Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,589   Posts: 1,545,932   Online: 1216

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12
    Teslangelfire

Leuk dat analoog fotograferen, maar waar laat ik mijn foto's afdrukken!

Een van de belangrijkste overwegingen mijn analoge geklungel te beeindigen was toch wel het feit dat je vrijwel nergens meer terecht kunt met je films en afdrukwerk. Ben erg benieuwd waar al de Nederlandse Apuggers met hun volgeschoten films naar toe gaan.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Ik loop met mijn film de kelder in die ik tot doka heb verbouwd.
    Als je geen doka hebt, dan is er vast wel ergens een plek waar het donker is (WC, Douche etc).
    Daar rol je je film in een ontwikkel tank dan de deksel erop, de rest van het process kan dan in daglicht plaatsvinden (ontwikkel,stop, fixeer, spoelen)
    In Rotterdam kan je nog laten ontwikkelen bij "het beeldgebouw", of je kan bij het SKVR de doka huren.
    --Mike

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post

idem hier, ik weet dat foto meurs in diest nog handvergrotingen doet maar dan zal je wel weten wat een afdrukje kost ook Voor de rest ben ik vooral blij dat ik het zelf kan en doe.
    in the black and white factory in mechelen kan je ook doka ruimte gebruiken. (maar da's een stukje van bij jou he )
    Het is een kleine investering en een beetje ruimte maken in het donker en je bent vertrokken, moeilijk is het echt niet!!!

Tom

hoshisato's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik heb een Epson V500 Photo scanner gekocht en scan mijn negatieven die ik dan kan laten afdrukken als JPEG of TIFF; ik heb geen donkere kamer maar gebruik een "change-bag" om de film in de tank te laden voor het ontwikkelen van de negatieven.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Je kan ook nog gewoon naar de Hema met je films.
    Ok middenformaat ontwikkelen ze nog voor je.

Teslangelfire
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Als je geen doka hebt, dan is er vast wel ergens een plek waar het donker is (WC, Douche etc).
    Daar rol je je film in een ontwikkel tank dan de deksel erop, de rest van het process kan dan in daglicht plaatsvinden (ontwikkel,stop, fixeer, spoelen)
    In Rotterdam kan je nog laten ontwikkelen bij "het beeldgebouw", of je kan bij het SKVR de doka huren.
    Heb in het verleden volop in de doka gewerkt, maar daar ontbreekt mij nu veelal de tijd voor. Is toch iedere keer weer een project an sich als je niet over een permanente voorziening beschikt. En ik vind de doka ook meer geschikt om je echt geslaagde foto's verder te perfectioneren. Even drie rolletjes ad 36 stuks afdrukken is voor mij echt geen optie. Dan is snel ergens onderbrengen voor een goede prijs/kwaliteit verhouding toch wel erg aantrekkelijk. Is die verhouding er bij het Beeldgebouw ook?

Teslangelfire
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    Je kan ook nog gewoon naar de Hema met je films.
    Ok middenformaat ontwikkelen ze nog voor je.
    Daar lees ik op internet zoveel uiteenlopende ervaringen over. Sommige kritische amateurfotografen zijn erg tevreden, anderen vinden het bagger. Heb jij er zelf ervaring mee, en zo ja, positief?

Teslangelfire
    Quote Originally Posted by Teslangelfire View Post
    Daar lees ik op internet zoveel uiteenlopende ervaringen over. Sommige kritische amateurfotografen zijn erg tevreden, anderen vinden het bagger. Heb jij er zelf ervaring mee, en zo ja, positief?
    Sorry Dirk, ik bedoelde niet te suggereren dat jij een amateurfotograaf bent overigens, maar dat was mijn enige referentiekader.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Maar ik ben wel een amateurfotograaf

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb het gelezen op DPZ.

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Deze vind ik heel goed.

http://www.deafdruk.nl/diensten.html

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin