Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,197   Online: 865

Results 1 to 10 of 10
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

80,7% digitaal?!!

Ik wist (nog) niet dat er bij world press photo al 80% van de beelden digitaal binnenkomen....(danku photocrack-mensen ;-) Dat is wel héél veel. Maar is hier dan ook de hybride manier bijgerekend (inscannen)?
    Je zou je dan beginnen afvragen waarom je nog in analoog materiaal investeet... (maar ik blijf en ben overtuigd aanhanger van analoog hoor - ben nog maar begonnen zodus )
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Pieter,
    Tja persfotografen willen hun plaatjes zo snel mogelijk doorsturen naar hun kranten enz. Dan is digitaal natuurlijk dé manier.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by clogz
    Hallo Pieter,
    Tja persfotografen willen hun plaatjes zo snel mogelijk doorsturen naar hun kranten enz. Dan is digitaal natuurlijk dé manier.
    Gegroet
    Hans
    Mogen dan enkel en alleen persfotografen deelnemen aan world press photo?
    En ik moet wel zeggen: als je iets als drysonal gebruikt kunnen je negatiefjes al na één uurtje ontwikkeld en ingescand zijn.....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Volgens mij mogen alleen persfotografen meedoen en aangezien het meeste nieuws slecht nieuws is word je niet echt vrolijk van die tentoonstellingen.
    De trits digicamera, laptop en mobiele telefoon via satelliet is de snelste manier om foto's te versturen. De tijden van Robert Capa zijn voorgoed voorbij.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Mogen dan enkel en alleen persfotografen deelnemen aan world press photo?
    world PRESS photo is een jaarlijkse wedstrijd voor beroepsmatige PRESS fotografen

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by argentic
    world PRESS photo is een jaarlijkse wedstrijd voor beroepsmatige PRESS fotografen

G.

Maar soms zijn persfoto's toch toevallig gemaakt door amateurfotografen (bij bv. onverwachte gebeurtenissen). Het is meer een wens van mezelf (lol)

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik verzamel het World Press fotoboek en ik heb ze vanaf 1962. Ik moet zeggen dat er erg mooie foto's bij zitten, foto's die je niet in kranten tegenkomt. De persfoto's worden steeds beter qua compositie ed en ik denk dat het komt doordat er steed meer aanbod is. Ook de druktechniek van de dagbladen is steeds beter en ik kan echt genieten van een mooie gedrukte foto in de krant.
    Nou moet ik zeggen dat ik alleen Trouw en de NRC lees en juist deze dagbladen hebben een goede fotoredactie.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB

Maar soms zijn persfoto's toch toevallig gemaakt door amateurfotografen (bij bv. onverwachte gebeurtenissen). Het is meer een wens van mezelf (lol)
    Om mee te kunnen doen aan WPP moet je beroepsmatig persfotograaf zijn (verbonden aan een uitgeverij, agentschap, of freelance).

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

peterh's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by clogz
    Volgens mij mogen alleen persfotografen meedoen en aangezien het meeste nieuws slecht nieuws is word je niet echt vrolijk van die tentoonstellingen.
    De trits digicamera, laptop en mobiele telefoon via satelliet is de snelste manier om foto's te versturen. De tijden van Robert Capa zijn voorgoed voorbij.
    Gegroet
    Hans
    Vraagje: als Capa vandaag geleefd zou hebben, waar zou hij dan mee gefotografeerd hebben?
    [SIZE=1]"Film is not dead; it just smells funny"
    (met excuses aan wijlen Frank Zappa)[/SIZE]

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    En Ansel Adams ook!

In een van zijn boeken staat ergens een paragraaf waar hij schrijft dat hij benieuwd is naar digitaal en de mogelijkheden die hem dat zou kunnen geven.....

Yours truly AA basher.

Huib

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin