Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,960   Posts: 1,523,081   Online: 998

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23

Thread: Frans avontuur

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Bedankt voor al die inlichtingen, Wilbert. Toen ik las dat jij een fotozaak was begonnen, dacht ik meteen an al het ellende dat jij nu hebt beschreven. Maar blijkbaar voel je toch lekker in jouw nieuw frans vel.
    Ik word jaloers...

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    92
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Want tot mijn grote verbazing krijg ik jongeren in de zaak die analoog willen leren. Binnenkort geef ik de eerste les filmontwikkeling aan klanten van de zaak. En ik heb al twee (schandalig dure) pakjes Impossible polaroid verkocht aan... jongeren !
    zie PM
    vrgr
    Last edited by argentic; 12-25-2010 at 05:44 PM. Click to view previous post history. Reason: quote gereparerd

Shooter
    4x5 Format

Frankrijk

Afgelopen October was ik in Bourgogne. Mijn belichtingsmeter liet het afweten omdat de batterij leeg was. Ik dacht, zouden ze zo een bijzondere batterij wel in een klein proviciestadje hebben. Iemand wist een fotozaak en belde op. O ja die batterij hebben we. Volgende dag naar de proviciezaak. Niets dan analoog. Speciale aanbieding argentique. Vier employees in de zaak. Ik moest wachten op mijn beurt. De klant voor mij moest 450 drukken van ieder negatief hebben. Toen ik aan de beurt was, hb ik maar gelijk twee batterijen gekocht. Op de terugweg door het dorp zag ik nog twee fotozaken.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    In welke plaats was dat Jed ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Leuk om te lezen hoe het je vergaan is, Wilbert!

Zie je nog kans om wat vrij werk voor je zelf te doen?

Mvgr,

Cor

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Amper. Een beetje tijdens de fotocursussen. En ik leef me overigens wel uit tijdens de portretsessies. Maar ja, dat zijn allemaal d*** foto's, dus die kan ik hier niet tonen
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    In welke plaats was dat Jed ?
    Dat was Saulieu. Ze hadden een bord op straat gezet, waarop een promotie voor argentique drukken stond vermeld. Als ik mij goed herinner was het in de Rue de la Foire. Het kwam als een gezellige boel over. Zo zou ik mij hier ook nog wel een fotowinkel in de buurt willen hebben. Het is het midden tussen een winkel en een cafe.

Jed

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Het hield het midden tussen een café en een winkel....klinkt als redelijk aantrekkelijk
    Digital is best taken with a grain of silver.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Dat was Saulieu. Ze hadden een bord op straat gezet, waarop een promotie voor argentique drukken stond vermeld. Als ik mij goed herinner was het in de Rue de la Foire. Het kwam als een gezellige boel over. Zo zou ik mij hier ook nog wel een fotowinkel in de buurt willen hebben. Het is het midden tussen een winkel en een cafe.

Jed
    Was het deze?
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails COM_PHOTO_13744_1171048201.jpg  
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Was het deze?
    Het zou kunnen zijn. Maar de etalage zag er anders uit. Maar die kun je steeds veranderen. Binnen hadden ze ook een hele collectie oude cameras. De winkel was aan de linkerkant van de straat, komende van de hoofdstraat.
    Maar bezijden analoog of digitaal; er waren enthousiaste mensen en daarmee een goede sfeer. Dat trekt klanten (uit de buurt). Je zag het buiten al: zo een bord zoals je bij restaurants ziet, maar dan met een argentique promotie. Ze hadden het bord midden op het trottoir staan. Als de voorbijganger dat nog niet ziet.

Jed

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin