Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,485   Online: 1060

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik pikte vandaag onderstaand berichtje van de nl.foto nieuwsgroep :

Eind juni las ik in de FIMEX-folder dat AGFA met de APX-120 film stopt. Ik
    heb toen een mail naar Rijswijk gestuurd en kreeg de onderstaande
    bevestiging terug (ik heb de naam van mijn contactpersoon verwijderd) :
    __

Beste Walter,

Helaas heb ik geen beter bericht,
    de 120spoel film zal uit ons assortiment verdwijnen.
    Er zijn nog wel voorraden en Agfa APX is lang houdbaar.
    Om je zelf in te dekken is invriezen wellicht een optie?

met vriendelijke groeten - with kind regards

+++ ++ ++ ++++
    __________________________________________________ __

Agfa-Gevaert BV Polakweg 10-11 NL- 2288 GG Rijswijk zh

Business Support
    Ik weet niet of het hier over alle 120 films gaat, maar bemoedigend vind ik het niet.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Gilbert,
    Geen nieuws om vrolijk van te worden maar gezien de digitale vloedgolf, de financieel-economische problemen bij Agfa van de afgelopen jaren etc is het geen verrassing. Bovendien zijn de filmpjes van Agfa 20% duurder dan die van Ilford, ook niet echt verkoopbevorderend.
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by clogz
    Bovendien zijn de filmpjes van Agfa 20% duurder dan die van Ilford, ook niet echt verkoopbevorderend.
    Ha Hans,

Hier in Frankrijk (althans bij mijn fotoboeren) is Agfa juist weer goedkoper dan Ilford, een procentje of 20 uit m'n blote hoofd.... Staat tegenover dat je Ilford permanent in promo-packs kunt kopen (per 3 of per 7), en dan zit je ongeveer weer op de prijs van Agfa. Kodak-films daarentegen, vooral rolfilms en 4x5, zijn hier relatief duur. Is dus kennelijk ook een kwestie van prijspolitiek per land.

Groet, Paul.

jelke's Avatar
    niks hier is eeuwig, het is altijd frusterend als dingen verdwijnen waar je gewend aan bent, aan de andere kant geeft het ook weer een uitdaging om met nieuwe materialen te gaan werken,

sind kort ben ik, na ongeveer 10 jaar, weer begonnen met fotografie en ik kwam er ook al vrij snel achter dat mijn lievelingspapier, guilleminot, niet meer leverbaar was, nu werk ik met forte en foma en ik moet zeggen dat de kwaliteit prachtig is en ook de films.............zelfs de 'oer' rodinal ontwikkelaar
    R09 van calbe bevalt me beter dan de 'agfa' rodinal waar ik voorheen mee werkte,

je zult zien dat er de komende jaren meer spullen gaan verdwijnen maar er zullen ook weer andere voor in de plaats terugkomen en zoals paulmat schreef
    ' dan pakken we toch gewoon een andere? '

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Jelke: Naar verluid is wat vroeger guilleminot genoemd werd, wordt nu Bergger genoemd. Is te verkrijgen.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

jelke's Avatar
    klopt...........alleen bergger wordt weer door forte gemaakt, het guilleminot papier werd in frankrijk geproduceerd en het bergger heeft geen eigen fabriek in frankrijk, het papier wordt in hongarije gemaakt

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Jelke,

Paul die Bergger gebruikt heb ik eens enkele vellen Forte gestuurd: zijn eerste indruk is dat Bergger, hoewel bij Forte gegoten, toch anders is dan het Forte papier: Andere glans en andere papierstruktuur, andere zwarting. Dus misschiens toch het proberen waard om te zien of het op het oude guillemot papier lijkt.

Huib

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin