Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,763   Posts: 1,484,032   Online: 1275

Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 11 to 20 of 66

Thread: fotohuis rovo?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De amaloco plastic flessen laten de ontwikkelaaar ˇˇk op lange termijn oxideren. De enige echt goede plastic flessen voor ontwikkelaar die ik ken zijn van Tetenal.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    De amaloco plastic flessen laten de ontwikkelaaar ˇˇk op lange termijn oxideren. De enige echt goede plastic flessen voor ontwikkelaar die ik ken zijn van Tetenal.
    En toch vind/vond ik de Amaloco flessen prettiger dan bijvoorbeeld de Ilford flessen. Ronde flessen zijn beter in te deuken dan die rechthoekige; kun je toch enigszins de lucht er uit zien te krijgen bij het dichtdraaien. Ik heb de illusie dat dat helpt .

M'n Ilfosol-3 (ik dacht, kom, ik probeer eens een flesje) was via vrijwel kleurloos (OK) en lichtgeel (mwoa, goed genoeg) ineens helemaal donker. Okee, in de die gaat in deverzamelbak voor chemisch afval!

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    En toch vind/vond ik de Amaloco flessen prettiger dan bijvoorbeeld de Ilford flessen. Ronde flessen zijn beter in te deuken dan die rechthoekige; kun je toch enigszins de lucht er uit zien te krijgen bij het dichtdraaien. Ik heb de illusie dat dat helpt .
    Ik gooi altijd wat ether in mijn flessen ontwikkelaar, zowel de concentraten als de verdunde.
    Je kan ook aanstekergas of argon hiervoor nemen.
    Je verdrijft dan de zuurstof, deze gassen zijn zwaarder dan lucht.
    Ether en aanstekergas is brandbaar dus kijk wel uit.
    --Mike

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als de ontwikkelaar ongeveer zo zwart of nog zwarter als koffie is dan moet je het, uitgezonderd Rodinal misschien, Úcht weggooien. Zeker als het RA4 en C-41 chemie betreft. Daar waag ik geen film of papier meer aan.
    harry

Release, the best you can do...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    M'n Ilfosol-3 (ik dacht, kom, ik probeer eens een flesje) was via vrijwel kleurloos (OK) en lichtgeel (mwoa, goed genoeg) ineens helemaal donker. Okee, in de die gaat in deverzamelbak voor chemisch afval!
    Ik heb al eens een stevige discussie met Ilford hierover gehad. Vond dat ze tenminste op de Ilfosol 3 een THT datum moeten plaatsen. Tot dusver nooit uitgevoerd. Reden was dat anderen het ook niet deden. Daar werd ik dus niet bepaald vrolijk van.
    Andere producten gaan, niet zoals Ilfosol, zonder enige merkbare veranderingen op kousevoeten de pijp uit. Al mijn vakantiefoto's van dat jaar naar de filistijnen.
    Never nooit meer deze troep .
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Verlopen kleur ontwikkelaar geeft een teer afzetting. Geloof me dat wil je niet op je film en papier, en al helemaal niet in je ontwikkel machine

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Vond dat ze tenminste op de Ilfosol 3 een THT datum moeten plaatsen.
    Dat vind ik dus ook. Of een aanmaak datum ook voor papier! Dan weet je tenminste of ze je oude meuk proberen te verkopen.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Zijn we het eindelijk eens 'n keer eens WJ...

Lekker gevoel om de dag mee te beginnen .
    harry

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Harry,

Waar vraag jij om met betrekking tot fotochemie?

-) aangifte datum van produktie resp. aangifte houdbaarheid in ongeopende staat

-) aangifte tijdstip van houdbaarheid na openen

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Andere producten gaan, niet zoals Ilfosol, zonder enige merkbare veranderingen op kousevoeten de pijp uit. Al mijn vakantiefoto's van dat jaar naar de filistijnen.
    Hm, maar in dat opzicht ben je toch *beter* af met een product wat in een keer niet meer goed is, en waarbij dat aan de kleur duidelijk is te zien (Ilfosol)? Beter dan een product waaraan je het *niet* ziet...

Maar liever nog: een product wat iets langer meegaat... :rolleyes:

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin