Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,725   Posts: 1,515,034   Online: 1156

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: ter info

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Leuk te horen van een fabrikant die reeds eerder riep te willen stoppen met deze tak van sport. Wellicht hebben de shareholders van zich doen horen.
    Maar beter ten hele gekeerd als ten halve gedwaald...
    harry

Release, the best you can do...

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    Geweldig ! Dank u voor de info !!!
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Goed nieuws!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dat onderzoek moet je met een stevige schep zout nemen. Van de 40.000 verstuurde formulieren hebben slechts 9.000 gereageerd, waarvan 6.750 positief voor film. I.p.v. 75% van 9.000 kun je net zo goed zeggen 17% van 40.000. Het hangt maar net van je uitleg af. En van de reactie-bereidheid van "film-ografen" t.o.v. "dig-ografen".

Zeggen dat je film wilt blijven gebruiken betekent niet dat je dat ook doet. Ik ben een groot voorstander van film. Maar in de praktijk maak ik sinds 18 maanden (bijna) uitsluitend digitale opnamen bij gebrek aan een doka. Ik ben gemotiveerd genoeg om weer een doka in te richten. Maar wie van de beroepsfotografen heeft daarvoor nog de tijd of de motivatie?

Wat dit onderzoek vooral betekent (naar mijn mening) is dat een groot aantal beroepsfotografen niet bang meer is om te erkennen dat film op een aantal (niet alle) terreinen superieur is aan digitaal. Zo'n uitspraak was twee jaren geleden nog taboe.

Wat mij ook opvalt in dit onderzoek is dat er niet gesproken wordt over de werktijd van de fotograaf. Vroeger ging het filmpje direct naar het lab. Nu zit de fotograaf uren onbetaald voor zijn computer. Dat is voor veel beroepsfotografen die ik ken een uiterst reëel probleem. Het feit dat dit zeer reële aspect in het Kodak-onderzoek totaal niet voorkomt maakt het voor mij erg verdacht. Is het geen verkapte reclame?

Verder heeft Kodak al vaker gezegd dat ze achter film of zwartwit stonden, om twee weken later de productie definitief stop te zetten.
    Last edited by argentic; 08-12-2008 at 02:29 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Wilbert, Tijd om eens eens een doka in te richten.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Het gebrek aan een doka wil nog niet zeggen dat analoge opnamen maken en zelfs ontwikkelen van analoge opnamen onmogelijk is. Een analogie: als straks mijn printer-inkt op is, ga ik niet meer digitale foto's nemen... Tok-tok-tok, rare jongens die Fransen...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Dat onderzoek moet je met een stevige schep zout nemen. Van de 40.000 verstuurde formulieren hebben slechts 9.000 gereageerd".
    Statistisch gezien klopt dit wel. Bij dit soort akties heb je doorgaans een respons van 1½% á 2%. Hier is het een ietsje meer geworden. Dus kun je spreken van een representatief onderzoek. Maar je overige argumenten zijn net zo geldig. Met andere woorden wat wil je (laten) horen...als fabrikant !!!
    harry

Release, the best you can do...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Het gebrek aan een doka wil nog niet zeggen dat analoge opnamen maken en zelfs ontwikkelen van analoge opnamen onmogelijk is.
    Nee, maar vergroten bij daglicht is wel wat lastig.
    Last edited by argentic; 06-06-2008 at 09:53 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    en Gilbert hoe komt het???
    geen doka meer????

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin