Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,688   Posts: 1,548,697   Online: 1176

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

ILFORD in moeilijkheden

http://www.manchesteronline.co.uk/bu...s_closure.html

Dit gaat wel erg snel allemaal. Wie zei ook alweer dat het allemaal nogal meeviel? Nu ga ik dus echt aan het hamsteren. En ik ga Forte films en papier beter testen. Want die zal uiteindelijk wel overblijven.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    [QUOTE=argentic En ik ga Forte films en papier beter testen. Want die zal uiteindelijk wel overblijven.
    G.[/QUOTE]
    nu wordt ik wel echt bezorgd...
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ze hebben me nu al mijn Technical Pan afgenomen (per eind 2004), Scala staat op de tocht en nu ook FP4. Dat wordt echt een hele GROTE diepvries!

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Er is nog meer. Kijk eens op www.fotoimpex.de We zouden ook de firma Amaloco in ere kunnen houden.
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Gelukkig op 20km afstand van bij mij:
    http://www.fotografie-meurs.be/Frame...ialiteiten.htm
    Heeft ook Forte, Maco en Kentmere.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Gelukkig op 20km afstand van bij mij:
    http://www.fotografie-meurs.be/Frame...ialiteiten.htm
    Heeft ook Forte, Maco en Kentmere.
    Misschien, ipv te diversifiëren en te gaan shoppen op alle mogelijke plaatsen juist opteren voor inkoop bij 1 belangrijke leverancier én kiezen voor één bepaald merk.

En een consensus vinden voor een 3-tal film/ontwikkelaar/papier combinaties.

Zoveel verschillende filmen en ontwikkelaars is uiteindelijk niet houdbaar.

(Uiteindelijk is de fotograaf en het het beeld enz, enz)

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    mhmm, zou het? de soep wordt wederom erg heet opgedient.

Ik vraag mij af of de 25% krimp ook niet voor een groot deel te danken is aan het succes van niche spelers als Forte en Efke.

Bedenk dat Ilford naast ZW papier ook RA4 (en Ilfochrome) papier maakt dat veel in afdrukcentrales gebruik wordt en ook daar zit de klad in!

Feit is dat de marktomstandigheden veranderd zijn en Ilford zal zich daar op de een of andere manier op moeten aanpassen. Dat Ilford over enkele maanden in welke vorm dan ook niet meer bestaat lijkt mij stug. Het is duidelijk: voor de huidige omzet/afzet en de te verwachten toekomst hebben ze een te uitgebreid produktgamma en ook te veel mensen in dienst. Dat betekend dus dat ze in een afgeslankte vorm verder moeten gaan, de makkelijkste manier (helaas voor de mensen die er werken) is vermoedelijk via een faillisement-doorstart of sterfhuis constructie en helaas voor de consument met minder produkten om uit te kiezen tegen een hogere prijs.

Bedenk ook wat Ilford allemaal maakt: Galerie, MG-IV (pe, portfolio en bariet), Cooltone, Warmtone, Ilfospeed, MG-Express, PanF, FP4, FP5, Delta 100, Delta 400, Delta 3200, XP2, IlfoChrome, Ilfocolor RA4 (in verschillende varianten), Ortho-Plus, SFX-200, SP816T, SP857P, Chemicalien allerhande. Hier gaan dus produkten sneuvelen!

Ik denk dat Fred gelijk heeft: als we nu allemaal ons van Ilford afwenden maak je het alleen maar erger.

Groeten en sterkte in deze 'zware' tijden,

Huib

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik hoop dat je gelijk hebt, Huib. Ik ga me in ieder geval niet van Ilford afwenden zo lang ze nog bestaan. Mijn belangrijkste 'item' van Ilford is de FP4, mijn standaardfilm (al 12 jaar) en daar ga ik echt niet van afwijken zolang de FP4 er nog is.

De rest van het gamma is voor mij wel vervangbaar. Papier van Kentmere, Forte, Maco, en last but not leaste Agfa (zo lang ze nog analoge producten maken) is voor mij een prima alternatief.

Maar al met al word ik er niet echt vrolijk van.
    Anne Marieke

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by argentic
    http://www.manchesteronline.co.uk/bu...s_closure.html

Dit gaat wel erg snel allemaal. Wie zei ook alweer dat het allemaal nogal meeviel?
    Hmm, dat was ik dacht ik. Maar het nieuws over AgfaPhoto, APX 120, Ilford en Technical Pan binnen een tijdsbestek van twee weken is inderdaad wat veel van het goede. Maar als 'de industrie' denkt dat ik (en met mij andere zwartwitwerkers) dan wel mee zal gaan en een digitale reflex koop met een printertje erbij - dan heeft ze het faliekant mis.

Citaat: "One worker said: “The rumour last week was we were going to be bought by a German firm. We’ve been told nothing definite yet, it’s a case of wait and see.” ". Zou dat AgfaPhoto kunnen zijn? Laatste consolidatieslag in zwartwitland?

Quote Originally Posted by argentic
    Nu ga ik dus echt aan het hamsteren. En ik ga Forte films en papier beter testen. Want die zal uiteindelijk wel overblijven.
    Waarom denk je dat?

Groet, Paul.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    We geven zeker niet op! Zolang er nog één goede zwartwit film en één soort papier te krijgen is, ga ik door!

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin