Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,291   Posts: 1,535,431   Online: 812

mit nye kamera

Page 1 of 2 12 LastLast
  1. Falkenberg
    Her er link til billeder af mit nye kamera. Jeg vil gerne høre mere om hvad det er for et kamera.
    http://www.apug.org/forums/forum192/...-new-baby.html
  2. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Skal / kan du bruge det til collodium ?????
  3. Falkenberg
    Falkenberg
    Jeg regner med at bruge det til både våde og tørre plader og også til film. Da jeg har tre kassetter kan jeg ændre dem så jeg har alle muligheder.
  4. KajF
    KajF
    Det ser rigtigt godt ud - hvilken optik er det der er på?

En mulighed er også at bruge fotopapir (ISO 4-8) - det vil jeg selv forsøge i den nærmeste tid, har dog kun en 18x24, men det er i samme stil
  5. Falkenberg
    Falkenberg
    Optikken er en Carl Zeiss Jena hvor der står: Anastigmat 1:8, 433mm D.R.R 56109 No 29466.

Det med fotopapiret er også en af de ting jeg havde tænkt på. Skal bare lige have fundet en måde at udregne "lukker" tiden på.
  6. Ole
    Ole
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Optikken er en Carl Zeiss Jena hvor der står: Anastigmat 1:8, 433mm D.R.R 56109 No 29466.
    Anastigmat (senere Protar) Serie IIa. 75 grader bildevinkel, 5 elementer i 2 grupper - 433mm var den lengste brennvidden i serien.
  7. Falkenberg
    Falkenberg
    nogen ide om hvilken årgang optikken er ?
  8. Ole
    Ole
    1898.
  9. Falkenberg
    Falkenberg
    cool, det kan man da kalde en god gammel optik. Gad vide om kameraet er samme årgang. Er der noget man kan kigge efter der vil kunne afsløre en eventuel alder.
  10. Linow
    Linow
    Tak for kamp.
    Jeg kan se det var dig der lød med kamerat, men havde jeg vist det var dig jeg sku slås med på Lauritz.com så havde du ku få det en del billiger ;-)
  11. Falkenberg
    Falkenberg
    Det er ikke et jeg har købt på Lauritz, så du har ikke budt mod mig. Dette kamera har jeg fået fat i gennem en bekendt. Der kommer måske et par mere, hvis det har interesse.
  12. gandolfi
    gandolfi
    det har det måske...

kommer jo an på hvad det er, og hvad det skal koste...
  13. Soeren
    Soeren
    Ditto
  14. KajF
    KajF
    Hvis der kommer lignende kunne jeg også være interesseret

- kan evt. bytte med en 5x7" Gandolfi, i rigtig OK stand. (med 2 "hjemmetilpassede" holdere - ikke kønne, men brugbare)

Intresseret i 10x12" eller større, men kun hvis der medfølger mindst én holder.
  15. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by KajF View Post
    Hvis der kommer lignende kunne jeg også være interesseret

- kan evt. bytte med en 5x7" Gandolfi, i rigtig OK stand. (med 2 "hjemmetilpassede" holdere - ikke kønne, men brugbare)

Intresseret i 10x12" eller større, men kun hvis der medfølger mindst én holder.
    sku' det gandolfi ikke "hjem"?

ku' være interesseret, da jeg/vi er ved at prøve noe nyt.....
  16. KajF
    KajF
    sku' det Gandolfi ikke "hjem"? - Hej Emil - Det ku da godt være, har sendt dig en Mail
  17. Linow
    Linow
    Jamen det ku da godt være, Mikkel
    Du siger bare til
  18. Falkenberg
    Falkenberg
    Der er måske nogle 18x24 cm kameraer, har det interesse ?
  19. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Jeps

pm send.....
  20. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Der er måske nogle 18x24 cm kameraer, har det interesse ?
    Jaaahh Hvad skal det/de koste?
    Mvh Søren
Results 1 to 20 of 25
Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin