Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,770   Posts: 1,484,234   Online: 1022

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: 24x7 camera

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Heb er zelfs 2
    een Olympus mju-2 35mm en een Voigtlaender Bessa-L met 15mm lens

M.
    Maak me niet jaloers!
    Ik zag ook al een - eat this - 12mm lens met corresponderende zoeker staan voor net geen 700 Euro. Is dat niet zowat het dubbele van wat jij voor lens + body betaald hebt?

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by argus
    Maak me niet jaloers!
    Ik zag ook al een - eat this - 12mm lens met corresponderende zoeker staan voor net geen 700 Euro. Is dat niet zowat het dubbele van wat jij voor lens + body betaald hebt?

G
    De 12mm kost bij Robert White (daar heb ik ook de Bessa-L van) idd. £450 vs. £225 voor de 15mm

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Mini of minilux? Op de mini kun je geen focus-afstand instellen, is het wel?
    Het is de Leica mini zoom met vario elmar 35-70mm. Inderdaad hélémaal idiotensicher.
    Last edited by hka; 07-07-2008 at 02:58 PM. Click to view previous post history.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Heb er zelfs 2... een Olympus mju-2 35mm
    Hoewel ik er pas 1 diafilm (ter test) doorheen heb gehaald (door de mju-2) het ik het idee dat ie nogal vignetteerd (in de hoeken)... kun je die ervaring met mij delen Marc?

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred
    dat zijn geen kiekjes, dat zijn goeie beelden!!
    Bedankt Fred, ik noem 't kiekjes omdat ze alledrie binnen 10 seconden genomen zijn... en omdat ik voor de belichting moest 'vertrouwen' op de 30 jaar oude Olympus Trip 35.

Quote Originally Posted by fred
    Hier een Leica Minilux.
    Die had ik, maar heb ik destijds ingeruild voor een 85mm objectief van Canon... die weer geruild is voor m'n Durst 605 met 80mm Schneider Componon-S. Hoewel de minilux zwaar is, mis ik wel de afstands-instelling die niet op mijn Olympus mju-2 zit. Die is net als die van Harry 'idiotensicher' .

Tevens moet ik bekennen dat ik vaak ook wel een beetje zit te dubben, hoeveel tijd ik in 'kiekjes' steek... een kiekje op bariet zetten kost toch al snel een half uur (ook met de Heiland splitgrade).

Super leuk dat jullie allemaal reageren trouwens! Het valt me op dat er weinig mensen met Contaxen en Rollei 35 AFMs zijn... dat had ik wel verwacht namelijk. En waarschijnlijk houden zich ook nog een aantal 'digitaal-compact'-schieters zich angstvallig stil?!

Als ik jullie niet meer 'spreek'. Een zalig (ja, zo zeggen we dat hier onder de Nederlandse rivieren) kerstfeest!
    Jeroen
    Last edited by SoulSurround; 12-23-2005 at 05:10 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    ...En waarschijnlijk houden zich ook nog een aantal 'digitaal-compact'-schieters zich angsvallig stil?!...
    Heb ik niet (meer) en komt niet snel meer in huis.
    Ook niet met de kleine die op komst is. Mijn Minolta met kleurenfilm erin focusset en schiet sneller dan eender welke digi in dezelfde prijsklasse.

G

Shooter
    35mm
    De konica Hexar gaat mee zonder dat ik vooraf het doel heb om te fotograferen. Zit meestal in mijn tas. De m6 gebruik ik voor doelgericht fotograferen.
    Gr Sip

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Konica Hexar.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Hoewel ik er pas 1 diafilm (ter test) doorheen heb gehaald (door de mju-2) het ik het idee dat ie nogal vignetteerd (in de hoeken)... kun je die ervaring met mij delen Marc?
    Ik moet toegeven dat ik nog geen diafilm met deze camera gebruikt heb, maar bij slecht licht (- het apparaatje stelt zich dan in op f2.8 denk ik ) is er een beetje vignettering. Bij normaal licht kan ik het niet zien.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin