Het ging met minder om de onscherpte dan om de doordruk- en tegenhoudacties. Ik zie overigens wel dat de randjes om mensen heen duiden op handwerk. In Photoshop is het een kleine moeite om dat gewoon aan te laten sluiten.
Printable View
Het ging met minder om de onscherpte dan om de doordruk- en tegenhoudacties. Ik zie overigens wel dat de randjes om mensen heen duiden op handwerk. In Photoshop is het een kleine moeite om dat gewoon aan te laten sluiten.
In de doka is onzichtbaar doordrukken en tegenhouden ook een fluitje van een cent. M.a.w. als je duidelijke randen ziet is dat ofwel slecht vakmanschap, ofwel de bedoeling van de fotograaf.Quote:
Originally Posted by Frits Flits
Uit interview in De Morgen van vandaag (door Marijke Libert)naar aanleiding van het uitbrengen van zijn fotoboek 'Flandrien'...Quote:
Originally Posted by jos
Citaat:
...
En voor de donkere kamer in plaats van voor de diskette, voor de korrel in plaats van voor de pixel?
"Pas op, nu ga ik echt lyrisch worden. De doka, dat is nóg zoiets wat stilaan verdwijnt. Ik zit er zo graag, alleen in het donker, met enkel het gele of rode lampje aan. Niets anders doen dan afdrukken. Geen telefoon in de buurt, geen computer, enkel eventueel wat muziek. In het huis slapen mijn vrouw en de kinderen. Er is alleen mezelf, mijn werk en de duisternis. Een ongelooflijk gevoel is dat. Het heeft iets cerebraals."
Einde citaat.
Er zijn nog zekerheden in het leven :) !!
mvrgr
Fred
juist op de NOS (TV) een special gezien van Vanfleteren over de Ronde van Vlaanderen. Juist ja :-)
M.
Marc,Quote:
Originally Posted by Marc Leest
Dat was echt even smullen. Prachtige beelden met zeer eenvoudige en alledaagse onderwerpen treffend in beeld gebracht. Klasse wat die man doet (deed).
Beste Harry, kan je die uitzending ergens bemachtigen?Quote:
Originally Posted by hka
anderzijds:
ter info:
Dank zij weer eens een pak prachtige beelden van Vanfleteren (atomium, zwijgershoekse en beelden uit zijn boek de Ronde van Vlaanderen zorgt Vanfleteren ervoor dat De Morgen op zaterdag terug de 'perceptie' geeft van een kwaliteitskrant. In de week is de lay-out van de krant namelijk al een hele tijd op een "Laatste Nieuws" niveau afgezakt.
mvrgr
Fred
oei, dat is wel een héél slechte evolutie ;)
Gelukkig is er de fotgrafie van vanfleteren op zaterdag...Quote:
Originally Posted by PieterB
Dat moet nog al wat méér verkoop geven op zaterdag... :-)
Zijn reeks van deze week: Mannen met ijzeren ballen.... prachtig, adembenemend.
Vanfleteren: een fotograaf met ballen aan zijn lijf!
mvrgr
Fred
Je zou het via de NOS Sportjournaal redaktie kunnen proberen. Zelf was ik te laat om het te "tapen".Quote:
Originally Posted by fred
Stephan Van Fleteren heeft ook eigen
website:
http://www.stephanvanfleteren.com/
Groeten,
Nicolas