Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,918   Posts: 1,521,937   Online: 1103

Results 1 to 4 of 4

Thread: PayPal

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm

PayPal

Hallo,

heeft iemand ervaring met Paypal? Is dit betrouwbaar systeem?
    Zou graag Holga-toestel via E-bay kopen, maar dit kan enkel betaald worden via paypal.

Nicolas
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

Shooter
    Medium Format
    Pay-Pal is zeer betrouwbaar en wordt bijna door iedereen gebruikt
    kopen op e-bay wordt bijna uitsluitend via pay pal gedaan
    kost de verkoper alleen provisie ( weinig )gewoon aanmelden daar en als je wilt afmelden na trnsactie.

Ruud.

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Ja, ik heb meerdere malen iets gekocht en verkocht via paypal. Werkt prima, het voordeel is dat de wederpartij niet je creditcard gegevens krijgt, paypal incasseert het geld en schrijft dit minus transactiekosten over op de rekening van de verkoper. Zodra je betaalt, staat het gelijk op de rekening van de verkoper. Snelle manier om een transactie af te ronden dus.

Mocht je in de toekomst willen gaan verkopen en dus geld willen onvangen op jouw paypal rekening, dan moet je wel in de gaten houden dat paypal geen echte bank is (hoewel ze dit wel doen voorkomen). Belangrijke (toezichts)regels voor banken zijn dus niet van toepassing op paypal. Er zijn veel mensen die als verkoper een redelijk omvangrijk saldo op hun account hadden, maar daar maanden niet bij konden omdat paypal hun rekening had bevroren wegens vermeende inbreuk op de gebruikersvoorwaarden. Zodra ik geld ontvang op mijn paypal rekening, maar ik het altijd direct over naar mijn gewone bankrekening. Dit zijn overigens problemen waar je als koper geen last van hebt.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    daarnaast is de omrekenkoers van paypal tussen bw euro en dollar ongunstig zodat ze daar ook nog geld mee verdienen...
    Ik maak bij voorkeur geld over via iban/bic.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin