Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,963   Posts: 1,558,390   Online: 849

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23
    Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by paulmat
    ...
    Citaat: "One worker said: “The rumour last week was we were going to be bought by a German firm. We’ve been told ....
    Ik moet eerlijk toegeven dat de 2 evenementen van Agfa + Ilford te dicht bijelkaar liggen om toevallig te zijn.
    Een merge tussen de 2 klinkt niet slecht: Ilford het analoge gedeelte en Agfa het digitale gedeelte.
    Ik begreep uit de berichtgeving dat de problemen van Ilford niet alleen voortkomen uit terugvallende verkoop (de omzet was zeer behoorlijk) maar dat door conjunctuur verschijnselen (hoge pond koers en lage dollar) één en ander te verklaren is.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Huib
    Ik denk dat Fred gelijk heeft: als we nu allemaal ons van Ilford afwenden maak je het alleen maar erger.
    Ik ga me niet van Ilford afwenden. Mijn favoriete films zijn HP5+ in 120 en 4x5 inch, en delta 100. Ik ga nu structureel inslaan.

Al tijden gaat er bij mij voor elk gebruikt pakje HP5+ 4x5 inch een ander pakje de diepvries in. Ik kan me namelijk niet veroorloven om in een keer honderd doosjes te bestellen. Maar intussen heb ik al voor een jaar of vijf aan 4x5 opgeslagen.

Ik denk dat ik nu voor elk gebruikt doosje twee doosjes in de diepvries ga leggen. En dat ik er wat extra rolfilms en doosjes 30 meter delta bij ga leggen.

Intussen ga ik ook serieuzer kijken naar Forte. Ik ben namelijk erg onder de indruk van hun PolyWarmtoon papier. Dat is hoge klasse bariet. Eens kijken of de andere produkten dezelfde kwaliteit leveren.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik denk dat het wel niet allemaal zo'n vaart zal lopen. Dat analoge fotografie zal moeten inkrimpen en opnieuw stabiliseren is wel zeker, maar er zijn nog veel toepassingen waar filmpjes vereist zijn (onder andere voor het gerecht als bewijsmateriaal, maar ik lees wel dat de eos 1d mark II hier een soort systeem voor heeft verdorie!)

Toch zullen er wel producenten van filmpjes blijven. Ilford materiaal zal volgens mij zeker blijven bestaan (misschien met een kleiner assortiment of onder een andere naam...) één van de grote producenten zal in ieder geval overleven... maar vraag me niet welke. (het zou wel eens kodak kunnen zijn)

Zeker de komende 10 jaar zou ik me géén zorgen maken, het grootste gedeelte mensen heeft allemaal nog analoge toestellen liggen en niet overal kunnen ze zich veroorloven digitaal te werken en een snelle computer aan te schaffen. Maar dat is natuurlijk wel voor de consumentenfilms.....

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van filmpjes als Turapan, fomapan, classic pan en efke? Ik merk dat deze soms aan 50% van de prijs worden verkocht die men durft vragen voor ilford, kodak, agfa en fuji...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12

Every cloud has it's silvery shining

Quote Originally Posted by PieterB
    Toch zullen er wel producenten van filmpjes blijven.
    Het gerucht gaat dat een belangrijke producent van middenformaat camera's onder eigennaam 120 film gaat uitbrengen, om hun marktsegment te bevestigen. De officiële
    aankondiging zou gebeuren op de Photokina, ek.
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Het gerucht gaat dat een belangrijke producent van middenformaat camera's onder eigennaam 120 film gaat uitbrengen, om hun marktsegment te bevestigen. De officiële
    Mja moet wel zeggen dat ik niet aan middenformaat en groot formaat had gedacht aangezien ik met kleinbeeld werk
    Maar als idd bv. mayima middenformaat zou veilig stellen geeft dit toch een goed signaal: namelijk dat ze nog héél wat vertrouwen hebben in de techniek.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van filmpjes als Turapan, fomapan, classic pan en efke? Ik merk dat deze soms aan 50% van de prijs worden verkocht die men durft vragen voor ilford, kodak, agfa en fuji...

Hallo Pieter,

Zie mijn antwoord op je bericht"Bestellijst"

Groeten
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Het zou -don't shoot at the pianist - om Rollei gaan.
    Randy Pausch

Ivo
    Ivo is offline

Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Als ze me de Tmax 3200 en de Acros afnemen ga ik wenen. Voor middenformaat gebruik ik bijna uitsluitend nog Acros. En inderdaad, hé, ik denk er sterk aan om qua chemie over te stappen op Amaloco, dicht in de buurt en op maat van de huidige markt denk ik.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12

Beter nieuws van Ilford

Volgens deze thread
    http://www.phototec.de/phorum_neu/re...=67261&t=67261
    gaat Ilford binnenkort terug starten met de productie van hun producten.
    Er wordt niet uitgesloten dat sommige producten zullen wegvallen.
    En nu ASAP naar de fotoboer voor MG WT FB want ik moet nog barietjes uitwisslen.
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Agfa heeft net z'n management buy out gehad, Ilford dus eigenlijk een doorstart na een faillissement en Forte heeft inmiddels ook grote problemen.

Het een en ander was wel te verwachten na enkele jaren van een grote digitaliseringsgolf. Er zullen nog rake klappen gaan vallen.

Groetjes,

Robert

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin