Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,960   Posts: 1,523,106   Online: 971

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12
    RVV
    RVV is offline

Shooter
    35mm
    HEMA of Jeroen Noordhoek Fotovakprint (als het mooi moet): http://www.fotovakprint.nl/

Shooter
    35mm
    Hema, tsja. Mijn ervaringen met de meerdaagsservice:
    - absoluut geen problemen bij E6 diafilm. Geen krassen, schone film, prima kleuren en scherpte. Ik heb één keer een flets, korrelig resultaat gehad bij een E6 film die 2 jaar over datum was en niet koud was opgeslagen. Zeer aan te raden, en het kost maar 2,75. Maar daar heb je niet zo heel veel aan als je afdrukken zoekt.

- Een ander verhaal is het met C41 film. Je krijgt soms je negatieven bekrast terug. Soms over de gehele lengte, soms over enkele frames. Ik schat dat 1 op de 10 films bekrast terug komt. De krassen zijn zichtbaar in de afdrukken.
    De afdrukken worden automatisch gecorrigeerd op contrast of helderheid. Hierdoor is het heel lastig om donkere foto's te maken. Onderbelichte foto's en donkere vlakken worden soms opgetrokken waardoor er veel digitale ruis bij komt op de afdruk.
    De afdrukken worden alleen mooi als je een heel gemiddeld plaatje schiet qua belichting.
    Het kost maar 6,88 (36 afdrukken 9x13 incl ontwikkelen). Leuk voor als je een camera aan het testen bent of voor niet zo kritische fotografen, maar ik ben geneigd om geen c41 meer te laten doen bij de Hema service vanwege de kans op krassen.

- Posterprints van (kleinbeeld)diafilm worden best mooi. Een afdruk van 60 bij 75 is niet meer superscherp, maar als poster aan de muur prima geschikt. Verwacht echter niet dat de kleuren hetzelfde zijn als bij projectie.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin