Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,476   Online: 1106

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: 24x7 camera

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

24x7 camera

Nee, geen nieuw filmformaat .

Wellicht zijn er mede fotografen - die net als ik - altijd (24uur per dag, 7 dagen in de week) een toestelletje bij zich hebben. Omdat ik niet het budget & het lef heb een Leica MP in mijn jaszak te stoppen is het voor mij op dit moment de Olympus Mju II (35mm film, 35mm f/2.8 lensje).

Ik vroeg mij af wat jullie 'point&shoot' is.

Laatst heb ik de Olympus 35 Trip van mijn vader eens mee op stap genomen en hoewel 't beestje wat groter en zwaarder is bevielen mij de resultaten eigenlijk best goed. Ik weet niet of de volgende site voor jullie werkt, maar hier staan wat kiekjes: http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=552357
    Ben benieuwd,
    Jeroen

Shooter
    Multi Format
    Verdorie, ik begon hier al te kwijlen.

Steeds in mijn boekentas: Littman 45single
    Oops, dat was mijn voor nieuwjaarswens

Serieus:

De Mamiya ZM quartz (kleinbeeld) met f1.7 - 50mm lens zit altijd in mijn boekentas. Gisteren kwam die nog van pas, toen ik van het werk naar station wandelde.
    En als het de Mamiya niet is, dan is het een AGFA Jsoly.

G

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mijn trouwe metgezel is een oude Yashica MG-1 met 45mm/F2.8 lens. Ik kocht hem samen met drie andere camera's (2xAgfa Click en een 110 formaat cameraatje) voor 7 Euro op een rommelmarkt. Ondanks dit belachelijk lage bedrag ben ik nog steeds verbaast over de superscherpe foto's die ik ermee maak.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Reismaatje

Mijn trouwe begeleider is een oude Leica mini met 3x zoeeeempje. Kwalitatief nagenoeg gelijk aan een R of M-systeem. Heb vaak moeite om de verschillen qua scherpte en in weergave te zien met welke camera ze gemaakt zijn. Schrijf het de laatste jaren dan ook op de film opbergsheets. Maak er net zo makkelijk een 30x40cm van als met de grote broertjes. En nog wat, dat ding heeft het zwaar te verduren. Ligt vaak ergens in het dashboardkastje of ergens in een vakje op de motor te slingeren en te hobbelen. In omstandigheden die wisselen van koud tot warm van droog tot nat en alles wat er tussenin zit. Dus die vraag is zo gék nog niet.
    Last edited by hka; 12-22-2005 at 08:55 AM. Click to view previous post history. Reason: Reismaatje
    harry

Release, the best you can do...

Schotc's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Neem bij en wandeling of fietstochtje altijd mijn Pentax MZ-6 met 28-90 mm mee, is door de jaren heen een gewoonte geworden. Was het alleen maar om de ergernis te voorkomen van, had ik nu de camera maar bij me.

In het dashboardkastje auto voorheen altijd mijn Pentax ME-super is nu de Pentax MZ-10 met 28-70 mm lens geworden, toestel hangt dan ook aan de kapstok. Vind de auto te vochtig om mijn toestel er dag en nacht in te laten liggen.

Schotc

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argus
    De Mamiya ZM quartz (kleinbeeld) met f1.7 - 50mm lens zit altijd in mijn boekentas.
    Even gegoogled... voor dat toestel heb je inderdaad een boekentas nodig :-). Nee zonder gekheid, kek-kameraatje... met zo'n f1.7.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka
    Mijn trouwe begeleider is een oude Leica mini met 3x zoeeeempje.
    Mini of minilux? Op de mini kun je geen focus-afstand instellen, is het wel?

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Heb er zelfs 2
    een Olympus mju-2 35mm en een Voigtlaender Bessa-L met 15mm lens

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Ik weet niet of de volgende site voor jullie werkt, maar hier staan wat kiekjes: http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=552357
    Ben benieuwd,
    Jeroen
    dat zijn geen kiekjes, dat zijn goeie beelden!!

Hier een Leica Minilux.
    Ik moet echter toegeven dat ik die zeer weinig bij mij bij heb.

Ik kan namelijk geen twee dingen tergelijkertijd doen (zoals alle mannen zeker?):
    het is
    ofwel beeldenjacht
    ofwel contractenjacht

Fred

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by fred
    ...Ik kan namelijk geen twee dingen tergelijkertijd doen (zoals alle mannen zeker?):
    het is
    ofwel beeldenjacht
    ofwel contractenjacht

Fred
    Ik had een seksistische opmerking maar ik ga het laten...

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin