Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,926   Posts: 1,585,056   Online: 928

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12
    Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

Workshop Bruidsfotografie?

Weet iemand waar je een workshop / cursus bruidsfotografie kunt volgen ?

Dank u,
    Daniel

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Zo off-topic vind ik dat niet. Ik weet geen cursus, maar wel een mooi artikel, mag dat ook? Iets om over na te denken.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Zo off-topic vind ik dat niet. Ik weet geen cursus, maar wel een mooi artikel, mag dat ook? Iets om over na te denken.
    Ik had geen idee in welke categorie ik deze vraag moest plaatsen.

Dat artikel heb ik al eens gelezen, mooi artikel met nuttige informatie.
    Ik wil mijn vaardigheden mbt de poses op locatie verbeteren, wat moet je wel en absoluut niet doen. Als ik de basis beter onder de knie heb dan kan ik daarna mijn eigen ideeën op los laten. Of ik moet een portret cursus gaan doen, dat heeft veel raak vlakken.

Ik heb voor vrienden een reportage gemaakt met een collega. Allebei amateur fotografen. Maar dan is het zoeken naar de juiste pose. En dan ben je onzeker met hoe je het moet doen. De onzekerheid zal verdwijnen met de komst van ervaring. Maar met een goed cursus in het achterhoofd slaap je beter naar zo'n dag toe. Ik wil in de toekomst wel wat vaker bruids reportages fotograferen. Dus ben ik opzoek naar een cursus. Of dat ik met iemand mee kan gaan als assistent.

Graag tips & advies,
    Daniel

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als ik lees wat ik allemaal niet mag en wat ik moet heb ik er al geen zin meer in. Probeer je eigen stijl te pakken en laat je niet in een keurslijf dwingen. Doen en origineel blijven, vaak scoor je daar beter mee dan met ouwe koek. Mislukkingen daar leer je van en moet je vooral niet laten zien. Zorg dat je voldoende materiaal maakt. Ongedwongen, spontaan is mijn devies en als ze wat anders willen, ajuu paraplu...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Als ik lees wat ik allemaal niet mag en wat ik moet heb ik er al geen zin meer in. Probeer je eigen stijl te pakken en laat je niet in een keurslijf dwingen. Doen en origineel blijven, vaak scoor je daar beter mee dan met ouwe koek. Mislukkingen daar leer je van en moet je vooral niet laten zien. Zorg dat je voldoende materiaal maakt. Ongedwongen, spontaan is mijn devies en als ze wat anders willen, ajuu paraplu...
    Ik vind het artikel nog niet zo slecht. Het houdt rekening met de gevoeligheden en gebruiken waartegen je als (misschien niet kerkelijk) fotograaf kan zondigen...
    Voor de rest heb je wel gelijk. Je eigen persoonlijke stijl volgen is belangrijk, maar dan ga je misschien niet veel klanten overhouden
    Als je centen wil verdienen, dan moet je soms je ziel durven verkopen

G
    (was vroeger misdienaar, gelukkig niet misbruikt )

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Heb mijn ziel al zovaak verkocht en dat heeft ook niet veel opgeleverd...
    harry

Release, the best you can do...

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Daan,

Het klinkt misschien lullig maar kun je niet met wat mensen iets in scene zetten? Degene die je willen helpen als nep bruidspaar zullen ook wel zenuwachtig zijn, net als in het echt. En misschien ken je wel een stel met trouwplannen, die kunnen dan ook vast oefenen.
    Het zal wel wat kosten met zich meebrengen zoals de huur van kleding. Het boeket geef je na afloop aan de vrijwilligster en meneer krijgt een sigaar :-) Zelf zie ik legio voordelen in een dergelijke opzet want je hebt een ruime tijdsspanne en je kunt fouten maken bij de vleet.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Kunnen we er geen workshop van maken? (gedeelde kosten)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Ieder van ons die al wat langer fotografeert zal wel het verzoek, al of niet vaker, hebben gehad om een trouwerij te fotograferen. Zelf probeer ik weg te duiken als ik zo iets zie aankomen, maar ieder zijn 'ding'. De eerste en meest belangrijke eis is dat je technische beheersing op een zeer hoog nivo zit. Er is op geen enkele wijze de mogelijkheid 't over te doen. Geen 400 asa als 100 belichten of iets dergelijks ;-)

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Ik vind het artikel nog niet zo slecht. Het houdt rekening met de gevoeligheden en gebruiken waartegen je als (misschien niet kerkelijk) fotograaf kan zondigen...
    Voor de rest heb je wel gelijk. Je eigen persoonlijke stijl volgen is belangrijk, maar dan ga je misschien niet veel klanten overhouden
    Als je centen wil verdienen, dan moet je soms je ziel durven verkopen

G
    (was vroeger misdienaar, gelukkig niet misbruikt )
    Dat van die misdienaar, hier idem en amai ook geluk gehad...

Btw: ik heb je werk op je nieuwe website bekeken...
    Je bent schitterend aan het evolueren!!!
    Proficiat!

Mooi portretje, prachtige reeks bloemen.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin