Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,663   Posts: 1,481,677   Online: 769

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 32

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Personal Galleries

Heren en dame,

Om nog even op het thema "de Gaap van Jaap" terug te komen, het is inderdaad rustig op het Nederlandse forum van APUG. Ik log iedere dag wel een paar keer in, maar ik ben een beetje moe van de "moe van anti-digitaal" discussies.

Bij deze gooi ik een balletje op. Volgens mij zijn de meesten op APUG het er (gelukkig) wel over eens dat eigenlijk maar 1 ding telt: het uiteindelijke beeld. Van zelf[color=black]-gefabriceerde camera's en vergroters tot een groot-formaat-rolls-royce. [/color]En volgens mij zouden er hier en daar - gezien de ervaring van een aantal leden - toch mooie beelden gemaakt moeten zijn. Waarom zie ik dan zo weinig van jullie werk in de galleries? Ik hoop niet dat de eerste reactie wordt: "ja maar een scan is lang zo mooi niet als het origineel"... dat weten we wel, die handicap heeft iedereen. Kortom oproep aan: HKA, Jed, Fred, Annemarieke en iedereen die zich geroepen voelt: show us!

Ik ben overigens alle (subscriber) galleries aan het bekijken, en moet zeggen dat tot nu toe de foto's tegenvallen in relatie tot de kennis die hier beschikbaar is. Het lijkt wel of iedereen weet hoe het moet... en weinig doet (of in ieder geval, weinig tentoonstelt).

Zalig Paasfeest iedereen,
    Jeroen

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Heren en dame,

Ik hoop niet dat de eerste reactie wordt: "ja maar een scan is lang zo mooi niet als het origineel"... dat weten we wel, die handicap heeft iedereen. Kortom oproep aan: HKA, Jed, Fred, Annemarieke en iedereen die zich geroepen voelt: show us!

Ik ben overigens alle (subscriber) galleries aan het bekijken, en moet zeggen dat tot nu toe de foto's tegenvallen in relatie tot de kennis die hier beschikbaar is. Het lijkt wel of iedereen weet hoe het moet... en weinig doet (of in ieder geval, weinig tentoonstelt).

Zalig Paasfeest iedereen,
    Jeroen
    Jouw vrees dat de scan het probleem is, lijkt mij de hoofdzaak. Er blijft een 'plaatje' over na de transmissie over internet. Je kunt natuurlijk 'superscans' maken. Maar die gaan dan niet over internet. Een barietdruk bekijk je op de hand. In de vorige kroegmeeting had ik denk ik nog ca 15 drukken meegenomen. En de andere deelnemers hadden ook heel wat drukken bij zich. Dus er wordt wel degelijk 'tentoongesteld'.

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Jeroen, je hebt zeker zeker een punt, voor een deel gelijk. Ik denk de grootste fotografen zijn "doeners" en verliezen hun tijd niet op de www.

Anderzijds, bvb, van de reeks Picardy krijg ik amper iets corrects op de site maar op bariet is het van "een paar" beelden genieten.
    www.fbofotografie.be

Het zou me interesseren van een professional te horen hoe je best een zwart-wit scant:
    vanaf negatief?
    vanaf print?
    in kleur?
    met welke instellingen??

Anderzijds, spring in de auto, steeds welkom...

Of het zou een thema kunnen zijn van een bijeenkomst:
    Iedereen brengt één reeks van 5 beelden mee...

mvrgr
    Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Om werk van ons te zien zijn destijds de Kroegmeeting en de Barietuitwisseling in het leven geroepen. Beiden functioneren op hun manier en blijken een uitstekende uitlaatklep om te mijmeren over andermans opnamen en daarbij horende techniek. Bij beide ben je welkom...
    Het digitale gepruts is niet mijn ding en dus stop ik er geen energie in om te zien dat het toch niet is wat het zou moeten zijn.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    ...
    Het digitale gepruts is niet mijn ding en dus stop ik er geen energie in om te zien dat het toch niet is wat het zou moeten zijn.
    Das een goei Harry, onthouden dit!!

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Even een mailtje tussen het spoelen van m'n afdrukken door (kijk... zelfs als je analoog werkt heb je tijd om digitaal bezig te zijn.

Deze reacties had ik inderdaad verwacht. Ik zei ook niet dat een afdruk op kan tegen de werkelijkheid, maar m.b.v. een gallerie kan je wel zien waar iemand zich voornamelijk mee bezig houdt. Ik ben nogal een portret-fanaat, wellicht dat daar zo-ie-zo het "beeld" zwaarder weegt dan de "afwerking" (kort door de bocht).

Ik steek overigens ook zo min mogelijk tijd in digitaal, maar omdat we toch allemaal met het medium internet bezig zijn had ik iets meer animo verwacht. Maar goed, in de kroegmeeting dus... so be it.

Quote Originally Posted by fred
    Ik zie dat je ook in Carrara bent geweest... mijn oom maakt beelden van de steen die hij daar vandaan haalde. Tot vandaag staat hij samen met fotograaf Horst Hahn in Duitsland (stadtmuseum Borken) tentoongestelt (naam tentoonstelling: Carrara).

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Zal kijken wat ik voor je kan doen, Jeroen.

Anne Marieke

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Annemarieke
    Zal kijken wat ik voor je kan doen, Jeroen.
    Yeeh!

Shooter
    Multi Format
    Ik post wel eens in de galleries maar als je amper feedback krijgt, zie ik het nut ervan niet meer in.

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argus
    Ik post wel eens in de galleries maar als je amper feedback krijgt, zie ik het nut ervan niet meer in.

G
    Dat is Geert, omdat "dat" zowat het moeilijkste is van de fotografie, commentaar geven op een beeld, zonder te kwetsen en toch het vermelden van de blinde vlekken, want die hebben we allemaal...
    In bijlage een handleiding van wijlen Pol Vandepitte.
    Kritiek geven op een beeld is haast altijd een oefening in EQ.

Een van mijn eerste criteria (na de werking van de tand des tijds) is: is dit beeld wel interessant voor derden, verveel ik er hun niet mee??

Tand des tijds:
    vandaag: ik vind 10 beelden goed van die bepaalde film
    morgen: er blijven er 5 over
    volgende week: er blijven er maar 3 over
    volgende maand: als er 1 beeld over gebleven is van de 36 dan ben ik gelukkig...

Groetjes
    Fred
    Attached Files

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin