veel Darkroom Print Workshop" gegeven door, zeg maar bvb, MichaŽl Kenna.
    Allez, ik droom eventjes

Elke afnam van "x" papier geeft recht op een korting van "x" op de deelname aan de workshop....

Hier stop ik mijn consultancy...
    Anders moet ik de rekening sturen naar Apug...

mvrgr
    Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Doorslaan...

[COLOR=Red][SIZE=5]Vind jij dat dit kan?

Neen,[/SIZE][/COLOR]

op dit moment slaan de commerciŽle boodschappers weer helemaal door...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    [COLOR=Red][SIZE=5]Vind jij dat dit kan?

Neen,[/SIZE][/COLOR]

op dit moment slaan de commerciŽle boodschappers weer helemaal door...
    Ik schaam me, mea culpa,

Renť

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred
    Die "added value" betekent voor iedereen van ons iets anders
    Kan zijn:
    prijs
    relationeel
    kennis
    leveringstermijn
    mooi gezicht
    sympathieke smoel
    Inderdaad, iedereen heeft hier een andere mening over. En aangezien het een forum is waar gelukkig 'pers-vrijheid' heerst (op het gebied van analoge fotografie), en niet in de voorwaarden staat dat het niet mag, lijkt me hiermee dan ook de kous af. Ik wil d'r eigenlijk weinig woorden aan vuil maken, ik heb wel wat beters te doen... persoonlijk vind ik dat we wel wat vriendelijker mogen zijn tegen degenen die ons een alternatief bieden tegenover de grote ketens en nog wat meer verstand van zaken en toegevoegde waarde hebben dan de zoveelste nitwit achter de balie.

Man, even de TV aan of 5 minuten in de auto en je hebt meer reclame gezien dan hier in een jaar op APUG.
    Jeroen

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by bariet58
    Ik schaam me, mea culpa,

Renť
    Kom op zeg... daar ga je je toch niet voor schamen. Zo erg is het nou ook weer niet. Zonder APUG wist ik niet dat ik morgen een pak Kentmere bij je kon ophalen. Dus 't werpt af en toe ook wel z'n vruchten af... niet iedereen ergert zich even snel Renť.
    Jeroen

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Jeroen, ik ben het met je eens. Als er niet meer reclame gemaakt wordt dan nu (eigenlijk gaat het meer om kennisgevingen van waar producten/alternatieven beschikbaar zijn) heb ik er niet zo veel bezwaar tegen.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Zelde mening: niet overdreven, geen probleem. Maar geen hele rimram over andere dingen, die niet in het draadje thuis horen. We zitten hier niet op een 'marktplaats'...
    Voor de rest dienen de homepage en bovenbanner van apug. Of subforums(?)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Man, even de TV aan of 5 minuten in de auto en je hebt meer reclame gezien dan hier in een jaar op APUG.
    Jeroen
    Da's de reden waarom wij hier thuis geen kabel-TV hebben :-)

G

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin