Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,962   Posts: 1,523,142   Online: 961

Results 1 to 4 of 4
    kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13

En weer een "gemeenschappelijke doka" verdwijnt...

Boehoe...

Tsja, ik ben er zelf net zo goed schuldig aan, want in een kwartier de badkamer verbouwen tot doka is sneller dan in een half uur naar het centrum fietsen naar de "open doka", maar toch is het jammer.

Tussen neus en lippen door staat er in dit artikel:

Daarna verdrong de groep zich in de donkere kamer, waar vroeger foto's werden ontwikkeld en afgedrukt.

"Die verdwijnt volgend jaar, want een doka is al tien jaar overbodig", zei Houtveen, waarna ze uitlegde hoe de foto's werden gefixeerd, een spoelbad kregen en vervolgens moesten drogen.
    Ik ben bang dat het daarmee/daarna ook gedaan is met de laatste twee schappen doka-artikelen bij de lokale fotoboeren. Ach ja, dat maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit, ik bestel nu toch al het merendeel via internet.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Terug naar de oerkreet van Kodak heet dit.
    You push the button we do the rest.
    Of op zijn hedendaags gezegd;
    You push the button, Hema of Schlecker does the rest...:rolleyes:

Met andere woorden voor een "echte fotografie-opleiding" moet je nu in België zijn.
    harry

Release, the best you can do...

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Kan je zelf niet iets fabriceren ?
    Een doka is toch zo in elkaar gespijkerd?
    Goed,de afwerking duurt iets langer,maar het profiel staat in een uurtje.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Tja... als ze nog te beroerd zijn om, ipv een droge discussie te houden in een doka over:

"waarna ze uitlegde hoe de foto's werden gefixeerd, een spoelbad kregen en vervolgens moesten drogen."

4 bakjes met vloeistof neer te zetten en de leerlingen ECHT en ZELF aan de gang te laten gaan, dan moet je niet verbaasd zijn dat de:

"doka al tien jaar overbodig is"

Denken ze ook dat de liefde voor het schilderen / tekenen / beeldhouwen of watvoor andere hobby iemand mag hebben, werkelijk overgebracht wordt door er alleen maar over te praten???

Zou mij niets verbazen dat de "rondleider" zelf nog nooit zijn / haar handen vies heeft gemaakt... doet mij denken aan die keer dat ik tijdens mijn biologie studie met de auto vast kwam te zitten in een greppeltje in een natuurgebied. Naar het dichtstbijzijnde huis gelopen (toch nog 1.5 km, ergens in de "middle of nowhere" van Friesland), waar een vette four wheel drive SUV stond. Hagelwit met nog geen spatje modder erop... Toen ik aanbelde, en vroeg of ze mij konden helpen om de auto uit de greppel te trekken (wat geen probleem zou zijn geweest met die bak), keek de eigenaresse bezorgd naar haar über saubere SUV, en merkte op dat ze "bang was zelf vast te komen zitten"...

Je begrijpt, de buur-boer had er geen probleem mee om zijn tractor even te laten ronken...
    Last edited by Marco B; 08-07-2010 at 05:57 AM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin