Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,901   Posts: 1,584,477   Online: 964

Hasselblad 500 c/m til salg

1. loman
    Hej allesammen.
    Nu sælger jeg endelig mit hasselblad. Jeg har flere gange sat det til salg, men fortrudt, da jeg følte mig for emotionelt tilknyttet til det. Nå, men nu har jeg altså fået et Pentax 67, og det er jeg er helt tosset med, så jeg har ikke længere brug for mit hasselblad (og når sandheden skal frem, har jeg også svært brug for nogle kontanter).

Der følger et 500 c/m hus med skatsøger, plus a12 bagstykke og et 80mm planar c t* objektiv med.

Det hele har fået en CLA (for nu at være lidt international) for ca. otte måneder siden og alt fungerer perfekt.

Kosmetisk er det også utroligt flot. Den eneste lille fejl er at objektivet på et tidspunkt har fået en meget lille bule i filterringen, der gjorde at man ikke kunne sætte et filter på, det er blevet rettet op, så filtre nu går fint på, man skal bare "skubbe" dem ind til man hører et lille klik, og så dreje (hvis det giver nogen mening, i praksis er det meget simpelt). På bagstykket sidder der en lindahl "dark slide" holder, som jeg købte i norge.
    Den havde en fejl, da jeg købte den, idet der kun var "klister" på den ene side. Dette gør at den øverste del ikke sidder fast på bagstykket. Dette er kun kosmetisk (det flagrer lidt ud) og jeg har ladet den blive siddende (den sidder stadig godt fast), da den, i det mindste for mig, er essentiel, så man ikke mister eller bøjer sin "dark slide".

Jeg synes lige at de lokale skulle have chancen inden jeg sætter det til salg på ebay.
    Jeg vil gerne have 5000 kr. for det.
    Venlig Hilsen
    Mads Hartmann
  2. loman
    loman
    Jeg glemte helt billederne
    De kan findes på:
    www.madshartmann.dk

klik på hasselblad i højre hjørne.
    Unskyld at kvaliteten af billederne ikke er så høj, de er skudt med min kones meget billige og ikke særligt gode digitalkamera.

Alt ekstra kan sælges seperat til en rimelig merpris.
    Der er også et ekstra bagstykke som pt. er til reperation hos photografica (under garanti) da det ridsede negativerne.

Håber virkelig der er nogle her der er interessere, da jeg helst vil sælge det "lokalt", og gerne vil se det gå til et "godt hjem" (jeg holder virkelig meget af det kamera, men er pga. førnævnte pengemangel nød til at sælge det)

Forresten så har jeg helt glemt at sige at den tidligere ejer har fået sit navn professionelt graveret på pladen under huset samt på indersiden af bagstykket. Det er gjort meget smagfuldt, og gør at man altid kan genkende det (en god gardering mod tyveri)
    Venlig Hilsen
    Mads
Results 1 to 2 of 2

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin