Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,208   Posts: 1,531,920   Online: 1131

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by bariet58 View Post
    Hallo Allemaal,

Wat betreft het Forte verhaal kan ik kort zijn, dat is over, althans bij hun in Hongarije, er wordt nu bekeken of Kentmere wellicht iets kan doen met de formule's en het gieten op eigen machines. Ik heb inmiddels de contacten gelegd tussen Forte en Kentmere vice versa. Het Agfa verhaal tjsa, ik heb ook gehoord dat er nog steeds voorraden zijn die opgekocht zijn alsof het lijkt dat de produktie opnieuw is opgestart uit betrouwbare bronnen, wie zal het zeggen. In ieder geval wanneer daadwerkelijk blijkt dat de produktie van de Agfa papieren weer opgestart worden zal de prijs uiteindelijk niet meer aantrekkelijk zijn, want eerst moet er een hoop geld worden geinvesteerd en dan moet je de concurrentie weer aan met de bestaande partijen, bovendien zijn veel Agfa gebruikers overgestapt op Ilford of Kentmere, Foma etc., conclusie iemand die dit iniatief neemt doet dat om geld te verdienen lijkt me.
    Graag jullie visie,

René de Caluwé,
    Kentmere Benelux,

P.S. Jaap het gras was al voor m'n voeten weg gemaaid door Robert vandaar dat ik wat later reageer.
    Dag René,

Ik vond altijd dat Kentmere een 'echt' VC WT in hun gamma ontbrak, dus misschien is nu het moment om te handelen. Fortezo zou opgevangen kunnen worden door Kentona, als het in meer gradaties zou komen.

Just my 2centen

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Forte heeft de know-how als geen ander om papier te maken. In het bijzonder de warmtoonpapieren. Forte zit alleen met verouderde machinerie. Het is gewoon een kwestie van onderhandelen op welke machines de productie wordt voortgezet. Er zijn genoeg machines, dus Forte heeft de troeven in handen.Wat er uit de bus rolt is een kwestie van afwachten.

Jed
    Als Wolfgang Moersch zich ermee gaat bemoeien, zoals elders gemeld, heb ik geen twijfels dat het goed komt.
    harry

Release, the best you can do...

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Ik hoor al enige tijd niets meer over Forte, Is het over en uit of wordt er nog nieuw leven in geblazen?

Shooter
    Multi Format
    Een kennis van mij heeft de resterende moederrollen van het barietpapier opgekocht. Mocht er iemand interesse hebben in een fijn papiertje om zelf te coaten voor alternatieve procédés, geef gerust een seintje.

G

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin