Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,473   Posts: 1,570,974   Online: 813

Storformat objektiver og udstyr

1. Falkenberg
    Jeg har lovet en bekendt at hjælpe med at formidle nogle gode objektiver. De er alle monteret på Sinar plader og er uden lukker, men har blændestyring. Der er Sinar, Rodenstock og Schneider-Kreuznach. De fleste er multicoatede. Alle går den til blænde 5,6. Der er 150 mm (1 stk), 180 mm (3 stk), 210 mm (3 stk), 240 mm (3 stk) og 300 mm (1 stk). Fast pris er 750 kr pr. stk. De er alle i meget flot stand. Han har også filmkassetter i 4x5" (16 stk) og 5x7" (8 stk). De koster 50 kr. pr stk. Der er gratis polkassetter til dem der måtte ønske det. Der er en model 545 og en model 550. Han har også en rullefilmsadapter som kan køre formater fra 4,5x6 cm til 12x6 cm. Den vil han have 2500 kr. for. Diverse 4x5" bælge til 150 kr stykket. Der er også en enkelt Copal lukker. Jeg tjener ikke på at formidle salget, men håber at udstyret kan komme ud og blive brugt.
  2. Ole
    Ole
    Send det bare hit.

Fire 4x5" kassetter og fire 5x7" kassetter kan jeg godt ha bruk for, og rullefilmadapteren tar jeg gjerne. Objektiver har jeg faktisk nok av (for øyeblikket)!
  3. KajF
    KajF
    Ved du hvilken diameter Copal lukkeren har?
  4. Falkenberg
    Falkenberg
    Det er Sinars Copal lukker der passer i Sinar systemet. Det er en som den til højre på billedet. Det kaldes vist en type 2.
  5. KajF
    KajF
    Bruger man en almindelig trådudløser? Pris?
  6. gandolfi
    gandolfi
    kaj: man skal ha en speciel lang trådudløser, der har en vinkel på sig..

kan scanne min og vise dig den hvis interesseret.

(eller du kan påsætte en adapter på en trådudløser. linket viser en til et hasselblad(usikkert), men jeg synes den påfaldende ligner en til sinar... )

http://www.mwclassic.com/acatalog/VC227L.jpg

Jeg ku' osse godt bruge en copal lukker. så en pris ville være fint..

EDIT: fandt denne på ebay: http://cgi.ebay.de/Sinar-Drahtausloe...QQcmdZViewItem
  7. bjazz
    bjazz
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Han har også filmkassetter i 4x5" (16 stk) og 5x7" (8 stk). De koster 50 kr. pr stk.
    Jeg er interessert i 8 stk 4x5 filmkasetter. (Jeg betaler selvsagt frakt - bor i Bergen (Norge).

mvh
    Bjarne
  8. loman
    loman
    Hvis der er en vidvinkelbælg imellem der passer til et sinar, så napper jeg gerne sådan en for 150 kr.
    Venlig Hilsen
    Mads
  9. Soeren
    Soeren
    Hvis 210 og 240 objektiverne skulle monteres i en lukker hvilken ville de så kræve?
    Mvh
  10. Falkenberg
    Falkenberg
    Her er så den komplette liste med objektiverne. Hvor der står MC betyder det at de er multicoatede:
    Rodenstock Sironar-N 5,6/300 MC
    Rodenstock Sironar-N 5,6/210 MC
    Rodenstock Sironar-N 5,6/180 MC
    Rodenstock Sironar-N 5,6/150 MC
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/300 MC
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240 MC
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240 MC
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/180 MC
    Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/180 MC
    Sinar Sinaron-S 5,6/210 MC
    Sinar Sinaron-S 5,6/210 MC

Copal lukkeren er med kabel og koster 2500 kr.

Der er vist nok 2 vidvinkelbælge.

Til alle jer der har lagt billet ind på nogle af delene, så samler jeg lige op på det i aften og får nedskrevet listen.
  11. Falkenberg
    Falkenberg
    Nu skal jeg bare bruge lidt oplysninger fra jer der har bestilt. Jeres adresser hvis I skal have det sendt med posten. Alternativt skal vi finde et sted for udveksling. Jeg regner med at sende det onsdag.
  12. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Nu skal jeg bare bruge lidt oplysninger fra jer der har bestilt. Jeres adresser hvis I skal have det sendt med posten. Alternativt skal vi finde et sted for udveksling. Jeg regner med at sende det onsdag.
    jeg viste interesse for lukkeren, men jeg må trække mig.

(til den pris kan jeg få et helt sinar system incl colpal lukker, så det er for meget for mig.)
  13. Falkenberg
    Falkenberg
    Emil, Jeg er imponeret over de priser du kan få tingene til. Jeg vil give dig ret i at lukkeren er lidt dyr, men det er ikke mig der sætter priserne. Objektiverne er derimod meget billige.

Jeg håber at de priser du får tilbud udstyr til breder sig til hele markedet.
Results 1 to 13 of 13

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin