Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,821   Posts: 1,581,786   Online: 1016

Results 1 to 10 of 10

Shooter
    Medium Format

Forte (Hongarije) in financieŽle problemen

Na, Agfa, enkele weken geleden Ilford, heeft nu ook Forte dusdanige financieŽle problemen dat ze in surseance van betaling zijn gegaan.

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat een evt. voortzetting met nieuwe financieŽle middelen zeker niet vanzelfsprekend is.

M.b.t. de films zal ik er niet veel van missen, maar het verdwijnen van een aantal fotopapieren van goede kwaliteit waarvan de markt toch al dun bezaaid was, is erg jammer.

Zoals ik al in een eerder draadje aangaf, zullen er nog wel enkele andere firma's op termijn volgen onder grote druk van de digitalisering in de fotomarkt.

Groetjes,

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Nog even en er blijft helemaal niemand meer over. Welke merken draaien op dit moment wel goed? Of is iedereen aan de rand van de afgrond?

G.
    Last edited by argentic; 10-02-2004 at 04:14 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argentic
    Welke merken draaien op dit moment wel goed? Of is iedereen aan de rand van de afgrond?

G.
    Gilbert,

Geen doemdenkerij zou ik zo zeggen
    maar wel een reden te mťťr om onze aankoopkrachten niet te versnipperen en voor "vaste" (sic) waarden te kiezen
    op de eerste plaats ilford en kodak

Fred

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Of en wie overleeft hangt af van het feit of er wel of niet een bodem in de markt blijkt te zitten. Als zich de vraag stabiliseert, op een welliswaar laag nivo, zullen er zeker enkele zijn die hiervoor wil blijven produceren. Mocht het echter naar een absoluut nulpunt gaan, ja, dan zullen we het haasje zijn.

Er wordt wel vaker beweerd dat de ex-oostblokkers "de beste papieren" hebben om te overleven, ik ben daar niet van overtuigd. Ik voel veel voor Fred's opmerking om vooral je huidige leverancier trouw te blijven. Nu van merk naar merk springen creeert alleen onrust.

Ik kan het niet staven met getallen maar ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn om de analoge markt in stand te houden. Maar dat kan alleen als zij voor een beperkt aantal producenten kiezen omdat de spoeling anders te dun zal zijn voor de huidige producenten.

Het blijft koffiedik kijken...

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ben ik helemaal mee eens, ik blijf gewoon Ilford gebruiken. En als er neits meer is ga ik zelf emulsies gieten:-) Ik zag trouwens dat ze in engeland nog glasplaten leveren.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Breunes
    Ben ik helemaal mee eens, ik blijf gewoon Ilford gebruiken. En als er neits meer is ga ik zelf emulsies gieten:-) Ik zag trouwens dat ze in engeland nog glasplaten leveren.
    Dat zou ik ook graag doen, maar op dit moment is er niet ťťn velletje Ilford vlakfilm te krijgen ! Ik heb bestellingen lopen bij verschillende winkels in twee verschillende steden, maar ze geven allemaal hetzelfde antwoord: We krijgen niks binnen.

G.
    Last edited by argentic; 10-02-2004 at 04:22 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Bestellen in Engeland, Gilbert?

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ziede news link op de silverprinmt website. silverprint.co.uk

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Er is dus weer voorraad bij Silverprint! Een andere optie is
    www.firstcall-photographic.co.uk

Anne Marieke

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Ik heb onderlaatst nog enkele doosjes vlakfilm gekocht hoor.
    Moest wel besteld worden,maar het was er toch behoorlijk snel.

Ruud.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin