Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,502   Posts: 1,543,414   Online: 772

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17
    Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Gilbert,

Aangezien je ook op grootformaat werkt: er is ook een 'largeformat' mailinglist, je treft er veel bekende uit de puresilver en alt-photo maillinglist. Zie www.f32.net voor hoe en wat over de 'largeformat' list.

Huib

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Inderdaad Huib, die was ik nog even vergeten te noemen
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by fred
    Een minimum aan digitale kennis zal wel nodig blijven.
    bvb: hoe scan ik mijn z/w prints zodanig dat wat ik geprint heb ook op het scherm te zien is?
    Jij onverbeterlijke digitale Belg! :-)

Beste Fred, wat jij wilt kan wel, maar doorgaans alleen voor jouw eigen beeldscherm. Alle andere schermen staan immers net weer even anders afgesteld, de een wat donkerder, de ander wat lichter - zelfs als die dingen gekalibreerd zijn.

Maar als je specifieke vragen over dit onderwerp hebt, wil ik die graag beantwoorden (voor zover mijn kennis reikt natuurlijk). Stuur me dan even een privé-mail.

Groet, Paul.

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Tim Vriend
    Misschien kunnen we kijken of er een programmeur tussen ons in zit en vragen of hij/zij een algemeen programma kan schrijven, maar ook dit zal moeilijk worden.
    Die algemene programma's bestaan al geruime tijd. Daarover kun je alles te weten komen in fototijdschriften, fotografische webpublicaties, fotonieuwsgroepen, etc., etc., maar nu juist *niet* op Apug, want hier gaat het over analoge fotografie en dus niet over computerprogramma's. Laten we proberen dit zo te houden.

Groet, Paul.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by paulmat
    Die algemene programma's bestaan al geruime tijd. Daarover kun je alles te weten komen in fototijdschriften, fotografische webpublicaties, fotonieuwsgroepen, etc., etc., maar nu juist *niet* op Apug, want hier gaat het over analoge fotografie en dus niet over computerprogramma's. Laten we proberen dit zo te houden.

Groet, Paul.
    Wel ok, maar ik wou nog iets toevoegen aan mijn vorige post: algemen programma's die goede resultaten geven zijn silverfast en het overigens goedkope vuescan (dat ook onder macos en linux werkt!)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred
    Inderdaad Gilbert, positivieve sfeer hier.
    Een minimum aan digitale kennis zal wel nodig blijven.
    bvb: hoe scan ik mijn z/w prints zodanig dat wat ik geprint heb ook op het scherm te zien is?
    Misschien een onderwerp voor een handleiding/werkwijze?

mvrgr
    Fred
    Hoi Fred,

Ik heb van mijn reactie op jouw vraag een nieuwe thread gemaakt onder :

Feedback en discussie / Apug en digitaal

Groeten,
    G.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Ik ken apug trouwens via nl.foto (van gilbert denk ik) Ik heb gezien dat u nu ook reclame hebt gemaakt? (waarom noem je ze dan etters, er zitten heus wel een aantal gewone mensen tussen hoor )
    Hoi Pieter,

Nee, natuurlijk zijn het niet allemaal etters. Er zitten een heleboel aardige en hulpvaardige fotografen tussen. Ik heb zelfs nog de tijd meegemaakt dat er op nl.foto helemáál geen etters zaten.

Maar de laatste tijd werden heel veel discussies volledig verziekt. Een lange draad betekende dat 90 % van de berichten persoonlijke aanvallen waren. Men slingerde elkaar de meest vunzige dingen naar het hoofd. En de oorspronkelijke fotografische vraag werd volledig irrelevant. Ik voegde telkens weer mensen toe aan mijn killfiles. Maar omdat anderen bleven happen op aanvallen kon ik wel bezig blijven. De "afzeiktoon" was de regel geworden.

Dit, en de constante reacties van "digitaal is altijd beter", hingen mij danig de keel uit. En mij niet alleen. Veel waardevolle hulpvaardige fotografen zijn uit nl.foto verdwenen. Wat overblijft is helaas van weinig fotografisch of medemenselijk niveau. Het is jammer voor die paar echte fotografen die er toch nog tussen zitten, maar voor mij hoeft nl.foto niet meer. Tegen beter weten in kijk ik nog wel eens of er een analoge vraag tussen zit. Die verwijs ik vervolgens naar apug

G.
    Last edited by argentic; 05-18-2005 at 12:30 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin