Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,916   Posts: 1,521,785   Online: 1059

Results 1 to 4 of 4
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Stupid me (bariet)

Ging net een berichtje posten hoe het komt dat mijn rood - regelbaar - dokalicht niet veilig is voor MG FB (eerste keer dat ik print op bariet!). Was ik wel vergeten dat ik af en toe het wit licht aandeed om de teststrookjes te beoordelen

Dan maar twee andere vraagjes:
    - het was de tweede printbeurt (ik doe ze zowiezo weg na drie beurten, ook al zijn dit maar 2 prints hiermee wil ik geen risicos nemen) met mijn fixeer maar deze zat vol 'vlokken' zilver, glinsterende deeltjes in ieder geval. Vorige keer het equivalent van zo'n 15 vellen 24*30 agfa rc vergroot... (is toch niet veel?) Misschien moet ik andere flessen gebruiken? Of jobo wijdhals flessen?

- hoe drogen jullie snel teststrookjes van bariet? Ik kan toch geen half uurtje spoelen en dan vlug drogen? m.a.w. hoe beoordelen en rekening houden met droogeffect?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    teststroken spoel je twee tellen en dan drogen met een fohn. waarom zou je uberhaupt een teststrook archiefvast willen hebben?

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by PieterB
    ...mijn fixeer zat vol 'vlokken' zilver, glinsterende deeltjes in ieder geval. Vorige keer het equivalent van zo'n 15 vellen 24*30 agfa rc vergroot... (is toch niet veel?) Misschien moet ik andere flessen gebruiken?
    Zoals je wellicht gelezen had op dit forum, heb ik dit met mijn stopbad gehad. Ik gebruikte harmonicaflessen en heb deze vervangen door Jobo flessen omdat deze beter schoon te maken zijn. 15 Vellen is overigens niet teveel... al hangt het wel af van de verdunning van je fixeer.
    Quote Originally Posted by PieterB
    Hoe drogen jullie snel teststrookjes van bariet? Ik kan toch geen half uurtje spoelen en dan vlug drogen? m.a.w. hoe beoordelen en rekening houden met droogeffect?
    Same as Huib: even afspoelen en dan de föhn erop.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Is toch niet hetzelfe hé: bij jou was het schimmel. Hier is het echt zilver. Bij de fixeer voor mijn film heb ik dat niet... Maar ik ga ook een jobo wijdhals gebruiken in het vervolg voor mijn fixeer. (Heb er zo twee naast mijn glazen flessen maar die gebruik ik voor ontwikkelaar))
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin